Η Google μηνύει επιχείρηση για υποτιθέμενα πλαστά εταιρικά προφίλ και κριτικές
Μήνυση της Google σε εταιρεία η οποία προσπάθησε να χειραγωγήσει τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης (local search results)
Η Google κατέθεσε αγωγή εναντίον μιας εταιρείας την οποία κατηγορεί ότι δημιουργώντας 350 ψεύτικα επιχειρηματικά Google Business profiles και 14000 ψεύτικες κριτικές προσπάθησε να χειραγωγήσει τα τοπικά αποτελέσματα προβάλλοντας συγκεκριμένη επιχείρηση έναντι τον ανταγωνιστών της. Με αυτόν τον τρόπο προσπάθησε να επηρεάσει τον αλγόριθμο τηνς μηχανή αναζήτησης της Google και να την αναγκάσει να δείξει στην κατάταξη των αποτελεσμάτων της ψεύτικα στοιχεία.
Όταν το αντιλήφθηκε η Google εκτός από τα μέτρα που πήρε για την τιμωρία αυτής της προσπάθειας κατέθεσε και μήνυση σε δικαστήριο τον ΗΠΑ “για να βοηθήσει να μπει ένα τέλος σε παρόμοιες κακόβουλες προσπάθειες οι οποίες ως μοναδικό στόχο έχουν την εξαπάτηση τον χρηστών.”
Διαβάστε περισσότερα: Φτιάξε το σαιτ και οι πελάτες θα έρθουν
Οι κριτικές χρηστών έχουν τεράστια σημασία για της επιχειρήσεις
Όταν κάποιος χρησιμοποιήσει κάποια υπηρεσία η αγοράσει ένα προϊόν, αν είναι ευχαριστημένος θα αφήσει μια θετική κριτική για την εμπειρία που είχε με το εν λόγω έμπορο. Πάρα πολλοί άνθρωποι λαμβάνουν αποφάσεις βασιζόμενοι κατά 80% στης κριτικές που διαβάζουν και της εμπειρίες άλλων οι οποίοι πριν από αυτούς έχουν αγοράσει κάτι.
Χωρίς καμιά επιφύλαξη μπορούμε να πούμε ότι η σημασία των θετικών, όπως και τον αρνητικών κριτικών για κάθε έμπορο είναι τεράστια. Και φυσικά κάποιοι δελεάζονται να προσφέρουν την συγγραφή ψευδών κριτικών, είτε θετικών για τους εμπόρους που τους πληρώνουν, είτε αρνητικών για να βλάψουν τους ανταγωνιστές τους.
Κάποια στιγμή αυτό το κακόβουλο παιχνίδι πρέπει να τελειώσει.
Διαβάστε περισσότερα: Πως η τεχνητή νοημοσύνη έφερε επανάσταση στο SEO
Αυτός είναι και ο λόγος που ο συγκεκριμένος έμπορος προσέλαβε μια εταιρεία SEO να τον βοηθήσει στην επιχείρηση του. Το αποτέλεσμα όμως ήταν καταστροφικό, αφού εκτός από την ζημιά την οποία μόνος του έκανε στο brand name του, βρέθηκε και κατηγορούμενος σε δικαστήριο. Και τα αμερικανικά δικαστήρια επιβάλλουν μεγάλες ποινές.
Η αγωγή είναι εναντίον του “Ethan Hu, GMBEye, Rafadigital LLC η οποία φέρεται να είναι ο δημιουργός του όλης απάτης η οποία είχε ως στόχο μέσου ενός περίπλοκου και παραπλανητικού σχεδίου να εξαπατήσει τους καταναλωτές, τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και την Google χειραγωγώντας παράνομα τις υπηρεσίες καταχώρισης επιχειρήσεων της Google.”
Η Google προσθέτει ότι ο παραβάτης προσπάθησε να πουλήσει πληροφορίες προσωπικών δεδομένων των χρηστών οι οποίοι είχαν δελεαστεί μέσω τέτοιων ψευδών ισχυρισμών. Η Google αφού εντόπιση και τακτοποίησε τον παραβάτη προχώρησε και σε προληπτικά νομικά μέτρα ώστε να σταματήσει την απάτη και να προφυλάξει τους χρήστες της. Δείτε το σχετικό PDF.
Εδώ μπορούμε να ανοίξουμε μια παρένθεση και να ρωτήσουμε κατά πόσο τα:
- Σχόλια
- Σύνδεσμοι
- CTR
επηρεάζουν τα αποτελέσματα κατάταξης στης μηχανές αναζητήσεις; Κατά πόσο ο ανθρώπινος παράγοντας μπορεί να επηρεάζει της μηχανές αναζήτησης κατευθύνοντας τες και επιδρώντας στον λογάριθμο τους; Μπορεί μια εταιρεία η οποία προσφέρει υπηρεσίες SEO, αν έχει το κατάλληλο προϋπολογισμό, λογισμικά και ανθρώπινο δυναμικό να προσφέρει εγγυημένα αποτελέσματα στους πελάτες της;
Μέχρι σήμερα καμιά μηχανή αναζήτησης δεν στράφηκε νομικά εναντίων όλων αυτόν οι οποίοι είτε ερασιτεχνικά, είτε επαγγελματικά, προσπαθούν εδώ και δεκαετίες να χειραγωγήσουν τα αποτελέσματα αναζήτησης και της κατατάξεις στην πρώτη σελίδα. Η σημερινή αγωγή της Google γράφει ιστορία και αναταράζει τα λιμνάζοντα νερά στον χώρο.
Ερωτήσεις οι οποίες ψάχνουν της απαντήσεις τους…
Η υπόθεση αναφέρετε και εδώ
Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.
3 Comments
Γιώργος Πετρίδης |
November 3, 202312:32 pmΑυτό με τα ψεύτικα review γίνεται εδώ και πολύ καιρό και ειδικά στον τουρισμό ίσως οι μισές κριτικές είναι ψεύτικες.
Δημήτρης |
November 19, 20231:14 pmΚαι στα ξενοδοχεία παίζουν πάρα πολλές ψεύτικες κριτικές και δυστυχώς πολλοί την πατάνε. Πριν νοικιάσετε δωμάτιο σε κάποιο ξενοδοχείο καλό είναι να διαβάσετε τι κριτικές έχουν αφήσει οι προηγούμενοι.
Παναγιώτης Κοντογιάννης |
February 13, 20245:40 pmΟι περισσότεροι από εμάς διαβάζουν της κριτικές πριν κλείσουν δωμάτιο σε ξενοδοχείο πχ. Και εγώ το κάνω, και αν διαβάσω 5 συνεχόμενες αρνητικές κριτικές ψάχνω για άλλο κατάλυμα. Αξία έχουν όμως κριτικές ανθρώπων οι οποίοι όντως χρησιμοποίησαν την υπηρεσία πχ στο Booking.