Πόσο σημαντικός είναι ο τίτλος σε ένα άρθρο?
Τίτλος άρθρου
Πόσο σημαντικός μπορεί να είναι?
του Άρη Αποστολόπουλου
Όσο άσχημο και αγενές να ακούγεται, η ανάγνωση όλων όσων γράφονται στα blogs είναι φύσει αδύνατο να επιτευχθεί. Δυστυχώς ο περιορισμένος χρόνος μας, μας επιτρέπει να στεκόμαστε στους τίτλους και γι’αυτό το λόγο, κάποιος ο οποίος θέλει να βγάλει χρήματα από το διαδίκτυο, πρέπει να μεριμνά να τραβάει το βλέμμα του αναγνώστη, ώστε να τον κάνει και επισκέπτη του.
Έχει περάσει η εποχή που για να κρίνουμε αν μας αρέσει ένα κείμενο διαβάζαμε την πρώτη του παράγραφο. Αυτή η διαδικασία ίσως έχει καταλήξει σε δεύτερη -ή και τρίτη- μοίρα λόγω των αμέτρητων πηγών πληροφόρησης που έχουν δημιουργηθεί με την είσοδο του διαδικτύου στην καθημερινή μας ζωή.
Οι τίτλοι λοιπόν πρέπει να είναι μικροί, περιεκτικοί και εντελώς σαφείς προς το κοινό.
Ο τίτλος σε ένα άρθρο πρέπει να είναι γραμμένος για τους επισκέπτες σου, όμως με σκέψη στης μηχανές αναζήτησης. Να θυμάσαι ότι αν οι άνθρωποι που θα διαβάσουν το άρθρο σου το αρέσουν και οι μηχανές θα ακολουθήσουν.
Όταν για παράδειγμα, σε ένα blog τεχνολογίας, θέλουμε να αναφέρουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος, δε μπορούμε να γεμίζουμε τον τίτλο με ακαταλαβίστικους όρους, αφού υπάρχουν και “αρχάριοι” αναγνώστες.
Επιπλέον, οι τίτλοι πρέπει να είναι προσεγμένοι όσον αφορά στη διατύπωση και την κάλυψη ολόκληρου του περιεχομένου του κειμένου – ανάρτησης. Σημαντικό ρόλο όμως παίζουν και οι ταμπέλες (labels ή tags) που τοποθετούνται στο κάτω μέρος κάθε ανάρτησης. Εκεί τοποθετούνται οι όροι – κλειδιά που περιγράφουν το θέμα της ανάρτησησς με μερικές απλές λέξεις, κάνοντας έτσι πιο εύκολο τον εντοπισμό των κειμένων από τις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo κλπ) και δημιουργώντας μια πιο μεγάλη πύλη προς τον ιστότοπό που επιτρέπει μια μεγαλύτερη ποσότητα επισκεπτών – αναγνωστών.
Τελευταία, έχει παρατηρηθεί όμως και το ακραίο φαινόμενο των παραπλανητικών τίτλων που έχουν ως αυτοσκοπό την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσοτέρων αναγνωστών. Πολλοί bloggers, εκμεταλλευόμενοι την επικαιρότητα με “πιασάρικους” τίτλους που υπόσχονται ένα άλλο θέμα από αυτό που τελικά παρουσιάζεται, καταφέρνουν την είσοδο χιλιάδων επισκεπτών στο site τους.
Ομολογώ πως είναι μια έξυπνη τακτική και γι’αυτό το λόγο έκανα ένα πείραμα: στο προσωπικό μου blog ανέβασα ένα post (ανάρτηση) που για κείμενο είχε μία βιωματική ιστορία. Για τίτλο έβαλα: “Ο Justin Bieber είναι νεκρός” και όταν το ανέβασα σε δύο, μόλις, social networks (Facebook και Twitter), άμεσα απέκτησε 1200 προβολές. Σαφέστατα, υπήρξαν αντιδράσεις και αυτό κάνει σαφές ότι κάποιος μπορεί να ακολουθήσει αυτήν την τακτική αλλά αργά ή γρήγορα θα τον εγκαταλείψουν οι αναγνώστες του, αφού θα έχουν καταλάβει το παιχνίδι του.
Το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις είναι να προσπαθείς να εξαπατήσεις τους αναγνώστες σου. Κατάλαβε το ότι οι αναγνώστες στο σαιτ σου είναι ΠΕΛΑΤΕΣ και ο Πελάτης είναι Βασιλιάς παντού. Αν καταλάβει ότι εσύ προσπαθείς να τον εξαπατήσεις θα φύγει. Και θα το πει και σε άλλους οπότε η ζημιά σου θα είναι μεγαλύτερη.
Γιαυτό να είσαι πάντα επαγγελματίας και να προσέχεις τους πελάτες σου, αν θέλεις να ασχοληθείς σωστά και να κερδίζεις αληθινά χρήματα από την εργασία σου.
ΑΥΤΟΊ σε πληρώνουν κάθε μήνα….