Πως να φτιάξω e-shop – Πλήρες οδηγός – 2019

Κατασκευή ηλεκτρονικό κατάστημα – Βήμα – βήμα – 2019

Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια παρατηρείτε μια άνοδος στο ηλεκτρονικό εμπόριο μαζί με την αύξηση τον ηλεκτρονικών καταστημάτων, παρά την συνεχόμενη εδώ και δεκαετία οικονομική κρίση. Ίσως αυτό είναι ένα βήμα για την έξοδο από την κρίση εκείνων τον επιχειρηματιών οι οποίοι βλέπουν λίγο πιο μακριά. Παράλληλα αυξάνουν και οι εταιρείες που παρέχουν κατασκευή ιστοσελίδων και eshop καλύπτοντας τα κενά της αγοράς.

Όμως είτε είστε ιδιοκτήτης κάποιου ηλεκτρονικού μαγαζιού είτε θέλετε να ξεκινήσετε ένα καινούριο e-shop μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω την δική μας άποψη για το θέμα. Ο δρόμος της δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού μαγαζιού είναι μακρύς και θα χρειαστείτε την συνεχή υποστήριξη κάποιας εταιρείας κατασκευής e-shop η οποία θα το δημιουργήσει και θα το προωθήσει στην Google (Digital marketing & SEO) ώστε να φτάσει σε περισσότερους επισκέπτες και να πουλήσει περισσότερα προϊόντα.

Ας δούμε τα βήματα αναλυτικά:

Πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες αναρωτιούνται το εξής “Έχω σαιτ, δεν έχω όμως πελάτες. Γιατί;“, στον παρακάτω οδηγό προσπαθώ να δώσω απάντηση σε αυτό το ερώτημα ξεκινώντας από τα βασικά. Τι χρειάζεται μια επιχείρηση για να μπορεί να πουλάει προϊόντα ή υπηρεσίες στο Ίντερνετ;

1. Αποθήκη της επιχείρησης

Χρειάζεστε αποθηκευτικό χώρο όπου τα τοποθετήσετε τα προϊόντα προς πώληση. Μπορείτε είτε να τον νοικιάσετε, είτε να τον αγοράσετε. Υπάρχει η δυνατότητα του dropshipping, δηλαδή της αποστολής παραγγελιών απευθείας από την αποθήκη τον προμηθευτών σας προς την διεύθυνση των πελατών σας, όμως η Ελληνική εφορία μπορεί να μην δεχτεί την συγκεκριμένη δραστηριότητα βάζοντας τέλος στην επιχειρηματική σας ιδέα. Οπότε μένουν οι δυο άλλες λύσεις – ιδιόκτητη αποθήκη ή ενοικιαζόμενη.

2. Λογιστική υποστήριξη

Για να μπορείτε να πουλάτε τα προϊόντα από το eshop σας (είτε λιανική είτε χονδρική) θα πρέπει να ιδρύσετε μια εταιρεία (ατομική, ΕΠΕ, ΜΕΠΕ, ΙΚΕ, ΟΕ, ΑΕ) με τους αντίστοιχους ΚΑΔ (Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας).

Τι θα σας πει η εφορία ότι χρειάζεται για ίδρυση και λειτουργία εταιρείας στην Ελλάδα; Χρειάζεστε

1. Ασφάλιση του ιδιοκτήτη σε ασφαλιστικό ταμείο (ΕΦΚΑ) και τον υπαλλήλων της εταιρείας.
2. Εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της έδρας της εταιρείας.
3. Λήψη “Βεβαίωσης έναρξης δραστηριότητας”, ΑΦΜ από την Δ.Ο.Υ. της έδρας.
4. Εγγραφή της εταιρείας στο ΓΕ.ΜΗ (Γενική εμπορικό μητρώο).
5. Αγορά ταμειακής μηχανής και λογιστικού προγράμματος για εκτύπωση αποδείξεων.

