Πληρώνετε ακόμη για SEO;
Γιατί πληρώνετε ακόμη για SEO;
Πολλές φορές στην περιήγηση μου στο Ίντερνετ βρίσκω διάφορα άρθρα σε ιστοσελίδες που διαφημίζουν ότι προσφέρουν υπηρεσίες SEO περιγράφοντας την εξαιρετικά πολύπλοκη τεχνικά εργασία και προσφέροντας εγγυήσεις ότι θα εμφανίσουν το σαιτ σας στην πρώτη σελίδα της Google. Σε αυτό το άρθρο μου θέλω να πω την δική μου γνώμη για της εγγυήσεις. Εγγύηση για SEO μπορείς να προσφέρεις όταν έχεις κατοχή τον όλων διαδικασιών και ελέγχεις τα οργανικά αποτελέσματα στο SERP, ή η Google είναι δική σου εταιρεία. Το search engine optimization δημιουργήθηκε από την ανάγκη να “ξεγελάσεις” την μηχανή αναζήτησης και να επιβάλεις στα οργανικά αποτελέσματα σαιτ τα οποία σου φέρνουν χρήματα (κυρίως απο διαφημίσεις). Όλα αυτά πριν το μακρινό 2011. Εδώ μπορείς να δεις όλα τα google updates. Από τότε όμως τα πράγματα αλλάζουν συνέχεια και η προώθηση ιστοσελίδων εξελίσσετε. Η επιλογές που έχεις τώρα είναι 2.
- Η θα πληρώνεις για διαφήμιση Adwords
- Ή θα πληρώνεις για SEO
Στην πρώτη περίπτωση θα έχεις γρήγορα αποτελέσματα μέχρι την στιγμή που θα σταματήσεις την διαφημιστική καμπάνια και το στο σαιτ σου θα σταματήσουν να μπαίνουν επισκέπτες, αφού δεν θα το βρίσκουν πουθενά στα οργανικά αποτελέσματα. Στην δεύτερη περίπτωση το κόστος θα είναι επίσης σε μηναία βάση όμως θα έχεις εκατοντάδες λέξεις κλειδιά για της οποίες θα εμφανίζεσαι στα organic search προσελκύοντας στοχευμένο κοινό το οποίο αναζητά ακριβώς τα προϊόντα ή της υπηρεσίες που προσφέρεις.
Τι είναι το SEO (Search engine optimization) : Business analysis, Keyword research, Site architecture, Content development, Link building, Analysis and reporting. Ο πιτσιρικάς που έχει γράψει το άρθρο τα αγνοεί όλα, και προφανώς αναφέρετε στο Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού 😉
Τα 6 ψέμματα που υπάρχουν στο άρθρο του ξερόλα;
1) “Γιατί η google παρουσιάζει διαφορετικά αποτελέσματα αναζήτησης σε κάθε χρήστη;”
Όταν είσαι συνδεδεμένος με το προφίλ σου στο google και κάνεις αναζήτηση για οτιδήποτε η μηχανή εμφανίζει αποτελέσματα ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΆ και σχετικά με της συνήθειες σου. Κάνε αποσύνδεση από το προφίλ, διέγραψε τα cookies, και την ιστορία της ημέρας στον browser, και ψάξε στο firefox, ή στο chrome για την λειτουργία της ανώνυμης περιήγησης. Τα αποτελέσματα που θα δεις εκεί είναι τα πραγματικά αποτελέσματα που εμφανίζονται για την συγκεκριμένη λεξη κλειδί όμως διαφέρουν αν βρίσκεσαι στην Αθήνα ή στο Παρίσι. Ονομάζεται local search και θα μάθεις περισσότερα αν το γκουκλάρεις. Αν σε ενδιαφέρει το google.gr ψάχνεις εκεί, αν σε ενδιαφέρει το google.de λειτουργείς ανάλογα.
Χρησιμοποίησε τα παρακάτω δωρεάν SEO tools για να κάνεις αναζήτηση στο SERP, μόνος σου έτσι ώστε να ξέρεις αν πληρώνεις κάρβουνο για χρυσάφι.
* sheerseo
* Google webmasters tools
* SERP Mojo στο Google play αν χρησιμοποιείς android σε ταμπλέτα ή smartphone. Διάβασε εδώ ένα review για το serp mojo.
Κάνε κλικ σε αυτό το σαιτ cleverstat και εγκατέστησε το λογισμικό Free monitor for google, καθώς και στο cuterank και κατέβασε το πρόγραμμα. Από αυτά τα μέρη θα ξέρεις που ακριβώς βρίσκεται το σαιτ σου χωρίς να περιμένεις από τον master να σου πουλήσει φύκια με μεταξωτές κορδέλες.
