Μάθημα SEO για $ 38500
Πως ένας συνάδελφος SEO master o Danail Donchev κέρδισε 25,000 δολάρια σε 4 μήνες και παράλληλα κάποιος άλλος πλήρωσε 38,500 δολάρια για να μάθει πως λειτουργεί το online marketing. Η ιστορία του περιγράφετε παρακάτω και είναι αληθινή, κάντε κλικ εδώ για να την διαβάσετε στα αγγλικά.
Είναι δυνατόν ένα μάθημα SEO να κοστίζει 38500 δολάρια;
Μια αληθινή ιστορία απληστίας, άγνοιας επιχειρηματικού κινδύνου, επιλογή λάθους συνεργατών και 38500 δολάρια που έγιναν καπνός.
Τον Φεβρουάριο του 2012 ο Ντάνι και ένας φίλος του αποφασίζουν να συνεργαστούν επάνω σε ένα καινούριο project. Προώθηση ιστοσελίδας στον τομέα διασκέδαση για την Αμερικάνικη αγορά (google us). Η δουλειά του προωθητή σαιτ αφορά το κομμάτι να εμφανίσει την ιστοσελίδα στο top 3 των αποτελεσμάτων αναζήτησης για της συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά και να μοιραστούν το κέρδος, από της διαφημίσεις, και της υπηρεσίες που προσφέρει η ιστοσελίδα τους. Ο ανταγωνισμός στης λέξεις κλειδιά είναι 450 000 exact τον μήνα στης ΗΠΑ. Το κέρδος θα το μοιράσουν 60/40 για τον SEO master, συν τα έξοδα για προώθηση που καλύπτει ο συνεταίρος, και που φιξάρονται σε 500$ τον μήνα.
Τα στοιχεία: Το σαιτ επισκέπτονται περίπου 1000 μοναδικοί επισκέπτες την ημέρα και βρίσκεται στην 60 θέση για την λέξη κλειδί. Στόχος είναι να αυξήσουν τους επισκέπτες επί 4 και να εμφανιστούν στης 3 πρώτες αναζητήσεις των αποτελεσμάτων.
Ο Ντάνι βελτιστοποιεί τον κώδικα του σαιτ για να γίνει πιο γρήγορο και πιο φιλικό στης μηχανές αναζήτησης, μελετά προσεκτικά τον ανταγωνισμό του, αναλύει το link profile των κυριοτέρων ανταγωνιστών, και ποντάρει στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα, περιεχομένου και συνδέσμων. (blog comments, guest posts, sponsored links, reviews, forum profiles και ενεργή συμμετοχή σε σχετικά δυνατά φόρουμ). Επίσης κλείνει συμφωνία με 15 ιδιοκτήτες blog να δημοσιεύουν περιεχόμενο που τους στέλνει με αντάλλαγμα συνδέσμους προς το δικό του ιστολόγιο).
Μέσα σε 4 μήνες το σαιτ αυξάνει τους μοναδικούς του επισκέπτες από 1000 την ημέρα σε σχεδόν 4000 και τα κέρδη σε 17,000$ για το τετράμηνο. Τα έξοδα είναι 2000 για seo optimization, 800 για συγγραφή περιεχομένου, 240 για VPS.
Συνολικά έξοδα 3150 και καθαρό κέρδος 13,850$
Τότε ακριβώς έρχεται η πρόταση εξαγοράς του σαιτ από έναν ανταγωνιστή ( είναι ο αρνητικός ήρωας στην ιστορία μας αφού πλήρωσε 35,000 δολάρια και κατάστρεψε ένα business model που λειτουργούσε και έφερνε κέρδη) ο οποίος προτείνει να το αγοράσει έναντι των μηνιαίων κερδών του επί 10 (3500χ10=35000). Μετά από διαπραγμάτευση τα δυο φιλαράκι πουλάνε το σαιτ τους έναντι $38 500.
Απληστία
Αν λάβουμε υπόψιν μας ότι το σαιτ που βρίσκεται στην πρώτη θέση συγκεντρώνει το 50% όλων των κλικ και των επισκεπτών τότε θα καταλάβουμε γιατί όλοι θέλουν να βρίσκονται στην πρώτη και όχι στην δεύτερη ή τρίτη θέση. Το 5-το όμως από τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα είναι η απληστία με δαίμονα τον Μαμμωνά, που μας ωθεί να κάνουμε τα πάντα με σκοπό να φτάσουμε στην πρώτη θέση. Η δίψα για κέρδος όμως έχει κόστος. Και ακριβώς αυτό το κόστος δεν υπολόγισε ο πελάτης τους.
