Ο κόσμος του SEO μετά τα panda & penguin update
Ο κόσμος του SEO άλλαξε το 2012
Μετά την εμφάνιση του πρώτου πινγκουίνου στης 24/04/2012 ο κόσμος της προώθησης ιστοσελίδων δεν είναι πια ο ίδιος. Σκοπός ήταν να χτυπηθούν τα spam sites, τα over optimized SEO sites, όσα χρησιμοποιούσαν black hat τεχνικές, keyword stuffing, ή συμμετείχαν σε αγοραπωλησία συνδέσμων (link scheme), καθώς και τα αυτοματοποιημένα προγράμματα που παρήγαγαν συνδέσμους με το κιλό. Σκοπός φυσικά όλων ήταν η κυριαρχία στα αποτελέσματα αναζήτησης. Έτσι καλά, ποιοτικά και ενδιαφέροντα σαιτ έμεναν μακριά από τους χρήστες της μηχανής αναζήτησης της google με αποτέλεσμα η google να χάνει εκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις μέσω του προγράμματος της adword.
Panda & Penguin update
Τα panda update έφτασαν αισίως τα 19, ξεκινώντας από της 24/02/11 μέχρι της 18/09/12. Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που εμφανίστηκαν τα δυο τελευταία ζωάκια (panda & penguin) και άλλαξαν το SEO όπως το είχαμε συνηθίσει τα τελευταία 10 χρόνια. Παρά το γεγονός ότι το SERP καθάρισε από πολλά άχρηστα σαιτ κυρίως αγγλόφωνα, στην Ελληνική αγορά συνεχίζουν να υπάρχουν άχρηστα σαιτ στα πρώτα 3 αποτελέσματα για πολύ ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά. Φαίνεται ότι ο γούγλης δεν καταλαβαίνει καλά Ελληνικά ή ότι η αγορά είναι τόσο μικρή που δεν αξίζει να την ανακατεύεις.
Όπως γράφει ο Cyrus Shepard στο άρθρο του Beating Google’s Panda Update – 5 Deadly Content Sins η panda προσπαθεί να δει το σαιτ από την ανθρώπινη ματιά. Σαιτ που περιείχαν πολλές διαφημίσεις στο επάνω μέρος, άχρηστο ή αυτοματοποιημένο περιεχόμενο, πολλά affiliate links και γενικά ήταν χαμηλού περιεχομένου όμως κατά έναν περίεργο λόγω εμφανίζονταν στης πρώτες αναζητήσεις απλά μεταφέρθηκαν μερικές δεκάδες σελίδες πίσω. Εκεί που ήταν άλλωστε και η πραγματική τους θέση.
Έφτασε το τέλος τους SEO;
Κάποιοι βιάστηκαν να μιλήσουν για το τέλος του SEO, για την καλυτέρευση του SERP, για ποιοτικότερες αναζητήσεις, για καλύτερο Ίντερνετ και άλλα πολλά. Ελάχιστοι φυσικά αναφέρθηκαν στην αλήθεια και λιγότεροι ακολούθησαν το πλήθος παρακολουθώντας απλά την υστερία. Αν διαβάσετε τα μεγάλα φόρουμ για webmasters θα δείτε ότι αυτοί που κινούσαν την όλη αγορά και πριν, έχουν εφεύρει καινούρια εργαλεία που κάνουν το ίδιο. Τώρα ίσως και με μεγαλύτερη επιτυχία αφού ανταγωνίζονται μια μηχανή που ακολουθεί λογαρίθμους, ποσοστά και λογική.
Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να δείτε τι ισχύει αυτήν την στιγμή στα ranking factors και να ακολουθήσετε της συμβουλές για την άνοιξη του 2013 όπου περιμένουμε την panda 4.0.
Ranking factors για το 2013
– Το περιεχόμενο παραμένει βασιλιάς, όπως και οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι βασίλισσα.
– Όσοι αγόραζαν spam links με το κιλό από αυτοματοποιημένα προγράμματα πολύ σύντομα θα δούνε τα σαιτ τους εκτός πρώτης σελίδας.
– Συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα με τα δυο καλύτερα google+, και twitter.
– Ποιοτικοί σύνδεσμοι από σχετικά με το δικό μας σαιτ, aka αν το σαιτ σου ασχολείται με επαγγελματικό blogging όπως το problogger.gr μην ανταλλάσσεις λινκ με σάιτ ποδοσφαιρικών στοιχημάτων. ΄-)
Κάνοντας SEO μπορείς να κερδίσεις το δικό σου κομμάτι από την πίτα δισεκατομμυρίων
Το SEO αλλάζει και μεταλλάσσετε ως ζωντανός οργανισμός αφού γνωρίζει ότι η πίτα έχει πολλά δισεκατομμύρια δολάρια και ο καθένας που έχει της κατάλληλες γνώσεις, επαγγελματικά εργαλεία και ελεύθερο χρόνο μπορεί να κερδίζει 6-ψήφια ετήσια έσοδα.
Τολμώ να πω εδώ ότι όποιος θέλει να διαθέσει 10,000 ευρώ το χρόνο στους κατάλληλους SEO-τζήδες θα συνεχίσει να βλέπει το σαιτ του στην πρώτη θέση ανεξάρτητα από οποιοδήποτε google update. Στα φόρουμ μετά από προσεκτική αναζήτηση θα βρεις αυτούς τους επαγγελματίες που ξέρουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους χρησιμοποιώντας white hat τεχνικές αφού διαθέτουν το απαραίτητο δίκτυο ιστοσελίδων που έχει authority, trust και page rank 7+. Με αυτά τα 3 εργαλεία μπορείς να οδηγήσεις κάθε σαιτ που μπορεί να σε πληρώσει στην πρώτη θέση της google. 😉
Οι υπόλοιποι θα γράφουμε ποιοτικό περιεχόμενο, θα προσθέτουμε αξία και μοναδικότητα στα άρθρα μας, θα τα υπογράφουμε με authorship, θα τα προωθούμε μέσω google+, twitter και άλλα web 2.0 σαιτ και θα ασχολούμαστε με τα καπρίτσια του θείου G, που θέλει να μειώσει τον αριθμό όσων ασχολούνται επαγγελματικά με SEO.
Να πιστεύεις ότι μπορείς να προωθήσεις ένα σαιτ χωρίς SEO και συνδέσμους είναι σαν να πιστεύεις στα δώρα που φέρνει ο Άγιος Βασίλης!