Το SEO είναι μετρήσιμο αποτέλεσμα που μπορείς να δεις και να το παρακολουθείς όσο συχνά θέλεις. Δεν είναι ιστορία, ή πολιτική όπου ο κάθε αρλούμπας μπορεί να πει το κοντό και το μακρύ του, δείχνοντας σοβαροφάνεια.
2) “Τα οργανικά, όπως ονομάζονται, αποτελέσματα είναι πλέον δεδομένο ότι θα είναι διαφορετικά για κάθε χρήστη.” Το κόλπο να βάζεις τον άσχετο πελάτη να κάνει αναζήτηση για το σαιτ του στο google.gr, έχοντας συνδεθεί στο προφίλ του στο google και να έχεις την απαίτηση να σε πληρώσει γιαυτό είναι κλασσική απάτη, και τιμωρείτε.
3) “Οι ιστοσελίδες στις οποίες έχουν γίνει πολλές εργασίες SEO στοχοποιούνται από τη Google και έχουμε το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα”. Άφησε το σαιτ ως έχει και μην ασχολείσαι. Οι πελάτες θα έρχονται μόνοι τους και θα σε παρακαλάνε να αγοράσουν από σένα. Ίσχυε σε πολλά Ελληνικά νησιά ως την δεκαετία του 90.
Μερικές αποδείξεις για την δύναμη του SEO:
* Πως τότε για την φράση κλειδί “κατασκευή blog” με 4 870 000 αναζητήσεις το problogger.gr βρίσκεται στο top 5;
* Για την φράση κλειδί “προώθηση σαιτ” το problogger.gr βρίσκεται στην 6η θέση;
* Για την φράση κλειδί “seo πρώτη σελίδα, πρώτη σελίδα seo” το problogger.gr βρίσκεται στην 4 και 6η θέση, αντίστοιχα;
* Πως για την λέξη “problogger” με 1 790 000 αναζητήσεις το problogger.gr βρίσκεται στην 4 θέση;
* Πως για την φράση “seo блог, seo blog” με 85.200.000 αναζητήσεις το blog7.org βρίσκεται στην 6 θέση ανταγωνιζόμενο τους καλύτερους Βούλγαρους SEO guru;
* Για την φράση “seo στην Ελλάδα” με 20.300.000 αποτελέσματα το problogger.gr βρίσκεται στην 8 θέση.
Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα που αποτελούν απόδειξη ότι το SEO ζει, και είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας ενός σαιτ. Δεν νοείτε σαιτ που να είναι επαγγελματικό και να μην γίνονται βελτιστοποιήσεις προώθησης σε αυτό, εκτός εξαιρέσεων τύπου facebook 😉
4) “Πληρώστε διαφήμηση στην AdWords αν θέλετε το σαιτ σας να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα της google.”
Αυτό που δεν είπε η google στους webmasters κάνοντας τα update panda, penguin, ήταν ότι ο βασικός λόγος που τα δημιούργησε ήταν για να ωθήσει τον κόσμο στην χρήση του προγράμματος AdWords, αφού κάποιοι σκέφτηκαν ότι αν πληρώνω για να διαφημίζομαι εκεί είναι λογικό να με “δει” με καλύτερο μάτι η μηχανή. Δεν αντιλέγω ότι ίσως ένα 50% ισχύει σε αυτόν τον ισχυρισμό, όμως εγώ στα δικά μου σαιτ δεν έχω κάνει διαφημίσεις μέσω AdWords και τα αποτελέσματα είναι εμφανή.
Αυτό που σου λένε στο άρθρο που σχολιάζω είναι “πλήρωσε μας εμάς για να “τρέξουμε” μια διαφημιστική καμπάνια στο AdWords, αφού με το SEO δεν μπορούμε να προωθήσουμε το σαιτ σου.” Για εμάς είναι ευκολότερο και χωρίς δουλειά να φτιάξουμε μια διαφήμιση που θα την πληρώσεις εσύ, από το να αναζητούμε ποιοτικούς συνδέσμους από σχετικά σαιτ κύρους, να γράφουμε δεκάδες μεγάλα άρθρα και να είμαστε ενεργοί στα 5 μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα (google plus, facebook, twitter, pinterest, linkedin). Και το σημαντικότερο – Πάντα μια διαφημιστική καμπάνια οπουδήποτε και να γίνεται κοστίζει τουλάχιστον τα τριπλάσια από την αντίστοιχη SEO καμπάνια.
