Πως να γράψεις το τέλειο SEO άρθρο για τη Google

Η συγγραφή περιεχομένου (Content Marketing) για τις μηχανές αναζήτησης με σκοπό την προσέλκυση πελατών χρειάζεται ειδικές γνώσεις

 

seo-keimena

Η συγγραφή άρθρων ειδικά για SEO και marketing είναι δύσκολη και χρειάζεστε ειδικές γνώσεις για το πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης, πως βρίσκουν, ταξινομούν και κατατάσσουν της ιστοσελίδες ώστε να εμφανίσουν το περιεχόμενο του δικού σας σαιτ στην πρώτη τους σελίδα στα οργανικά αποτελέσματα (δωρεάν).

Υπάρχει συνταγή στην συγγραφή άρθρων τα οποία εμφανίζονται στην 1η σελίδα της Google;

Η σύντομη απάντηση είναι ΌΧΙ. Η εμπεριστατωμένη απάντηση είναι “εξαρτάτε”. Εξαρτάτε από την ειδίκευση που έχει ο επαγγελματίας SEO στο αντικείμενο και από το budget που έχει για ξόδεμα. Με 100 ευρώ μπορείς να γράψεις 2,3 καλά άρθρα, ενώ με 1000 ευρώ μπορείς να δημιουργείς περιεχόμενο 3 φορές την εβδομάδα και να διατηρείς σε εγρήγορση τους αναγνώστες και τους fan σου. Ο καλός SEO content writer κοστίζει ακριβά, όμως δικαιολογεί το κάθε ευρώ που θα ξοδέψετε.

9 συμβουλές για καλή συγγραφή περιεχομένου για σαιτ

Πριν να δημιουργήστε ένα άρθρο, φτιάξτε τον κορμό του σε μια κόλλα χαρτί, κάντε έρευνα αγοράς, διαβάστε τι βγαίνει στης μηχανές αναζήτησης και γράψτε ΚΑΛΎΤΕΡΑ.

1. Κάντε ενδελεχή έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε

Εάν πρόκειται να δημοσιεύσετε περιεχόμενο στο σαιτ σας είναι απαραίτητο να  αφιερώσετε χρόνο για να βεβαιωθείτε ότι η Google θα λάβει υπόψη την προσπάθειά σας. Μάθετε ποιες λέξεις-κλειδιά και φράσεις αναζητούν οι αναγνώστες σας και προσθέστε της στο άρθρο σας.

2. Βάλτε τις δικές σας λέξεις-κλειδιά να δουλέψουν

Συμπεριλάβετε λέξεις κλειδιά στον τίτλο, στις πρώτες 300 λέξεις και στα Η1 ή Η2 τίτλους. Χρησιμοποιήστε επίσης παραλλαγές και συνώνυμα τους. Μην το παρακάνετε όμως, το keyword stuffing δεν δουλεύει το 2021 και οδηγεί μόνο σε προβλήματα.

Θυμηθείτε, οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης αναζητούν της συγκεκριμένες φράσεις επειδή θέλουν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες ή για να αγοράσουν κάποιο προϊόν ή υπηρεσία επομένως είναι λογικό να τους βοηθήσουμε στην επιλογή που αναζητούν. Έτσι θα αυξήσετε και τα κλικ σας.

SEO-copywriting

3. Γράψτε για θέματα που ενδιαφέρουν τους αναγνώστες σας

Πριν ξεκινήσετε να γράψετε το οτιδήποτε, αναρωτηθείτε το εξής: ποιος νοιάζεται;

Στο Διαδίκτυο υπάρχουν αμέτρητες πληροφορίες με το μεγαλύτερο ποσοστό τους να μην φτάνει ποτέ στους αναγνώστες που πρέπει. Έτσι το περιεχόμενο υπάρχει μεν όμως δύσκολα βρίσκεται και το όφελος για τον συγγραφέα του είναι μηδαμινό.

