Τι είναι το SEO και ποιος το χρειάζεται
12 ερωτήσεις και απαντήσεις μεταξύ ενός επιχειρηματία, ιδιοκτήτη ηλεκτρονικού καταστήματος και ενός SEO expert
1. Τι είναι το SEO;
Το SEO (βελτιστοποίηση ιστοσελίδων) είναι ένα σύνολο από τεχνικές και τακτικές οι οποίες εφαρμόζονται από επαγγελματίες ώστε το σαιτ να ακολουθεί της κατευθυντήριες οδηγίες της μηχανής αναζήτησης (π.χ Google) με σκοπό την καλύτερη κατάταξη του στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Ο χρόνος για της επιχειρήσεις είναι χρήμα και κάθε λεπτό επενδύεται ώστε να αποφέρει περισσότερα έσοδα. Χρήματα μπορείς να κερδίσεις ή να χάσεις εύκολα όμως χρόνο δεν μπορείς να αγοράσεις. Οπότε ας μην χάνουμε πολύτιμο χρόνο με φλυαρίες και ας μπούμε στο ζουμί.
2. Ποιος χρειάζεται SEO;
- Είστε ιδιοκτήτης ενός επαγγελματικού σαιτ ή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος;
- Πληρώνετε υπάλληλο που εργάζεται στο σαιτ σε καθημερινή βάση;
- Είστε επιχειρηματίας ο οποίος γνωρίζει ότι πληρώνοντας φθηνές υπηρεσίες καταλήγει να πληρώνει δύο ή τρεις φορές περισσότερα – είτε σε χρήματα, είτε σε χαμένες πωλήσεις;
- Οι ανταγωνιστές σας λαμβάνουν παραγγελίες από οργανικούς επισκέπτες;
Εάν απαντήσετε με ναι σε κάποια από της παραπάνω ερωτήσεις, τότε χρειάζεστε SEO.
3. Είναι δυνατόν να αυξηθεί η επισκεψιμότητα (organic traffic) χωρίς να αλλάξει τίποτα στο σαιτ μου;
Όχι.
4. Πώς μπορώ να καταλάβω εάν μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες SEO με εξαπατά;
Δεν μπορείς. Όπως δεν μπορείς να καταλάβεις αν ένας μηχανικός αυτοκινήτου έχει κάνει σωστά την δουλειά του, ή έχει βάλει γνήσια ανταλλακτικά στο αυτοκίνητο σου. Αξιολογείς σύμφωνα με την τιμή που είναι αποδεκτή για σένα. Το αυτοκίνητο ούτως ή άλλος για κάποιο χρονικό διάστημα θα λειτουργεί χωρίς πρόβλημα, είτε με ανταλλακτικά μαϊμού, είτε με γνήσια.
5. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα μετά από δύο – τρεις μήνες εργασίας στο σαιτ μου από κάποια εταιρεία SEO;
Εάν δεν προηγηθεί αναλυτικό SEO audit όπου γραπτώς να αναφερθούν όλα τα προβλήματα στο σαιτ μαζί με της συστάσεις βελτιστοποίησης – ΚΑΝΈΝΑ.
6. Γιατί να πληρώσω για SEO αφού το σαιτ μου έχει ποιοτικό περιεχόμενο;
Το δικό μου το σαιτ έχει πάρα πολύ περιεχόμενο. Άλλωστε όλοι οι σεοτζίδες λένε ότι το “περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς”.
Το SEO (προώθηση ιστοσελίδων) χωρίζετε σε 2 κατηγορίες:
- On-site SEO (εντός του σαιτ)
- Off-site SEO (εκτός του σαιτ)
Οι SEO expert που θα αναλάβουν να δουλέψουν στο επαγγελματικό σαιτ, ή το ηλεκτρονικό σου μαγαζί πρέπει να εργαστούν και στης δυο κατηγορίες. Και αν οι εργασίες εντός του σαιτ είναι περιορισμένες (thin content, unique content, user-friendly, authoritative and trustworthy, aligned with user search intent, page load speed, Schema structured data, URL structure, mobile friendliness, page metadata etc.) και όταν της εντοπίσεις μπορείς να της κάνεις όλες, μία – μία, η εργασίες εκτός του σαιτ περιλαμβάνουν χτίσιμο συνδέσμων (link building) + διαφήμιση σε social media (facebook, twitter, instagram) ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
Αν οι ανταγωνιστές σου έχουν link builder και marketing experts οι οποίοι δουλεύουν συνέχεια, πρέπει να προσλάβεις και εσύ, ώστε να έχεις την δυνατότητα να μείνεις στο παιχνίδι.
Διάβασε: Πως να γράψεις το τέλειο SEO άρθρο για τη Google
7. Ο εκπρόσωπος της Google John Mueller λέει ότι το SEO είναι περισσότερο σπαμ, απάτη και κακό πράγμα, γιατί εγώ να εμπιστευτώ μια εταιρεία η οποία κάνει SEO για την δική μου επιχείρηση;
Δουλειά του John είναι να προασπίζει τα συμφέροντα της Google, γιαυτό πληρώνεται. Ο John είναι υπάλληλος με μισθό. Ωστόσο ερωτηθείς στης 02/06/2021 “What’s your vision for the future of SEO?” απάντησε:
“I don’t know. Good question. I don’t have that five minute answer on the future of SEO. I think one of the things that people always worry about is everything around machine learning and that Google’s algorithms will get so far as to automatically understand every website and SEO will be obsolete, nobody will need to do that. I don’t think that will happen.”