Όσο θα πληρώνεις για να διαφημίζεσαι θα έρχονται επισκέπτες στο σαιτ σου κάνοντας κλικ στην διαφήμιση, μόλις σταματήσεις την καμπάνια το σαιτ σου θα εξαφανιστεί ως δια μαγείας. Το SEO και το ποιοτικό περιεχόμενο είναι η μοναδική εγγύηση ότι για ορισμένες λέξεις κλειδιά η ιστοσελίδα σου θα υπάρχει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Δες εδώ τι δεν πρέπει να κάνεις όταν προσπαθείς να κάνεις προώθηση ιστοσελίδων.
5) “Μπορείτε να προβάλλετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας χρησιμοποιώντας δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδες keywords, εάν το χρειάζεστε, ενώ στο SEO συνήθως η βελτιστοποίηση γινόταν για μερικές δεκάδες ή, στα πολύ ακριβά project, λίγες εκατοντάδες keyword.”
Κανείς δεν ενδιαφέρεται να βγαίνει στην πρώτη σελίδα για εκατοντάδες χιλιάδες λέξεις κλειδιά, και κανείς ειδικός SEO δεν κάνει βελτιστοποίηση για εκατοντάδες. Και όταν μιλάω για SEO δεν αναφέρομαι στο black hat SEO αλλά στο ηθικό και ποιοτικό link building.
6) “Μεταξύ, δε, των προγραμματιστών που γνωρίζουν το αντικείμενό”. Η προώθηση ιστοσελίδων δεν έχει καμιά σχέση με τον προγραμματισμό και την δημιουργία λογισμικού. Και τα 3/4 των προγραμματιστών δεν ενδιαφέρονται να μάθουν SEO.
Στην ερώτηση “Πληρώνετε ακόμη για SEO;” απαντώ ευθέως ΝΑΙ. Το search engine optimization είναι ο φθηνότερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προωθείς το σαιτ σου, και έχει τα καλύτερα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Χτίζε όνομα και trusted links, γράφε ποιοτικό περιεχόμενο, μετέχε ενεργά στα κοινωνικά δίκτυα και πριν πληρώσεις κάποιον άσχετο να κάνει προώθηση και βελτιστοποίηση στο δικό σου σαιτ ζήτα αποδείξεις από προηγούμενες δουλειές του και δεν πρόκειται να χάσεις ποτέ τα λεφτά σου. Ο έλεγχος είναι η καλύτερη μορφή εμπιστοσύνης.
Δες εδώ: Κακές πρακτικές προώθησης σαιτ και Αναζήτηση υπηρεσιών SEO στην Ελλάδα που θα σου ανοίξουν τα μάτια.
Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.
4 Comments
Dimitris |
March 28, 20131:54 pmΚυριε Παναγιωτη, η συγκεκριμενη εταιρεια εστιαζει στις διαφημισεις, εξου και ο τιτλος -δεν χρειαζεται δηλαδη να πληρωνεις για SEO εφοσον η google μπορει να σε εμφανιζει στις διαφημισεις της ψηλα αν ξερεις που να στοχευσεις. Μιλαει για διαφορετικα αποτελεσματα επειδη οντως πολλα διαφημιστικα δικτυα βασιζονται στα cookies για να εχουνε targeted traffic, ειστε στο χωρο του SEO και ξερετε οτι ειναι απο τους πιο βασικους παραγοντες, θα συμφωνησω οτι δεν χρειαζεται να εισαι προγραμματιστης για να κανεις SEO αλλα πρεπει να συμφωνησετε οτι παρεξηγησατε το αρθρο και οτι ο ανθρωπος δεν ειναι ασχετος, απλα δουλευει διαφορετικα απο εσας.
Panagiotis Kontogiannis |
March 28, 20134:54 pmΤο να διαφημίζεσαι στο adwords θα σου κοστίσει πολύ πιο ακριβότερα από το να κάνεις SEO. Η γκουγκλ θα δείχνει το σαιτ που διαφημίζεις στα πληρωμένα αποτελέσματα και όχι στα οργανικά. Μόλις σταματήσεις την καμπάνια θα σταματήσει και η ροή των επισκεπτών σου.
Μιχάλης Δημητρίου |
March 28, 20135:50 pmΘα έλεγα πως χρειάζονται και τα δύο. Ανάλογο τη δυσκολία της λέξης σε σχέση με τον ανταγωνισμό, και φυσικά το κόστος, για άλλες χρησιμοποιείς seo και για άλλες adwords. Το ένα δεν ανερεί το άλλο.
Panagiotis Kontogiannis |
March 28, 20136:48 pmΕγώ προτιμώ να κάνω SEO :-), όποιος έχει μεγάλο budget και θέλει να διαφημίσει ας το κάνει.