Τι είναι το search intent;

Τι σημαίνει search intent;

Search intent (πρόθεση αναζήτησης) είναι ο λόγος για τον οποίο κάποιος κάνει μια συγκεκριμένη αναζήτηση στην Google. Αν θα έπρεπε να το διασαφηνίσω περισσότερο θα αναζητούσα απαντήσεις στης παρακάτω ερωτήσεις:

  1. Ποια είναι η πληροφορία για την οποία θέλουμε να μάθουμε περισσότερα στοιχεία;
  2. Γιατί κάνουμε την συγκεκριμένη αναζήτηση;
  3. Ψάχνουμε κάποιο συγκεκριμένο σαιτ;

search intent

Γιατί η πρόθεση αναζήτησης είναι εξαιρετικά σημαντική για το SEO;

Θέλετε να εμφανίσετε στην πρώτη σελίδα της Google κάποιο συγκεκριμένο σαιτ; Για να το πετύχετε πρέπει να δημιουργήσετε εκείνο το περιεχόμενο που θα εναρμονίζετε καλύτερα με την πρόθεση αναζήτησης τον υποψήφιων πελατών σας. Να τους δώσετε έτοιμες εκείνες της πληροφορίες οι οποίες θα οδηγήσουν σε αγορά.

Κάθε SEO ειδικός θα σας πει ότι το search intent είναι το κλειδί για την επιτυχημένη κατάταξη ενός σαιτ στα πρώτα 5 αποτελέσματα στης μηχανές αναζήτησης. Κάθε μηχανή αναζήτησης όμως έχει διαφορετικά κριτήρια βάση τον οποίον κατατάσσει της ιστοσελίδες όμως εγώ στο παράδειγμα μου χρησιμοποιώ την google. Αν ήθελα να κάνω SEO για την Bing θα χρησιμοποιούσα διαφορετικές στρατηγικές.

Για να γίνει ευκολότερα κατανοητό θα δώσω ένα παράδειγμα. Ας πούμε ότι κάνετε μαι αναζήτηση για μεταφράσεις βουλγαρικά, γιατί θέλετε να μεταφράσετε ένα πιστοποιητικό γέννησης, είστε στην Θεσσαλονίκη και θέλετε η μηχανή αναζήτησης να σας εμφανίσει ποια μεταφραστικά γραφεία βρίσκονται κοντά σας ώστε να πάτε, καθώς και σαιτ τα οποία προσφέρουν μεταφράσεις εγγράφων Ελληνικά – Βουλγαρικά.

Το AI της Google αντιλαμβάνεται ότι ψάχνετε μεταφραστικό γραφείο Ελληνικά – Βουλγαρικά και έχετε εμπορική πρόθεση συναλλαγής ώστε να κάνετε την δουλειά σας. Έτσι ανάλογα με το που βρίσκεστε (πχ. Θεσσαλονίκη) θα σας εμφανίζει παρόμοια με τα παρακάτω αποτελέσματα ώστε να έχετε δυνατότητα επιλογής.

Ποιοι είναι οι 4 τύποι της πρόθεσης αναζήτησης;

  1. Ενημέρωση (περισσότερες πληροφορίες)
  2. Ενέργεια (να κάνετε κάτι, πχ. αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας, εγγραφή σε newsletter, download κάτι)
  3. Website (αντί να γράφεις στο πληκτρολόγιο θα βρεις το σαιτ που ψάχνεις με λέξεις κλειδιά)
  4. Visit in person (τοπικές αναζητήσεις, ποιος είναι κοντά μου ώστε να πάω άμεσα)

Σε ορισμένες περιπτώσεις μια αναζήτηση περιλαμβάνει πολλαπλές προθέσεις χωρίς να είναι ξεκάθαρη η πρόθεση αναζήτησης του χρήστη. Μπορεί να θέλει απλά να ενημερωθεί για κάτι χωρίς να θέλει να το αγοράσει. Η δεν έχει τα χρήματα για να το αγοράσει τώρα, όμως κάνει έρευνα αγοράς και μόλις βρει τα χρήματα ξέρει από ποιο σαιτ θα αγοράσει. Επίσης σε αγορές κινητών τηλεφώνων πχ. μπορεί να θέλει να ενημερωθεί μόνο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Η google αντιλαμβάνεται τι πληροφορίες ψάχνεις και αντίστοιχα σου σερβίρει αποτελέσματα τα οποία να σου είναι χρήσιμα. Έτσι κερδίζει πελάτες και έτσι έγινε η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στην γη.

 search intent SEO

SEO user intent

Αντίστοιχα με το τι θέλει να πετύχει ο κάθε ιδιοκτήτης επαγγελματικού σαιτ το οποίο υποστηρίζετε από SEO ομάδα, τροποποιεί το περιεχόμενο ώστε να “πιάνει” εκείνο το κοινό στο οποίο θέλει να απευθυνθεί. Ανάλογα με την επιχείρηση σου, τους στόχους που έχεις θέσει και το κοινό που θέλεις να προσελκύσεις στο brand website σου, πρέπει να δώσεις εντολή στην συγγραφική ομάδα (copy and content writers) να δημιουργήσει το κατάλληλο περιεχόμενο.

Πως να γράψεις το τέλειο SEO άρθρο για την Google;

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι πρέπει να έχουμε σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στοχεύοντας συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, ώστε αναλύοντας το search intent για το keyword της επιλογής μας να ξέρουμε τι μπορούμε να προσδοκούμε (ranking, brand awareness, conversions, traffic, sales κτλ.)

Αν δώσετε στον επισκέπτη σας αυτό για το οποίο ήρθε στο σαιτ θα δείτε τα οφέλη στο GSC και GA (περισσότερος χρόνος παραμονής, αλληλεπίδραση με το σαιτ, αύξηση πωλήσεων κτλ). Χωρίς συγκεκριμένους στόχους δεν πρόκειται να φτάσετε πουθενά.

Συγχαρητήρια, μόλις μετατρέψατε έναν απλό επισκέπτη σε πιστό πελάτη της επιχείρησης σας. Και ο ευχαριστημένος πελάτης θα φέρει άλλους 10 φίλους του.

 

Drop Your Comment

Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.