Όταν γράφετε, θα πρέπει πάντα να επιδιώκετε να προσφέρετε κάποιου είδους αξία στους αναγνώστες σας. Τι μπορείτε να τους πείτε που κανείς άλλος δεν μπορεί; Ποια υπηρεσία μπορείτε να παρέχετε που είναι για αυτούς μοναδική; Τι γνώσεις μπορείτε να μοιραστείτε μαζί τους της οποίες είναι δύσκολο να βρουν αλλού;

Γράφετε για πράγματα που σας ενδιαφέρουν, τα γνωρίζετε σε βάθος και μπορείτε να εκφράσετε γνώμη ως ειδικός. Αν κάτι δεν το ξέρετε πολύ καλά, μην προσπαθήσετε να το αναλύσετε. Σε βάθος χρόνου θα χάσετε. Χρόνο, πελάτες, φήμη κτλ.

Κανείς δεν γνωρίζει την επιχείρησή σας καλύτερα από εσάς, οπότε χρησιμοποιήστε το προς όφελος του SEO σας.

4. Πρέπει να έχετε τουλάχιστον βασικές γνώσεις τεχνικού SEO

Όλη η βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών στον κόσμο δεν θα σας βοηθήσει εάν το σαιτ σας δεν εμφανίζετε στης αναζητήσεις της google. Ως επιχειρηματίας που γνωρίζει το εμπορικό κομμάτι της επιχείρησης του οφείλετε να προσλάβετε επαγγελματίες οι οποίοι ξέρουν από:

  • Κατασκευή ιστοσελίδων
  • Προώθηση ιστοσελίδων
  • Hosting
  • Συντήρηση ιστοσελίδων

 

Κάθε σαιτ περιλαμβάνει τεχνικό κομμάτι το οποίο χρειάζεται ειδικούς να το δημιουργήσουν και υποστηρίξουν. Όταν τεχνικά ΌΛΑ στο σαιτ είναι ΟΚ, δουλειά αναλαμβάνουν οι SEO expert οι οποίοι εργάζονται για την σωστή του προώθηση στης μηχανές αναζήτησης σε συνδυασμό με διαφημιστές, μαρκετολόγους οι οποίοι τρέχουν της διαφημιστικές καμπάνιες σε Google, Facebook, Instagram, Twitter.

content-marketing

5. Ένα μεγάλο σε μέγεθος κείμενο προσφέρει περισσότερες πληροφορίες και προτιμάτε περισσότερο από της μηχανές αναζήτησης.

Σίγουρα, 100 λέξεις φρέσκου περιεχομένου είναι καλύτερο από το να μην υπάρχει καθόλου νέο περιεχόμενο, όμως πόση αξία μπορείτε πραγματικά να προσφέρετε με ένα tweet; Εκτός αν είστε ο Elon Musk 🙂

Οι μηχανές αναζήτησης τον τελευταίο χρόνο έδειξαν ότι προτιμούν μεγαλύτερα άρθρα τα οποία προσφέρουν περισσότερες πληροφορίες. Μεγάλα κείμενα 2000+ λέξεις με πολλές φωτογραφίες, infographics και βίντεο κερδίζουν καλύτερες θέσεις κατάταξης όπου και παραμένουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσα στα δεκάδες Google core update κάθε χρόνο.

6. Δώστε βάση στα στοιχεία στο Google Analytics και Google Search Console.

Το να δημιουργήσετε ένα όμορφο περιεχόμενο είναι η αρχή, μετά θα ακολουθήσει η διαφήμιση του και η ανάλυση του με τα ειδικά εργαλεία όπως Google Analytics, Search console, Ahrefs, SEMrush, Majestic, Serpstat.

Κάθε εργαλείο θα σας δείξει διαφορετικά στατιστικά δεδομένα τα οποία εσείς πρέπει να συναρμολογήσετε σε ένα παζλ για να δώσετε απαντήσεις είτε στον εαυτό σας, είτε στον εργοδότη σας γιατί συμβαίνει κάτι στο σαιτ.

Υπάρχουν χιλιάδες πράγματα που δεν σχετίζονται με το περιεχόμενο και που μπορούν να προκαλέσουν το ποσοστό εγκατάλειψής των επισκεπτών σας να εκτοξευτεί στα ύψη. Και από εκεί να ξεκινήσουν προβλήματα.