Το σαιτ την ημέρα που πουλήθηκε βρισκόταν στην δεύτερη θέση και προσέλκυε το 18% του traffic. Στόχος του αγοραστή ήταν να το ανεβάσει στην πρώτη θέση προσδοκώντας τουλάχιστον τριπλάσια κέρδη. Έτσι θα κατάφερνε να ξεπεράσει τα 10000$ κέρδη τον μήνα και θα είχε κάνει απόσβεση της επένδυσης του σε λιγότερο από 4 μήνες. Φιλόδοξο σχέδιο. Του έλειπε όμως η επαγγελματική ομάδα seo optimizer και στην θέση της υπήρχαν μη σχετικοί με το αντικείμενο υπάλληλοι. Έτσι η απληστία, και ή άγνοια, συνδυασμένη με την επιθυμία γρήγορων αποτελεσμάτων είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του σαιτ από την δεύτερη θέση στην δεύτερη σελίδα. Η google τιμώρησε το αλόγιστο link building στέλνωντας το σαιτ στην δεύτερη σελίδα. Πάλι καλά, μπορούσε ναν είναι πολύ χειρώτερα. Πολλοι συνάδελφοι link builders είδαν τα σαιτ τους να εξαφανίζονται από το SERP ακολουθώντας απαγορευμένες black hat τεχνικές. Τα προσδοκώμενα κέρδη είχαν κάνει φτερά.
Ποια ήταν τα λάθη του πελάτη;
– Άλλαξε την επιτυχημένη τακτική που έφερνε $ 3 500 το μήνα παθητικό κέρδος από διαφημίσεις adsense, και buysellads.
– Δεν ήξερε πως να χειριστεί των ανταγωνισμό του, και είχε παράλογες απαιτήσεις.
– Υποτίμησε τον ανταγωνιστή του. Ο Κινέζος στρατηγός Sun Tzu στο βιβλίο του “Τακτικές πολέμου” αναφέρει ότι η “Στρατηγική χωρίς τακτική είναι η πιο αργή πορεία προς τη νίκη και η τακτική χωρίς στρατηγική είναι ο θόρυβος πριν από την ήττα “.
– Είχε μη ρεαλιστικούς στόχους στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η βιασύνη πάντα είναι κακός σύμβουλος, και κάθε σαιτ χρειάζεται έναν ορισμένο χρόνο για να εμφανιστεί ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα της google.
– Δεν έλαβε υπόψη του τους παράγοντες κινδύνου, ούτε τι ποσό μπορεί να χάσει αν κυνηγά γρήγορα τα μεγάλα κέρδη.
– Είχε μη εξειδικευμένους και άπειρους υπαλλήλους στην εταιρεία του που δεν μπορούσαν να διαχειριστούν την συγκεκριμένη εργασία. Στην πραγματικότητα η έλλειψη εμπειρίας ήταν το καθοριστικό σημείο που οδήγησε την εταιρεία του πελάτη να χάσει 35000 $.
– Δεν προστάτευσε την επένδυσή του, ούτε προσέλαβε έναν επαγγελματία διαχειριστή SEO να το κάνει αντί αυτού.
Αποτέλεσμα: Αγόρασε μια επιτυχημένη επιχείρηση και την μετέτρεψε σε κακή επένδυση.
Συμπέρασμα: Μην αγοράσετε ή προσπαθήσετε να διαχειριστείτε μια επιχείρηση, ακόμη και αν είναι επιτυχημένη, αν δεν έχετε της απαραίτητες γνώσεις, πώς να την διαχειριστείτε σωστά. Ένα επιτυχημένο μοντέλο που λειτουργεί στον άλφα επιχειρηματία δεν έχει καμιά εγγύηση ότι θα λειτουργεί εξίσου καλά και στον βήτα έμπορο.
Είναι καλό να μαθαίνεις από τα λάθη που δεν σε σκοτώνουν, όμως καλύτερα να μαθαίνεις από τα λάθη των άλλων, εξάλλου “Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού”.
σχετικά link:
http://www.problogger.gr/id2603-grigores-seo-simvoules.html
http://www.problogger.gr/id2011-poso-kostizi-i-kataskevi-enos-website.html
http://www.problogger.gr/id407-pos-ftiachnis-ena-mikro-kerdoforo-blog-stin-ellada.html
Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.