Πολλοί προβλέπουν ότι με την βελτίωση του machine learning η Google θα αντιλαμβάνεται ως άνθρωπος το περιεχόμενο κάθε σαιτ και αυτό θα είναι το τέλος του SEO, όμως είμαστε ακόμη μακρυά από αυτήν την δυνατότητα, η οποία μπορεί και ποτέ να μην πραγματοποιηθεί.
8. Κάποιοι λένε ότι οι SEO-τζηδες παίρνουν μόνο χρήματα χωρίς να προσθέτουν αξία;
Αν αφήσεις το σαιτ σου όπως είναι τώρα και δεν κάνεις καμιά αλλαγή μην περιμένεις να δεις βελτίωση στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Για να μην το εμφανίζει η google στην πρώτη σελίδα της για της συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά αυτό σημαίνει ότι θεωρεί ότι υπάρχουν καλύτερα σαιτ τα οποία πληρούν της προδιαγραφές της για να βρίσκονται εκεί. Και αυτά τα σαιτ ανταγωνιστών σου έχουν ομάδες υποστήριξης οι οποίες κάνουν SEO (προώθηση ιστοσελίδων) συνέχεια όλο τον χρόνο.
9. SEO ή PPC;
Και τα δυο μαζί. Το SEO έχει μακροχρόνια οφέλη όμως η διαφήμιση (Google Ads) φέρνει κόσμο στο σαιτ ΑΜΕΣΩΣ.
10. Πώς να αξιολογήσω την ποιότητα της δουλειάς του ειδικού SEO με τον οποίο συνεργάζομαι;
Μάθε να διαβάζεις στατιστικά στοιχεία από Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs, Majestic, Semrush. Εμπιστεύσου τα εργαλεία τα οποία δεν λένε ψέματα. Δες τα report που σου δίνει κάθε μήνα για την κίνηση των λέξεων κλειδιών. Αν ανεβαίνουν προς τα πάνω και φέρνουν κλικ, traffic και νέους επισκέπτες στο σαιτ είναι αποδείξεις ότι κάνει σωστά την δουλειά του.
Την ποιοτική δουλειά ενός SEO επαγγελματία θα την δεις στην αύξηση της κίνησης και των πωλήσεων.
11. Κάνουμε SEO τρία χρόνια στο σαιτ και δεν υπάρχει αποτέλεσμα.
Γιατί περίμενες 3 χρόνια; Τι πίστευες ότι θα αλλάξει στον τρίτο χρόνο που δεν μπορούσε να αλλάξει στον τρίτο μήνα; Έχετε υπογεγραμμένο συμβόλαιο μεταξύ σας όπου αναφέρετε ρητά ποιοι είναι οι στόχοι, τι πρέπει να γίνει και πως θα επιτευχθεί; Αν έχετε μόνο μια προφορική κουβέντα και απλά τον πληρώνετε στο τέλος κάθε μήνα το πρόβλημα είναι σε εσάς.
“Trust is good, control is better” – Lenin
“Control Is Good, But Trust Is Cheaper“
12. Σιγά την δύσκολη δουλειά. Εγώ μπορώ να κάνω καλύτερο SEO μόνος μου
Όχι δεν μπορείς. Σκέψου ότι μπορείς να αλλάξεις μια λάμπα στο φωτιστικό όμως προτιμάς να εμπιστευτείς έναν έμπειρο ηλεκτρολόγο, και φοβάσαι μην σε χτυπήσει το ρεύμα. Η επιλογή επαγγελματία εξοικονομεί χρόνο και χρήμα και το αποτέλεσμα πάντα είναι καλύτερο από το “το κάνω μόνος μου”.
Το ίδιο ισχύει και στο Ecommerce SEO. Αν έχεις ηλεκτρονικό μαγαζί προσέλαβε επαγγελματίες ειδικούς, επιλέξτε στρατηγική, ορίστε κόστος και αμοιβές και άφησε τους να κάνουν την δουλειά τους τουλάχιστον για 1,2 χρόνια. Τα αποτελέσματα θα είναι αμοιβαία και για της δυο πλευρές.
Γιατί είναι σημαντικό το SEO;
Η οργανικές αναζητήσεις από της μηχανές αναζήτησης είναι η κυριότερη πηγή traffic και η παρουσία της επιχείρησης σου στα οργανικά αποτελέσματα είναι υποχρεωτική. Αυτό σημαίνει περισσότεροι επισκέπτες + μεγαλύτερες πωλήσεις για το ταμείο σου. Αν οι ανταγωνιστές σου κερδίζουν αυτούς τους στοχευμένους καταναλωτές πρέπει και το δικό σου σαιτ να λάβει το μερίδιο που του αντιστοιχεί.
Tip: Δώσε ως αμοιβή το 20% των μετοχών της εταιρείας σου στον SEO guru με τον οποίο θα συνεργαστείς. Έτσι η κατάσταση γίνετε win – win και οι δυο πλευρές έχουν περισσότερα κίνητρα να βγάλουν κέρδος από την επιχείρηση. Πίστεψε με – δουλεύει.
Δες και αυτά:
Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide.
Steps to a Google-friendly site.
Google Ads: SEO vs. PPC
Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.