Επιθετικά αναδυόμενα παράθυρα, αργοί χρόνοι φόρτωσης, αντιπαθητικές διαφημίσεις ή εικόνες και οποιοδήποτε άλλο άσχημο στοιχείο σχεδίασης μπορεί να απομακρύνουν τους επισκέπτες. Η σύνταξη καλού περιεχομένου βασισμένου σε SEO δεν έχει να κάνει μόνο με τις λέξεις που ο επισκέπτης βλέπει στην οθόνη του – έχει επίσης να κάνει με το πώς τις αντιλαμβάνεται και κατανοεί. Εάν επισκιάζονται από μια κακή σχεδίαση, κανείς δεν πρόκειται να μείνει για να της διαβάσει.

Δες το: Γιατί με 100 ευρώ εφάπαξ δεν γίνετε προώθηση ιστοσελίδων SEO;

7. Πριν το δημοσιεύσετε επεξεργαστείτε το προσέχοντας όλες της λεπτομέρειες.

Πριν δημοσιεύσετε ένα άρθρο στο σαιτ σας διαβάστε το τουλάχιστον δυο φορές. Προσέξτε την γλώσσα που χρησιμοποιείται, τους τεχνικούς όρους, τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρετε της πληροφορίες ώστε να είστε σίγουροι ότι άνθρωποι με μέσο μορφωτικό επίπεδο και στοιχειώδεις γνώσεις υπολογιστών θα της καταλάβουν. Εκτός αν το κείμενο σας απευθύνεται σε επαγγελματίες οπότε η συγγραφή του πρέπει να ακολουθεί τα δεδομένα που μιλάνε την δική τους γλώσσα.

8. Φτιάξτε το προσωπικό σας διαδικτυακό πρακτορείο δημοσίων σχέσεων.

Η δημιουργία ενός πολύ καλού άρθρου είναι η μισή δουλειά. Το άλλο μισό είναι οι δημόσιες σχέσεις. Πρέπει να ξέρετε που θα το προωθήσετε, μέσου ποιον καναλιών, σε τι κοινό απευθύνεστε και πως μπορείτε να το κερδίσετε.

Χωρίς καλές δημόσιες σχέσεις οι εταιρεία σας, το σαιτ σας και οι πωλήσεις σας θα έχουν πάντα πρόβλημα.

Δες: Πως να φτιάξω e-shop – Πλήρες οδηγός – 2019

Εδώ δεν ισχύει μόνο το τι δηλώνεις εσύ για τον ευατό σου, αλλά και το τι λένε οι άλλοι για σένα.

9. Ο καλός SEO copywriter θέλει αρκετό χρόνο για να τελειοποιήσει της δεξιότητες του.

Ο καλός SEO copywriter έχει τελειοποιήσει εκείνες της δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες στην δουλειά του. Διαβάζει καθημερινά πολύ, ενημερώνετε για τα καινούρια δεδομένα, ανταλλάσσει απόψεις με συναδέλφους ώστε να είναι έτοιμος να ανταπεξέλθει στης δυσκολίες της δουλειάς του.

Έτσι νιώθει έτοιμος να αναλάβει ένα καινούριο project γνωρίζοντας από την αρχή ποιον δρόμο πρέπει να ακολουθήσει. Εμπιστευτείτε της γνώσεις του και πορευθείτε μαζί στον μακρύ και τραχύ δρόμο. Το ταξίδι είναι καλύτερο με παρέα η οποία γνωρίζει τα κατατόπια.

 

1 Comment

Δημήτρης Καλυβάς |

November 27, 20211:18 pm

Νομίζω ότι είναι καλύτερα να προσλάβεις επαγγελματία κειμενογράφο ο οποίος να γράφει τα άρθρα σου αφού αυτή είναι η δουλειά του και ξέρει καλύτερα από τον επιχειρηματία τι πρέπει να κάνει.

Drop Your Comment