Τι δεν θα σας πει η ΔΟΥ; Ότι θα χρειαστείτε

1. Λογιστική και φοροτεχνική υποστήριξη
2. Νομική υποστήριξη
3. Βουλευτική υποστήριξη (κάποιοι λένε ότι εαν υπάρχει υπουργικό βύσμα οι δουλειές γίνονται ευκολότερα και τα προβλήματα λύνονται ως δια μαγείας).
4. Ότι το Ελληνικό κράτος θα γίνει συναίτερος στην επιχείρηση σας, και θα δίνετε γύρω στο 75% των καθαρών κερδών σας στο κράτος. Μια λύση είναι η μεταφορά της έδρας της επιχείρησης στην γειτονική Βουλγαρία ή Ρουμανία όπου το φορολογικό καθεστός είναι 10% για την Βουλγαρία και 1% αν έχετε υπαλλήλους ή 3% αν δεν αποσχολείτε προσωπικό στην Ρουμανία). Παίζει και η Κύπρος με 12,5% εταιρική φορολόγία με πλεονέκτημα ότι μιλούν Ελληνικά και είναι πιο κοντά στην Ελληνική νοοτροπία και τρόπο σκέψεις.

Διάβασε Ίδρυση εταιρείας στην Βουλγαρία

φορολόγιση εταιρειών στην Ελλάδα

3. Προμηθευτές προϊόντων

Αν πουλάτε προϊόντα τα οποία παράγετε η διαδικασία είναι διαφορετική από αυτήν στην οποία μεταπουλάτε προιόντα τα οποία αγοράζετε από προμηθευτές σας. Οι προμηθευτές σας πρέπει να είναι αξιόπιστοι, να διατηρούν στοκ σε αποθήκη τους, να τηρούν τους χρόνους παράδοσης, να έχουν οικονομικότερες τιμές από τους ανταγωνιστές τους ώστε να μπορείτε εσείς να πουλήσετε περισσότερα στην αγορά, διαθέτοντας πλεονεκτήματα. Παλιότερα συνήθως δέχονταν επιταγές 3,6,12 μηνών της οποίες εξαργύρωναν στην λήξη τους όμως πάντα υπήρχε η έκπληξη του “κανονιού” δηλαδή της ακάλυπτης επιταγής την οποία έδινε ο έμπορος στον παραγωγό μην πληρώνοντας τον ποτέ για το εμπόρευμα που αγόρασε. Όμως αυτό είναι θέμα άλλου άρθρου. Ας υποθέσουμε ότι οι επαγγελματικές σχέσεις εμπόρου και προμηθευτή είναι υγιής. Κάθε παλιός έμπορος θα σας πει ότι δεν πουλάει μόνο η φθηνή τιμή.

Βοηθάει πολύ αν ο παραγωγός έχει ηλεκτρονική μόρφωση και καταλαβαίνει από υπολογιστές και Ίντερνετ και μπορεί να σας δώσει τα προϊόντα του σε ηλεκτρονική μορφή για εισαγωγή τους στο δικό σας eshop ώστε να μπορείτε να αυτοματοποιήσετε και να συγχρονίσετε την λειτουργία του.

4. Εταιρίες ταχυμεταφορών – courier

Εντάξει ο πελάτης αγόρασε ένα προϊόν όμως πως θα το παραλάβει; Την ανάγκη αυτή την καλύπτουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών, οι λεγόμενες courier, οι οποίες παραλαμβάνουν το εμπόρευμα από την έδρα σας και το παραδίδουν στην διεύθυνση του πελάτη σας με το αντίστοιχο κόστος το οποίο συνήθως κυμαίνετε 2-3 ευρώ για μικρά δέματα έως 2 κιλά. Κάθε ταχυμεταφορική εταιρεία φυσικά έχει δικό της τιμοκατάλογο και η αντίστοιχη διαπραγμάτευση τον ορών παράδοσης αποτελεί δικη σας ευθύνη.

Εδώ μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ των εξής:

1. Να αναφέρετε την τιμή των μεταφορικών ξεχωριστά από την τιμή των προϊόντων σας στο σαιτ.
2. Να ενσωματώσετε την τιμή των μεταφορικών ως ένα ποσοστό στην δική σας τιμή και να διαφημίζετε στο σαιτ σας ότι προσφέρετε ΔΩΡΕΆΝ μεταφορικά. Είναι θέμα πολιτικής της εταιρείας σας.

