Θέλω να μάθω να κάνω μόνος μου seo στο site μου

Μπορεί ο καθένας να κάνει μόνος του προώθηση ιστοσελίδων στο Google;

Αφορμή για να γραφτεί αυτό το άρθρο στάθηκε ένα email ενός ιδιοκτήτη e-shop ο οποίος έψαχνε κορόιδα. Ενός κλασσικού Έλληνα ιδιοκτήτη εταιρείας ο οποίος αναζητά αντικρουόμενα αντικείμενα.

design-and-build
Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

– Αναζητώ συνεργάτη να αναλάβει να κάνει SEO στο ηλεκτρονικό κατάστημα μου, και να με μάθει εμένα πως να κάνω προώθηση ιστοσελίδων μόνος μου, γιατί οι εταιρείες ζητάνε πολλά λεφτά.

Μεταφράζοντας την παραπάνω πρόταση ο επιχειρηματίας της δεκάρας θέλει να πει:

– Ψάχνω κορόιδο να δουλέψει τζάμπα σε e-shop, θα το πληρώσω με ποσοστά από τα μελλοντικά κέρδη, εφόσον υπάρξουν,  θέλω όσο το δυνατόν φθηνή εργασία και όλο το κέρδος για μένα.

Μόνο που η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ένας καλός επαγγελματίας SEO ο οποίος κερδίζει τα προς το ζην δουλεύοντας τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα επάνω στην βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας, γράφοντας κωδικό, front end design, on-page SEO, link building και social marketing δεν αναζητά συνεργασίες με εταιρείες. Έχει μάθει πως να κερδίζει εκείνα τα λεφτά που αναλογούν στης ικανότητες του και επενδύει το μεγαλύτερο ποσοστό των κερδών του στην αυτοβελτίωση, τα επαγγελματικά εργαλεία και την αυτοπειθαρχία ώστε να μπορέσει να παράγει μεγαλύτερο κέρδος στον μικρότερο εργασιακό χρόνο. Λεφτά κερδίζονται και χάνονται, όμως ο χρόνος που έχει ο καθένας μας στην ζωή είναι περιορισμένος και η άμμος τρέχει στην κλεψύδρα αμείλιχτα.

Πως να δώσω την σωστή τιμή;

Κάθε εργασία έχει διαφορετικό κόστος, το οποίο συγκεντρώνει σε ένα καλάθι πολλές διαφορετικές παραλλαγές. Μερικές από της οποίες είναι οι εξής:

  • Σπουδές, μόρφωση
  • Συγκεκριμένες γνώσεις στο αντικείμενο κατασκευή σαιτ (δημιουργία ιστοσελίδας από το μηδέν, προγραμματισμός)
  • Γνώση λειτουργίας της μηχανής αναζήτησης της google (τι επιτρέπεται και τι επιφέρει google penalty) ώστε να κάνει προώθηση της ιστοσελίδας
  • Γνώσεις μάρκετινγκ
  • Γνώσεις πωλήσεων
  • Γνώσεις λειτουργίας hosting, αγοράς domain
  • Γνώσεις χρήσης επαγγελματικών εργαλείων όπως: SEO (Crawlers & Broken Link Checker Tools, Website Auditor Software, Keyword Research Tools, Link Analysis Tools, Analytics Google SEO Console, Rank Tracker Software, Copywriting Tools.

Ο καλός ειδικός SEO με το κατάλληλο background και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί στην δουλειά να κοστίζουν μερικές χιλιάδες ευρώ έχει το μοναδικό πλεονέκτημα της επιλογής των εργασιών και τον προσώπων με τα οποία θα δουλέψει. Την άλλη δουλειά θα την κάνει ο πιτσιρικάς (συγγενής) για Χ ευρώ. Και τα αποτελέσματα θα είναι ανάλογα.

5 συνηθισμένα ψέμματα που λένε οι εταιρείες SEO στους πελάτες τους

Αν έχεις δική σου επιχείρηση και θέλεις να φτιάξεις εταιρική ιστοσελίδα οι επιλογές σου είναι 2:

  1. Περνάς μόνος σου όλον τον δρόμο που ανέφερα παραπάνω.
  2. Πληρώνεις κάποιον επαγγελματία για να κάνει την δουλειά.

Σε κάθε περίπτωση η επιλογή του κατάλληλου επαγγελματία είναι μονόδρομος αν θέλεις να κάνεις σωστή δουλειά και να έχεις τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Κάθε προσωπική σου συμμετοχή μπορεί να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα που για να διορθωθούν αργότερα θα έχουν μεγαλύτερο κόστος. Επικεντρώσου σε αυτά που γνωρίζεις και για τα υπόλοιπα προσέλαβε επαγγελματίες. Είναι λάθος να προσπαθήσεις να χτίσεις το σπίτι σου μόνος, διαβάζοντας σε φόρουμ το κοντό και το μακρύ του καθενός, ή βλέποντας βιντεάκια στο youtube. Το αποτέλεσμα θα είναι να πέσει να σε πλακώσει. Υπολόγισε σωστά τον προϋπολογισμό σου, κάνε μια break-even analysis, ψάξε στην αγορά για επαγγελματίες, δες της δουλειές τους και επέλεξε αυτόν τον οποίο τα οικονομικά σου αντέχουν.

Η κατασκευή μιας εταιρικής ιστοσελίδας, η προώθηση της στην google και το όλο support αποτελούν ένα συνονθύλευμα και συμμετοχή τουλάχιστον 4 διαφορετικών επαγγελματιών (web designer, programmer, SEO expert, marketing expert) που χρειάζονται τουλάχιστον 6 μήνες χρόνο για να φέρουν κέρδη. Που μερικές φορές είναι μόνο τα προσωπικά τους και οι εταιρεία έχει ζημιές.
– –
Αν πληρώνεις με φιστίκια – θα λάβεις μαϊμούδες – James Michael “Jimmy” Goldsmith

Ποτέ μην επιδιώκεις να κερδίσεις όλα τα χρήματα από μια συμφωνία. Άφησε και στους άλλους συμμετέχοντες το μερίδιο που τους αναλογεί, γιατί αν δημιουργήσεις την φήμη ως κάποιος που κρατά όλα τα χρήματα για τον εαυτό του, δεν θα έχεις ξανά συμφωνίες. – Jean Paul Getty

Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.