Έξτρα εισόδημα και πυραμίδες
Πως μπορείς να πέσεις θύμα πυραμίδας?
Το άρθρο που ακολουθεί δίνει πολύ καλές πληροφορίες πως λειτουργούν οι πυραμίδες και τι πρέπει να ξέρουμε για να προφυλαχτούμε.
Καλή ανάγνωση
Και βρίσκεις ένα χαρτί. «Έξτρα εισόδημα – Ημιαπασχόληση 600 έως 900€ το μήνα – Όχι ντήλερ/ πλασιέ – Πολυεθνική ψάχνει συνεργάτες – Πληροφορίες Κα Τάδε, τηλ…».
Και για το Χ ή Ψ λόγο παίρνεις τηλέφωνο να δεις αν πρόκειται για τη γνωστή διανομή φυλλαδίων με παράλληλη προσπάθεια πώλησης της «μεγάλης εγκυκλοπαίδειας» βοτάνων/ αστρολογίας/ παιδιατρικής κλπ. Αλλά δε σου λένε από το τηλέφωνο. Η κυρία Τάδε σου λέει ότι γίνεται μια ενημέρωση μεθαύριο, στην τάδε οδό, τάδε όροφο. Και πας.
Και βρίσκεσαι στα γραφεία της δείνα εταιρείας μαζί με άλλους δεκαπέντε που έχουν έρθει για την ίδια ενημέρωση. Και σε βάζουν να συμπληρώσεις τα στοιχεία σου σε μια αίτηση – για την ενημέρωση πάντα. Και σε οδηγούν σ’ ένα δωμάτιο με καρέκλες στη σειρά και μπροστά ένα πόντιουμ. Και κάθεσαι. Και σου ζητάνε να κάτσεις μπροστά. Στην αρχή ευγενικά. Μετά γίνονται πιεστικοί. Κι έχουν και dj.
Ξεκινώντας μιλάει κάποιος για την εταιρεία και τα προϊόντα (Αμερικάνικη πολυεθνική, ξεκίνησε τότε, τόσα παραρτήματα, τόσο τζίρο, ποιοτικά προϊόντα, προώθηση όχι μέσω διαφήμισης αλλά ενός πρωτοποριακού και δοκιμασμένου συστήματος, των προσωπικών πωλήσεων).
Και μόλις τελειώνει, καταλαβαίνεις γιατί υπήρχε τόση πίεση να κάτσεις μπροστά (-βοηθήστε μας να συμπληρώσουμε τις μπροστινές θέσεις, – είναι σημαντικό να κάτσετε μπροστά, – όχι εδώ, μπροστά καθίστε, – μα αφού όλοι κάθονται μπροστά, -μπορείτε να πάτε μπροστά παρακαλώ;) και γιατί το στράβωμα που δεν το έκανες. Πίσω είναι οι άνθρωποι που χειροκροτούν ενθουσιωδώς.
Μετά κάποιοι απ’ αυτούς σηκώνονται για να μοιραστούν με τον υπόλοιπο κόσμο το πόσο άλλαξε τη ζωή τους η εταιρεία. Πρώτα με τα ποιοτικότερα και φθηνότερα από του υπόλοιπου εμπορίου προϊόντα της κατόπιν με τα έξτρα χρήματα που έβγαλαν τόσο εύκολα λόγω της αμέριστης στήριξης της εταιρείας. Κι άλλα ενθουσιώδη χειροκροτήματα και μουσικές. Κι ανεβαίνει ο επόμενος.
Πάντα με την ίδια αρχή: «Είμαι αυτός και τον περασμένο μήνα έβγαλα τόσα και…» Κλαπ-κλαπ-κλαπ! Και σου’ρχεται να βάλεις τα γέλια.Και σηκώνεις το χέρι σου σαν καλός μαθητής γιατί έχεις μια απορία εδώ και μία ώρα που τα ακούς όλα αυτά, το τι πρέπει να κάνεις για να μπεις κι εσύ σ’ αυτή την αγαπημένη κι ευημερούσα οικογένεια. Αλλά ενοχλημένοι οι κουστουμαρισμένοι υπεύθυνοι σου ζητούν ν’ ακούσεις πρώτα γιατί είναι πολύ σημαντικό το να μάθουμε ν’ ακούμε. Έτσι, αν διαθέτεις υπομονή, θα σου λυθούν όλες οι απορίες μετά το διάλειμμα.