Ωραία αφού φτάσαμε ως εδώ έχετε φτιάξει την νομική μορφή της εταιρείας σας, έχετε βρει τους προμηθευτές σας, έχετε βρει της ασπίδες προστασίας στο πρόσωπο νομικών συμβούλων, φοροτεχνικού, λογιστή, βουλευτή (υπουργού για μεγάλο βύσμα) και είστε έτοιμοι να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα.

5. Επιλογή εταιρείας κατασκευής e-shop

Αυτό είναι το δυσκολότερο κομμάτι αφού εμπλέκονται διαφορετικοί επαγγελματίες εκ της συνολικής δουλειάς τον οποίον θα κριθεί αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα λειτουργεί σωστά ή όχι.

Ας τους δούμε αναλυτικά:

Τι χρειάζεστε ως εταιρεία ώστε να έχετε ιδιόκτητο E-shop?

1. Όνομα domain
Το domain είναι το όνομα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πχ www.problogger.gr είναι το δικό μου όνομα. Εφόσον μιλάμε για Ελληνικό μαγαζί καλό είναι η κατάληξη να είναι .gr. Μπορεί φυσικά να είναι και οτιδήποτε άλλο όμως καλύτερα gr για λόγους κύρους και εμπιστοσύνης. Το κόστος απόκτησης του δικού σας domain name είναι περίπου 10€ τον χρόνο και κάθε χρόνο πρέπει να το πληρώνετε στον πάροχο.

2. Φιλοξενία Ιστοσελίδας (hosting)

Υπάρχουν πάρα πολλές Ελληνικές και ξένες εταιρείες οι οποίες προσφέρουν φιλοξενία ιστοσελίδων (hosting) έναντι μηνιαίου τιμήματος. Στους δικούς τους server φιλοξενείτε το δικό σας σαιτ. Είναι καλό να επιλέξετε με προσοχή την εταιρεία με την οποία θα συνεργαστείτε αφού η συνεργασία αυτή θα είναι μακροχρόνια. Συμβουλή μου είναι να μην αγοράσετε την πιο φθηνή τιμή αφού τιμές και ποιότητα συμβαδίζουν ανάλογα. Κάντε μια έρευνα αγοράς στην Ελληνικές εταιρείες φιλοξενίας ιστοσελίδων (οι τιμές για e-shop κυμαίνονται 40-60 ευρώ τον μήνα) και σε αντίστοιχες Ευρωπαϊκές (με τιμές 10-15 ευρώ τον μήνα) και επιλέξτε την δική σας. Δεν έχει τόση σημασία αν ο server βρίσκετε στην Αθήνα ή στο Παρίσι, Φρανκφούρτη. Κάθε ποιοτικό VPS θα σερβίρει με άριστη ταχύτητα την σελίδα σας στον επισκέπτη που βρίσκετε στην Ελλάδα.

3. Κατασκευή λογότυπο και εταιρικής παρουσίασης

Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να σας πείσω πόσο σημαντικό είναι το δικό σας brand name και η παρουσίαση της εταιρείας σας με τέτοιο τρόπο που να εμπνέει εμπιστοσύνη στον επισκέπτη. Πρέπει να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό, να εμπνεύσετε εμπιστοσύνη στον υποψήφιο πελάτη και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να πληρεί όλους τους κανόνες ασφαλής λειτουργίας του, ξεκινώντας από το https, και καταλήγοντας στη διασφάλιση των προσωπικών πληροφοριών τον πελατών και την ηλεκτρονική πληρωμή μέσου του σαιτ και της συνεργαζόμενης τράπεζας. Κόστος μεταβλητό, εφάπαξ.

κατασκευή e-shop

4. Κατασκευή e-shop

Η εταριεία που θα το στήσει το μαγαζί θα σας προτείνει να επιλέξετε μεταξύ των εξής προγραμμάτων:
α) Magento
β) Prestashop
γ) Opencart
δ) Oscommerce
ε) Woocommerce

Αυτές είναι οι καλύτερες επιλογές για self hosted CMS, και η συμβουλή μου είναι να επιλέξετε μεταξύ αυτών. Μαγαζί μπορεί να στηθεί και σε shopify, bigcommerce, volution ή wix ομως σε αυτήν την περίπτωση απλά νοικιάζετε με τον μήνα το μαγαζί και δεν έχετε απόλυτη πρόσβαση στο δημιουργικό, ούτε μπορείτε να τροποποιήσετε οτιδήποτε στο CMS.

