Φτιάξε το σαιτ και οι πελάτες θα έρθουν

Γιατί τα εταιρικά σαιτ (e-shop) γίνονται μερικές φορές μια μάταια δαπάνη για χιλιάδες ευρώ;

Αυτή η ερώτηση δεν είναι τόσο περίπλοκη για να απαντηθεί. Με την πάροδο των χρόνων, έχω διαπιστώσει στην δουλειά μου ότι τρεις είναι οι βασικοί λόγοι που οδηγούν πολλά εταιρικά σαιτ στην αποτυχία να παρέχουν μια συνεχή ροή πελατών στους ιδιοκτήτες τους.

giati-den-poulaei-to-eshop-mou

Συνήθως, η κατασκευή τους είναι αξιοπρεπής. Ακόμη και αν υπάρχουν κάποιες ατέλειες στον σχεδιασμό (web design) ή στο περιεχόμενο, δεν είναι αυτά η κύρια αιτία η οποία δεν τους επιτρέπει να υποστηρίξουν με επιτυχία την επιχείρησή σας στο Διαδίκτυο.

SEO για eshop: Οδηγός για επιχειρήσεις [2022]

Τι κάνω λάθος και δεν έχω πωλήσεις στο ηλεκτρονικό μου κατάστημα;

Σκοπός κάθε επαγγελματικού σαιτ είναι να διαφημίσει της παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα, να προσελκύσει νέους πελάτες και να τους οδηγήσει σε πώληση. Όμως συχνά οι ιδιοκτήτες τους όταν έρχονται στο γραφείο για να συζητήσουμε, αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν τα παρακάτω προβλήματα:

  • – Το σύνδρομο της “κραυγής στην έρημο”
  • – Χαμένες ευκαιρίες
  • – Έλλειψη business & marketing plan

Ας ξεκινήσουμε με το σύνδρομο “Φωνή στην έρημο”

Όταν μιλάω με ανθρώπους που δεν είναι τόσο “γνώστες του διαδικτύου”, μου αρέσει να παρομοιάζω την ιστοσελίδα τους με ένα υπερσύγχρονο διαφημιστικό φυλλάδιο ή μια επαγγελματική κάρτα. Εάν οι επαγγελματικές σας κάρτες δεν βγαίνουν ποτέ από τη θήκη που της κρατάτε και δεν φτάνουν στα χέρια των δυνητικών πελατών, τότε δεν μπορείτε να περιμένετε ότι κάποιος θα διαβάσει το τηλέφωνό σας και θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Ομοίως, ακόμη και αν έχετε έναν εξαιρετικά λαμπερό σαιτ, φτιαγμένο πραγματικά εντυπωσιακά, αν δεν το επισκέπτονται δυνητικοί πελάτες, δεν έχει λόγο ύπαρξης. Δώσατε έναν σκασμό λεφτά για να το φτιάξετε και έχετε 20 επισκέψεις τον μήνα;

Χρειάζεστε λεπτομερή ανάλυση της κατάστασης ώστε να λάβετε απαντήσεις γιατί συμβαίνει αυτό και τι μπορείτε να βελτιώσετε. Ηλεκτρονικά καταστήματα χωρίς στοχευμένο traffic δεν έχουν λόγω ύπαρξης.

google-seo

Αλλά ας μιλήσουμε επίσης για… της χαμένες ευκαιρίες

Τι συμβαίνει όταν ένας επισκέπτης ανοίξει στο κινητό του την αρχική σας σελίδα; Τι συμβαίνει όταν περιηγηθεί στο σαιτ ψάχνοντας πληροφορίες; Υπάρχουν “μηχανισμοί” που θα του δώσουν κίνητρα να επικοινωνήσει μαζί σας;

Τι είναι το SEO και ποιος το χρειάζεται

Το πιο συνηθισμένο λάθος στα περισσότερα online μαγαζιά είναι ότι έχουν φτιαχτεί ως αντιγραφή διεθνών brand χωρίς όμως το budget και τους στόχους τους. Σαν να λέμε στον σχεδιαστή φτιάξε μου το σαιτ μου σαν της Amazon με 500 ευρώ. Και σε αυτήν την τιμή αν μπορείς κάνε και SEO. Ακούγεται αστείο όμως ένα μεγάλο ποσοστό ξεκινά να στίσει online επιχείρηση έχοντας ομιχλώδεις ιδέες για το πως λειτουργεί το Ίντερνετ και τι χρειάζεται για να γίνει αυτή επικερδής. Δεν αναφέρω καν το πότε θα γίνει αυτό.