Και γίνεται το διάλειμμα, αλλά αν θες ν’ ακούσεις και τη συνέχεια, πρέπει να ξανασυμπληρώσεις δεύτερη αίτηση και σου δίνουν και καρτελάκι για το πέτο! Και νευριάζεις, αλλά νικάει η ανθρωπολογική σου περιέργεια και λες με τόσο χρόνο χαμένο ήδη, κάτσε να δούμε τι θα βγει.
Και ξαναμπαίνεις στην ίδια αίθουσα ακούγοντας για πολλοστή φορά το «Simply the Βest»μέχρι να `ρθει ο (ουάου! ζήτω και τιμή μας και τρελό χειροκρότημα) σούπερ επιτυχημένος υπεύθυνος του ελληνικού τμήματος και να σου πει πως με το πτυχίο του τύλιγε σουβλάκια και πως η ανεργία είναι φοβερό πράγμα και τις ευκαιρίες πρέπει να τις αρπάζουμε γιατί ΜΙΑ φορά μάς παρουσιάζονται στη ζωή τέτοιες ευκαιρίες ν’ αλλάξουμε τη ζωή μας, πως η αποφασιστικότητα είναι το κλειδί -απλώς αποφάσισέ το και θα μάθεις μετά πώς ακριβώς δουλεύει.
«Αλλά να, για να πάρετε μια ιδέα, θέλω έναν εθελοντή, ανέβα εσύ πάνω (κλαπ-κλαπ-κλαπ) και πες μας πόσες ώρες δουλεύεις και πόσα βγάζεις -μόνο τόσα;- και πώς θα σου φαινόταν να ήσουν συνεργάτης κι απλά να καθόσουν -κι άλλους τρεις εθελοντές θέλω- (χειροκρότημα και για τη Μαρία και μετά για τον Κώστα, και το Γιάννη) και να έγραφες πελάτες αυτούς τους τρεις, κι όταν αυτοί οι τρεις γράφανε από άλλους τρεις ο καθένας, από πόσους θα έπαιρνες ποσοστό, ααα, βλέπεις λοιπόν, από δώδεκα – κι όλοι έχουμε τρεις γνωστούς που μπορούμε να γράψουμε και σου έρχεται νόμιμα και μόνιμα το τσεκ κατευθείαν από την εταιρεία και δε χρειάζεται να καταναλώνεις τα προϊόντα αλλά σε συμφέρει γιατί είναι πολύ καλά κι έχεις κι έκπτωση».
Κι αισθάνεσαι λίγο βλάκας, γιατί όλοι καταλάβαμε από το πρώτο τέταρτο περί τίνος πάνω-κάτω πρόκειται, οπότε λογικά περιμένεις μετά από δύο ώρες ν’ ακούσεις τελοσπάντων κάτι περισσότερο. «Και βέβαια, αυτά ισχύουν για τους απλούς συνεργάτες.
Εσείς θα γίνετε κατευθείαν “supervisors”». Και γίνεσαι πάλι ενοχλητικός -Ναι, αλλά είμαι εδώ δύο ώρες κι ακόμα δεν έχετε πει τίποτα συγκεκριμένο, δηλαδή τι ακριβώς κάνει ο «supervisor»; –Μα αφού το είπαμε, μπορείτε να με ρωτήσετε ό,τι θέλετε στο τέλος! Αλλά το καλύτερο που έχετε όλοι να κάνετε είναι να έρθετε στο τριήμερο σεμινάριο στο ξενοδοχείο «Χ», να γνωριστούμε και προσωπικά και να περάσετε στο επόμενο στάδιο` μόνο με ογδονταπέντε ευρώ σας δίνεται κι εσάς η ευκαιρία μέσα σε ένα τριήμερο να φάτε, να πιείτε, να χορέψετε και κυρίως να αλλάξετε τη ζωή σας -και μετά από αυτό δε θα μπορείτε πια να λέτε ότι ο θεός δε μας βλέπει όλους!
συνεχίζεται….
Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.
1 Comment
Μανωλης Ισχακης |
February 28, 20129:38 amΠολύ παραστατική η περιγραφή, μου δημιουργησε εικόνα. Το θεωρώ ταλέντο. Ίσως θα μπορούσες να περιγράψεις πέρα απο την συγκεκριμένη εταιρία που δεν σου άρεσε το προφίλ της και το καταλαβαίνω, τι σημαίνει πυραμίδα και πως διαφοροπιείσαι απο τον έλληνα επιστήμονα Χρηστάκη (καθηγητης harvard) που με το βιβλίο του συνδεδεμένοι διαφοροποεί το δικτυακό marketing με την πυραμιδα; Υπάρχει κάτι που δεν καταλαβα στο βιβλίο;