Πώς να επιλέξετε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου

Πως να φτιάξετε το δικό σας SAAS e-shop σε 24 ώρες

Πριν σκεφτείτε να δημιουργήσετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα και να προσπαθήσετε να πουλήσετε προϊόντα μέσω Ίντερνετ, πρέπει να γνωρίζετε πώς λειτουργεί το e-εμπόριο και οι διαδικτυακές πωλήσεις. Ας δούμε παρακάτω μερικές ερωτήσεις οι οποίες θέλουν απαντήσεις:

shopping cart

✅ Πού θα πουλάτε;
✅ Πώς θα πείσετε τους επισκέπτες σας να αγοράσουν;
✅ Που θα έχετε αποθήκη εμπορευμάτων;
✅ Πώς θα λαμβάνετε τα χρήματα σας;
✅ Πώς θα χειριστείτε τα προσωπικά στοιχεία των πιστωτικών καρτών των πελατών σας;
✅ Πως θα κόβετε τιμολόγια πώλησης;

Τι είναι το ecommerce (ηλεκτρονικό εμπόριο);

Το ηλεκτρονικό εμπόριο (ecommerce), αποτελεί εκείνο το επιχειρηματικό μοντέλο όπου όλες οι συναλλαγές μεταξύ εμπόρου και πελάτη πραγματοποιούνται στο Ίντερνετ. Τα καταστήματα που πωλούν τα προϊόντα τους διαδικτυακά, ονομάζονται επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ιστορία του ξεκινά γύρω στο 2000 με την άνοδο του Ίντερνετ και την χρήση υπολογιστών σε ολοένα και περισσότερα σπίτια. Οι άνθρωποι που είχαν υπολογιστή στο σπίτι τους είχαν και την δυνατότητα να αγοράσουν ένα προϊόν από κάποιο σαιτ πληρώνοντας με την πιστωτική τους κάρτα. Έτσι έγινε η αρχή η οποία είκοσι χρόνια μετά μπορεί να καυχηθεί ότι σήμερα περισσότερο από το 60% των χρηστών υπολογιστών και έξυπνων κινητών τηλεφώνων πραγματοποιούν της αγορές τους online.

Όπως βλέπετε αυτές είναι μόνο μερικές από της ερωτήσεις στης οποίες πρέπει να δώσετε λύσεις. Η δημιουργία e-shop και η διαχείριση  διαδικτυακής επιχείρησης είναι εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία η οποία διαφέρει από το κλασσικό εμπορικό κατάστημα σε έναν εμπορικό δρόμο στην Αθήνα, πχ. οδός Τσακάλωφ στο Κολωνάκι. Οι συντακτική ομάδα του Problogger.gr ετοίμασε μια λίστα με βασικές συμβουλές για ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα, ας της δούμε μαζί:

1. Επιλέξτε την κατάλληλη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου

Η επιλογή της σωστής πλατφόρμας για ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η βάση στην οποία θα στήσετε την επιχείρηση σας, οπότε αφιερώστε αρκετό χρόνο για να κάνετε της έρευνες σας στο google.gr ώστε να ενημερωθείτε και να κάνετε την σωστή επιλογή για την online επιχείρησή σας.

Η επιλογή εκείνης της πλατφόρμας e-εμπορίου η οποία ταιριάζει καλύτερα στην επιχείρησή σας είναι το θεμέλιο για την επιτυχία του διαδικτυακού σας καταστήματος. Μπορείτε να απαντήσετε στης παρακάτω ερωτήσεις πριν πάρετε ενημερωμένη απόφαση:

✅ Πως θα είναι η εξωτερική εμφάνιση του σαιτ σας;
✅ Τι είδους προϊόντα θα πουλάτε;
✅ Πως θα διατηρείτε το ενδιαφέρον των αγοραστών σας;
✅ Πόσο συχνά θα γίνετε ενημέρωση προϊόντων;
✅ Έχετε τεχνικές γνώσεις για την διαχείριση του σαιτ;
✅ Θα προσλάβετε έμπειρο υπαλληλικό προσωπικό;

Ποιες είναι οι καλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου για μικρές επιχειρήσεις;

ηλεκτρονικό εμπόριο

Διαλέξαμε, δοκιμάσαμε και αξιολογούμε της εξής 6 πλατφόρμες δημιουργίας e-shop αναφέροντας εν συντομία τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου χωρίζονται σε δύο βασικούς τύπους:

  1. hosted – έτοιμο λογισμικό που φιλοξενείται σε διακομιστή που δεν είναι ιδιοκτησία σας
  2. self-hosted – όπου τα αρχεία και τα όλα τα δεδομένα είναι δικά σας.