Διάφορες στατιστικές δείχνουν ότι μόνο γύρω στο 5% των επισκεπτών είναι έτοιμοι να αγοράσουν κάτι αμέσως. Το υπόλοιπο 95% είτε βρίσκεται σε ερευνητική λειτουργία είτε απλά σε αναζήτηση σύγκρισης τιμών.

Η συντριπτική πλειονότητα των σαιτ δεν προσφέρει κανέναν μηχανισμό σε αυτό το 95% των επισκεπτών, ώστε είτε να τους μετακινήσει ταχύτερα στη φάση της αγοράς είτε να τους εντάξει σε μια βάση δεδομένων, ώστε να τους ρωτάει περιστασιακά με έξυπνο τρόπο αν έχουν ήδη διάθεση να ξοδέψουν κάτι.

Τι να απαντήσω στης ερωτήσεις πελατών;

Γιατί δεν πουλάει το e-shop μου;

Έχετε φτιάξει business & marketing plan και προϋπολογισμό εσόδων –  εξόδων πριν δημιουργήσετε την ηλεκτρονική επιχείρηση σας; Έχετε υπογεγραμμένες συμφωνίες με τους προμηθευτές σας; Έχετε budget για διαφήμιση και άλλες προωθητικές ενέργειες; Έχετε ένα μαξιλάρι ασφαλείας τουλάχιστον 6-8 μηνών το οποίο να σας προστατεύει από τυχόν συγκυρίες; Έχετε προσλάβει και εκπαιδεύσει το κατάλληλο προσωπικό το οποίο θα υποστηρίξει το εγχείρημα;

Γιατί δεν βρίσκουν το σαιτ μου στην Google;

Οι ερωτήσει γίνανε αρκετές και περιμένουν απαντήσεις. Το σλόγκαν “Φτιάξε το σαιτ και οι πελάτες θα έρθουν” δεν ισχύει εδώ και πολλά χρόνια, και ο ανταγωνισμός γίνεται κάθε χρόνο ολοένα και μεγαλύτερος. Ότι ίσχυε πέρυσι στην αγορά, δεν ισχύει φέτος. Στο τέλος επιβιώνουν μόνο όσοι είναι προετοιμασμένοι, έχουν το κατάλληλο υπαλληλικό προσωπικό, και αρκετά ευρώ στην άκρη, ώστε να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τα καπρίτσια της αγοράς.

proipotheseis-ipitihias-eshop

Θέλει δουλειά για να έρθει η στιγμή που το εταιρικό σου ίντερνετ μαγαζί να αρχίσει να φέρνει κέρδη. Πρώτα όμως πρέπει να έχεις χτίσει τα σωστά θεμέλια πάνω στα οποία θα αρχίσεις να δημιουργείς. Να έχεις επιλέξει τους κατάλληλους συνεργάτες και να έχεις μελετήσει τον ανταγωνισμό. Οι άνθρωποι πάντα κάνουν την διαφορά. Βρες τους καλύτερους, προσέλαβε τους και δώσε τους περιθώριο λήψης αποφάσεων, πλήρωσε τους 20% πάνω από τον μισθό που προσφέρουν οι ανταγωνιστές σου…

Μόνο τότε θα έχεις γνώση του αντικειμένου και θα έχεις κάνει εκείνο το υπέροχο βήμα το οποίο θα δημιουργήσει της προϋποθέσεις επιτυχίας της επιχείρησης σου στο Ίντερνετ.

 

Drop Your Comment