5 SEO μύθοι που ισχύουν και το 2020
Μύθοι και αλήθειες για το SEO
Οι υπηρεσίες προώθησης ιστοσελίδων κάθε χρόνο αυξάνουν το κόστος τους και κοστίζουν ακριβότερα σε σχέση με πέρισυ. Αυτή είναι η πρώτη αλήθεια η οποία έχει να κάνει με την ζήτηση ολοένα και περισσότερο εξειδικευμένων επαγγελματιών SEO οι οποίοι χρειάζονται μεγαλύτερους προυπολογισμούς ώστε να:
- συγγράψουν ποιοτικότερα κείμενα για το σαιτ (professional copywriting)
- να βρουν καλύτερους συνδέσμους ώστε να φτιάξουν καλύτερο link profile
- να γράψουν καλύτερο κώδικα στο σαιτ (on-site SEO)
Αυτές οι απαιτήσεις σε συνδιασμό με της προυποθέσεις της μηχανής αναζήτησης για καλύτερες και πιο σωστές υπηρεσίες προς τους χρήστες αυξάνουν το κόστος για καλό επαγγελματικό SEO στα ύψη.
Ο αλγόριθμος της Google αλλάζει πολύ συχνά
Κάθε χρόνο η Google αλλάζει τουλάχιστον δυο φορές τον βασικό αλγόριθμο της (Core update) ρίχνοντας σε πανικό όλους όσους ασχολούνται με την προώθηση ιστοσελίδων στο Ίντερνετ. Στο 2020 πλέον οι αναβαθμίσεις στην καλύτερη μηχανή αναζήτησης του κόσμου γίνονται τόσο συχνά που πολλοί ειδικοί ασχολούνται μόνο με το να της σχολιάζουν. Οι πραγματικοί όμως SEO επαγγελματίες αφιερώνουν όλο και περισσότερο χρόνο στην βελτιστοποίηση του κώδικα ενός σαιτ καθώς και στο σταδιακό χτίσιμο συνδέσμων που παραμένουν τα 2 βασικά στοιχεία επιτυχίας κάθε σαιτ.
Ας δούμε όμως 5 μύθους (ψέμματα) που κάποια παπαγαλάκια επαναλαμβάνουν ευλαβικά ακόμη και σήμερα (2020). Αν με ρωτήσετε γιατί συνεχίζουν να το κάνουν η απάντηση είναι απλή – έχουν ίδιο όφελος.
Στόχος είναι η πρώτη σελίδα της Google
- 1. Οι σύνδεσμοι (backlinks) δεν μετράνε πια
Πριν μερικά χρόνια ίσχυε “όποιο σαιτ έχει τους περισσότερους συνδέσμους έχει και της καλύτερες θέσεις” και η αγοραπωλησία συνδέσμων λειτουργούσε με βάση το google page rank. Όποιο σαιτ είχε μεγάλο PR (από 5 και πάνω) πουλούσε backlinks. Αν ψάξετε σε σαιτ ηλικίας άνω τον 10 ετών θα βρείτε να έχουν εκατομμύρια συνδέσμους. Η google κατέβαλε πολλές προσπάθειες τα τελευταία χρόνια για να περιορίσει την ισχύ των εισερχόμενων links και να δώσει βάσει περισσότερο στο περιεχόμενο και στο on-site optimization όμως οι σύνδεσμοι από σχετικά σαιτ με το δικό σας, ή σαιτ που έχουν κύρος και ποιότητα συνεχίζουν και σήμερα να κάνουν την διαφορά στην κατάταξη.
- 2. Όποιος πληρώνει βγαίνει πρώτος στην Google
Οι διαφημίσεις δεν έχουν σχέση με το search engine optimization. Όποιος αγοράσει google ads το σαιτ του θα εμφανίζετε πάντα πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα. Ίσχυε πριν, ισχύει και σήμερα. Αν έχετε το απαραίτητο budget και τα μαθηματικά βγαίνουν αφήνοντας το επιθυμητό κέρδος στην εταιρεία σας μετά την πληρωμή όλων τον εξόδων δεν υπάρχει λόγος να επενδύσετε χρήματα και χρόνο σε SEO.
- 3. Αγοράζεις links και βγαίνεις πρώτος στο SERP
Ίσχυε πριν, σήμερα ισχύει υπό προϋποθέσεις. Αν στο παρελθόν οι αγορά συνδέσμων με το τσουβάλι βοηθούσε κάποιο σαιτ να ανέβει στα αποτελέσματα αναζήτησης με λέξεις κλειδιά για να γίνει τώρα χρειάζεται αγορά επιλεγμένων συνδέσμων από ιστοσελίδες με κύρος, traffic και ποιότητα. Η αγορά τέτοιον συνδέσμων κοστίζει ακριβά όμως. Το link building στην Ελλάδα είναι θέμα ταμπού για τους περισσότερους.
- 4. Ο καθένας μπορεί να κάνει SEO
Φυσικά και ισχύει. Όπως ισχύει και ότι οι πιθανότητες να κάνει ζημιά στο σαιτ αυξάνουν με τον χρόνο. Όταν χαλάσει το αυτοκίνητο σου δεν προσπαθείς να το φτιάξεις μόνος σου αλλά πηγαίνεις σε κάποιο συνεργείο, σωστά; Όταν αρρωστήσεις δεν προσπαθείς να θεραπευτείς μόνος σου αλλά επισκέπτεσαι κάποιον γιατρό, σωστά; Ε, το ίδιο ισχύει και εδώ. Μην κάνεις κάτι που δεν το καταλαβαίνεις αλλά βρες τον ειδικό ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και είναι επαγγελματίας στο είδος του.
- 5. Τα κοινωνικά δίκτυα facebook, instagram, twitter δεν κάνουν για SEO
Επαγγελματική προώθηση ιστοσελίδων
Οι πελάτες μιας επιχείρησης είναι το κύριο μέλημα της, αν υπάρχουν και ο αριθμός τους αυξάνει τότε είστε σε καλό δρόμο, Τα social media σας βοηθούν να δημιουργήσετε brand name και να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό, διαχειρίζοντας την φήμη σας στο Διαδίκτυο και αυξάνοντας την εμπιστοσύνη του καταναλωτή στο όνομα της εταιρείας σας. Τα κοινωνικά δίκτυα σας δίνουν πραγματικό feedback (πραγματικές απόψεις πελατών όπως αισθάνθηκαν την συνδιαλαγή μαζί σας). Αν χρησιμοποιήσετε έξυπνα αυτά τα 3 κοινωνικά δίκτια θα αυξήσετε την κίνηση στην ιστοσελίδα σας προσελκύοντας στοχευμένο κοινό.
Το SEO έχει πεθάνει;
Κάθε χρονο κάποια “γκουρού” βγαίνουν και λένε την γνωστή καραμέλα ότι το SEO πέθανε, ίσως θέλοντας να διευκρινήσουν ότι η Google αλλάζοντας τα δεδομένα “διώχνει” από το επάγγελμα όσους δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα. Αυτοί όμως που μένουν γίνονται καλύτεροι και ακριβότεροι.