Και οι δυο λύσεις έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ας κάνουμε όμως μια σύγκριση στης 5 κορυφαίες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου:

Πλατφόρμα WordPress + WooCommerce

1.1 Πλεονεκτήματα του WordPress + WooCommerce

Δωρεάν βασική εγκατάσταση, για custom όμως μετατροπές χρειάζεται προγραμματιστή να κάνει της τροποποιήσεις.
Τεράστια ποικιλία σε thems, plugins που διευκολύνουν την δουλειά σας.
Πολύ καλή αρχιτεκτονική για on-site SEO (Local SEO). Βοηθάει για την καλύτερη προώθηση ιστοσελίδων στην google.
Τεράστιο online community όπου μπορείτε να ρωτήσετε για το οτιδήποτε.

1.2 Μειονεκτήματα του WordPress + WooCommerce

Πληρώνετε για την φιλοξενία του σαιτ (αγορά web hosting).
Απαιτείται προγραμματιστής για την επίλυση προβλημάτων, επεκτάσεων και τροποποιήσεων ώστε να φέρεται το σαιτ στα μέτρα που εσείς θέλετε.
Τα καλύτερα themes και plugins δεν είναι δωρεάν, και πρέπει να τα αγοράσετε.

2. Πλατφόρμα: OpenCart

2.1 Πλεονεκτήματα του OpenCart

Δωρεάν βασική εγκατάσταση.
Μέσω της διαχείρισης έχει ολοκληρωμένες πληροφορίες για μετρήσεις και αναλύσεις.
Υποστηρίζει χιλιάδες ενότητες για αποκλειστική διαχείριση
Είναι συμβατό με όλους τους τρόπους πληρωμών
Έχει πολλά add-on δωρεάν

2.2 Μειονεκτήματα του OpenCart

Πληρώνετε για hosting.
Δεν είναι καλή επιλογή για SEO (Google προώθηση ιστοσελίδων).
Οι καλές επεκτάσεις και θέματα πληρώνονται.
Έχει περιορισμένη επεκτασιμότητα.
Χρειάζεστε plugin για ανανέωση καταλόγου.

3. Πλατφόρμα: Magento

3.1 Ποια είναι τα οφέλη κατασκευής eshop με Magento;

Εξαιρετικά δυνατό και ευέλικτο πρόγραμμα το οποίο επιτρέπει κάθε ανάπτυξη.
Εξαιρετικές δυνατότητες σε SEO.
Πληθώρα themes, plugins
Έξυπνα φίλτρα αναζήτησης για τους πελάτες.
Συχνά χρησιμοποιείται από τα μεγάλα διαδικτυακά μαγαζιά γεγονός που δείχνει την δύναμη του.
Τεράστια κοινότητα που το υποστηρίζει.

3.2 Τι μειονεκτήματα έχει το Magento;

Επίπεδο πολυπλοκότητας και ειδικές γνώσεις διαχείρησης
Χωρίς προγραμματιστές δεν μπορείς να κάνεις τίποτε
Είναι η ακριβότερη λύση όμως αξίζει τα λεφτά του
Είναι μεγάλο και βαρύ και απαιτεί πόρους και γνώσεις για να δουλέψει σωστά.

4. Πλατφόρμα PrestaShop

4.1 Τα υπέρ του PrestaShop

Πολύ καλή επιλογή για αρχάριους ή startup επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου
Καλές δυνατότητες SEO.
Ευέλικτο και εύκολο σε εκμάθηση και παραμετροποίηση.
Ανοιχτού κώδικα με πολλές εφαρμογές.
Μεγάλο community που δίνει πολλές δωρεάν λύσεις σε πολλά προβλήματα.

4.2 Τα κατά του PrestaShop

Πληρώνετε για φιλοξενία.
Απαιτείται προγραμματιστής για την επίλυση προβλημάτων.
Οι καλές επεκτάσεις και θέματα φυσικά και πληρώνονται.
Δεν είναι τόσο δημοφιλές στη Ελλάδα και δύσκολα θα βρείτε ειδικούς που γνωρίζουν σε βάθος την πλατφόρμα.
Υπάρχει όριο για να αναπτύξετε το σαιτ
Περιορισμένη συμβατότητα σε third party apps που είναι μεγάλο πρόβλημα.

5. Η εναλλακτική επιλογή MerchantPro

merchantpro κατασκευή e-shop

5.1. Σε τι υπερέχει έναντι τον ανταγωνιστών τους το MerchantPro

15+ χρόνια εμπειρίας και παρουσίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε Βουλγαρία και Ρουμανία.
Το βασικό του πακέτο είναι Δωρεάν.
Συνεχή εξέλιξη και σταθερότητα με ανάπτυξη νέων εργαλείων διαχείρισης.
Είναι εύκολο στην χρήση, αξιόπιστο και οικονομικό στο κόστος διαχείρησης.
Export σε ότι θέλει ο πελάτης, csv, json.
Όλα τα plugin, themes είναι φτιαγμένα από την ομάδα υποστήριξης και δεν έχουν conflict με 3rd party.
24/7 support σε VIP και Εταιρικό πλάνο.
Οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί σε κάποιο Merchatpro λειτουργούν σε όλα τα Merchantpro.