Θα παραλείψω να σχολιάσω την περίπτωση του …έχω ένα φιλαράκι που ασχολείται με σαιτ και μπορεί να στο φτιάξει φθηνά…

Διάβασε: Γιατί με 100 ευρώ δεν γίνεται SEO

Αν προτιμάτε τέτοιες λύσεις απλά χάνετε χρόνο και χρήμα. Κόστος από 1000 ευρώ και άνω, εφάπαξ. Συνήθως η τιμή παίζει μεταξύ 1500 – 3000 ευρώ για custom επεμβάσεις.

Το e-shop σας πρέπει να κατασκευαστεί από επαγγελματίες οι οποίοι έχουν φτιάξει τουλάχιστον 50 μαγαζιά με την πλατφόρμα που προτείνουν και που λειτουργούν πριν αναλάβουν να φτιάξουν το δικό σας.

6. Το μαγαζί είναι έτοιμο, τι ακολουθεί μετά

Ήρθε ώρα για προώθηση σαιτ SEO – καταχώρηση του σαιτ σε επιλεγμένους Ελληνικούς εμπορικούς καταλόγους, εμπορικά επιμελητήρια και συνδέσμους, δημιουργία λογαριασμών στο google search console, analytics, google my business.

Συμμετοχή επι πληρωμή στα μεγάλα Ελληνικά marketplace (skroutz, bestprice, glami) τα οποία θα στείλουν αμέσως επισκέπτες στην σελίδα σας.

Google Ads
Όταν στην Google αναζητεί το 95% των Ελλήνων για το οτιδήποτε καλό είναι να διαφημίζετε εκεί. Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά με μοναδικό 2 μειονεκτήματα. Το κόστος της διαφήμισης είναι ακριβό και μόλις σταματήσεις να πληρώνεις το σαιτ σου εξαφανίζετε από τα αποτελέσματα αναζήτησης και οι επισκέπτες γίνονται μονοψήφιος αριθμός.

Facebook Ads
Δεν χρειάζετε να αναφέρω ότι από τα 10 εκατομμύρια Ελλήνων το 95% είναι στο Facebook. Ζουν εκεί, ανεβάζουν φωτογραφίες, βρίζουν τους πολιτικούς που ψηφίζουν, ψάχνουν γκόμενες και σχέσεις μιας νύχτας και περνούν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής τους στο φατσοβιβλίο στο μεγαλύτερο ποσοστό τους μη γνωρίζοντας γιατί. Γιατί έτσι είναι μοντέρνο, γιατί όλοι είναι εκεί, γιατί εκεί μπορούν να πουν την κάθε τους μπούρδα και να δείξουν το ποσοστό αγραμματοσύνης τους το οποίο είναι εξαιρετικά μεγάλο δυστιχώς.

Για έναν επιχειρηματία όμως ο οποίος πουλάει μέσου e-shop το φέισμπουκ είναι πλατφόρμα όπου μπορεί να βρει πελάτες. Με διαφήμιση, με συμμετοχή σε ομάδες (κλειστές ή ανοιχτές), μέσου το προσωπικού του προφίλ. Θέλει ψάξιμο και μεγάλο ξεσκαρτάρισμα ώστε να βρεις εκείνες της κατάλληλες ομάδες όπου υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή υπηρεσίες που πουλάς και έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αγοράσουν.

Προώθηση SEO

Αυτό είναι το δυσκολότερο κομμάτι στο digital marketing και τα τελευταία χρόνια γίνεται ακόμη δυσκολότερο με της αλλαγές στον αλγόριθμο της Google αλλά και κοστίζει περισσότερο. Τα αποτελέσματα όμως που δίνει είναι μακροπρόθεσμα και συμβάλουν στην αναγνωρισιμότητα του brand σας στα οργανικά αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Κόστος συνδρομητικό από 1000+ ευρώ τον μήνα, (συμπεριλαμβάνει copywriter, link building, social marketing κτλ). Σε κάποια στιγμή θα χρειαστείτε budget για αγορά συνδέσμων από ποιοτικά και σχετικά με το αντικείμενο σας σαιτ, ή ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά με τα κόστη να αρχίζουν από 500+ ευρώ ανα άρθρο. Οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι κοστίζουν ακριβά.

Πρέπει να βρείτε εκείνη την εταιρεία SEO η οποία θα ταιριάξει στην φιλοσοφία και την εμπορική σας σκέψη και θα εργαστεί τουλάχιστον για ένα χρόνο προωθώντας το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και εμφανίζοντας το στην πρώτη σελίδα της Google για χιλιάδες λέξεις κλειδιά. Το ξέρω ότι είναι δύσκολο, ότι κοστίζει και ότι απαιτεί χρόνο όμως εφαρμόζοντας εδώ και 10 χρόνια SEO στα δικά μου σαιτ, αλλά και πελατών μου, έχω καταφέρει να αυξήσω το traffic κατά 100-500% φέρνοντας χιλιάδες ευρώ στης τσέπες μας. Μετρήσιμα αποτελέσματα μέσου Google analytics και και αύξηση τζίρου σε περισσότερες από 30 εταιρείες.

Συνοψίζοντας τα μέχρι τώρα

Έγραψα το παρόν άρθρο ως ένας μικρός μπούσουλας και οδηγός ο οποίος να δείξει σε κάποιον επιχειρηματία ότι η ενασχόληση με το Ίντερνετ και η κατασκευή e-shop δεν είναι εύκολο πράγμα όταν δεν ξέρεις τι κάνεις, ή όταν νομίζεις ότι επειδή ο γείτονας έχει σαιτ πουλάει. Αυτό που κάνεις πρέπει να σου αρέσει, να το καταλαβαίνεις σε βάθος και να μαθαίνεις συνέχεια νέα πράγματα αφού στον κόσμο τον υπολογιστών κάτι το οποίο ίσχυε πριν δυο χρόνια τώρα έχει μεταβληθεί. Πρέπει να έχεις και την οικονομική επιφάνεια να υποστηρίξεις το επιχειρηματικό εγχείρημα σου καθώς και την υπομονή να το δεις να μεγαλώνει και να αποφέρει κέρδη. Το ταξίδι και οι εμπειρίες που θα συλλέξεις είναι μοναδικά και να μάθεις από τα λάθη σου να μην τα επαναλαμβάνεις. Είναι εξαιρετικά δύσκολος ο κόσμος τον επιχειρήσεων και δεν είναι για τον καθένα όμως είναι ευκαιρία η οποία μπορεί να σου δώσει οικονομική ελευθερία και άνεση να πραγματοποιήσεις τα όνειρα σου.

Οι λύσεις είναι 2:

1) Ασχολείσαι προσωπικά και αφιερώνεις πολλά χρόνια από την ζωή σου, μαθαίνοντας όλα τα σχετικά (κατασκευή ιστοσελίδων, SEO προώθηση κτλ)

2) Βρίσκεις και πληρώνεις επαγγελματίες αναθέτοντας τους συγκεκριμένες εργασίες (δεν υπάρχουν one man show) οι οποίοι κάνουν τα πάντα και κοστίζουν φθηνά.

Ότι πληρώνεις, παίρνεις και όπως συμπεριφέρεσαι θα σου ανταποκριθούν, οπότε σκέψου πολύ, αν μπορείς, πριν προχωρήσεις στο εγχείρημα το οποίο όμως μπορεί να αλλάξει την οικονομική σου κατάσταση προς το καλύτερο.

Διάβασε: Σκλάβοι και αφεντικά

1 Comment

NetArt |

November 2, 202010:01 am

Συμφωνώ μαζί σας.
Θα προσθέσω το εξής. Είναι χρήσιμο να στηθούν όλα αυτά μαζί και να γίνεται μέτρηση των μετατροπών. Έτσι θα ξέρει ο πελάτης από που ήρθαν τα Χ έσοδα και θα ξέρει στη συνέχεια που να επενδύσει!

Φιλικά,
Γιώργος

Drop Your Comment