5.2 Που υστερεί το MerchantPro;

Άγνωστο στην Ελληνική αγορά.
Μικρή κοινότητα χρηστών και υποστήριξης.
Μικρή επιλογή σε themes, plugins για παραμετροποίηση και διαφοροποίηση του eshop.
Δεν έχει πλήρη ενσωμάτωση ακόμη με όλες τις τράπεζες, μόνο viva wallet.
Κλειστό backend που σημαίνει ότι δεν μπορείς να κανείς αλλαγές στον πηγαίο κώδικα, αλλά αυτό σημαίνει επίσης και ότι δεν μπορούν να σε χακάρουν, οπότε το λες και πλεονέκτημα.

Ποια είναι η καλύτερη πλατφόρμα για eshop;

online payment

Όταν έρχονται υποψήφιοι πελάτες στο γραφείο μας για να μας ρωτήσουν τι να επιλέξουν για το δικό τους ηλεκτρονικό μαγαζί εμείς αφού αναλύσουμε της συγκεκριμένες ανάγκες και το budget που έχουν ή είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τους συμβουλεύουμε να διαλέξουν ένα tailor made. Δηλαδή αν επιχείρηση είναι μεγάλη και έχει τον απαιτούμενο προϋπολογισμό, η καλύτερη επιλογή είναι η εξατομικευμένη λύση (custom made). Έτσι θα μπορείτε να κάνετε ότι ακριβώς θέλετε με το σαιτ σας και όλα θα γίνουν πολύ ευκολότερα. Από τον αρχικό σχεδιασμό και κατασκευή ως το on-site SEO.

Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αρκετά περίπλοκες για αρχάριους χρήστες και είναι δύσκολο να ξεχωρίσει μια, η οποία να συγκεντρώνει μόνο πλεονεκτήματα, χωρίς μειονεκτήματα. Αν υπήρχε τέτοια θα την χρησιμοποιούσαν όλοι όσοι θέλουν να ασχοληθούν με Ecommerce. Η τελική απόφαση είναι του κάθε επιχειρηματία και της ομάδας που θα αναλάβει να κάνει support στο σαιτ. Από την δική τους δουλειά θα κριθεί και το τελικό αποτέλεσμα.

Ποια είναι τα οφέλη για μια εταιρεία αν επιλέξει έτοιμη πλατφόρμα Saas;

Πρώτον – κόστος χρήσης, αρκετές φορές φθηνότερο. Η δημιουργία ενός online e-shop από το μηδέν κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ και θέλει τον αντίστοιχο χρόνο και χρήση επαγγελματιών για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει απροβλημάτιστα. Η έτοιμη πλατφόρμα, είναι βελτιωμένη και έτοιμη προς χρήση, με ελάχιστο κόστος αρχικής επένδυσης.

Δεύτερον – δεν είναι απαραίτητο ο χρήσης να έχει τεχνική υποδομή και να παρακολουθεί συνεχώς τις παραμέτρους φόρτου, κυκλοφορίας και λειτουργίας για να λάβει σημαντικές αποφάσεις για την λειτουργία του καταστήματος. Αυτά τα πράγματα τα φροντίζουν οι άνθρωποι που υποστηρίζουν την πλατφόρμα. Οι πελάτες σκέφτονται μόνο το εμπορικό κομμάτι της επιχείρησης τους όπως αύξηση πωλήσεων, μάρκετινγκ, νέες αγορές και νέα προϊόντα.

Όποια και πλατφόρμα να διαλέξετε πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα, για να μεγαλώσει το online e-shop και να βγάλει κέρδος θα χρειαστείτε επαγγελματικές υπηρεσίες SEO consulting σε συνδρομητική βάση οι οποίες να διασφαλίσουν την καλύτερη προβολή της επιχείρησης και του brand στο Ίντερνετ.

Μπορείτε να δείτε και τα παρακάτω link αν ενδιαφέρεστε να μάθετε καινούρια πράγματα για web marketing:

Τι να επιλέξω SEO η διαφήμιση για το e-shop μου;
Κατασκευή blog με 100 ευρώ
Γιατί με 100 ευρώ εφάπαξ δεν γίνετε προώθηση ιστοσελίδων SEO;
5 συνηθισμένα ψέμματα που οι SEO εταιρείες λένε στους πελάτες τους

Αν σκέφτεστε να ανοίξετε δικό σας online μαγαζί και να πουλάτε προϊόντα ή υπηρεσίες στο Ίντερνετ ρωτήστε μας στο email για προσφορά.

Drop Your Comment