Google penguin-Συμβουλές καταπολέμησης

google_penguinΟ πιγκουίνος ήρθε για να μείνει! ΄-) Αυτό το ζωάκι έκανε την ζωή δύσκολη σε πολλούς webmaster που είδαν τα σαιτ τους να εξαφανίζονται. Μετά την μελέτη της λειτουργίας του πιγκουίνου μπορεί να πούμε ότι υπάρχει τρόπος να μειωθεί το τσεκούρι που πέφτει, και να σωθούν κάποια σαιτ που δεν κάνουν τα παρακάτω λάθη.

Ποια είναι το βασικό λάθος που πρέπει να αποφεύγεις

1. Χρήση ενός και ίδιου keyword το οποίο επαναλαμβάνετε παντού. Αν η λέξη κλειδί μας για την οποία κάνουμε προώθηση είναι πχ. “Κατασκευή blog” και την χρησιμοποιούμε στο 90% των συνδέσμων που δημιουργούμε ο πιγκουίνος θα στείλει το σαιτ μας στα τάρταρα.

Συμβουλές για το τι πρέπει να κάνεις

1. “Diversification to all” ή αλλιώς όχι όλα τα αυγά στο ίδιο καλάθι. Αν πέσει το καλάθι θα σπάσουν όλα, αν έχεις όμως άλλα 5 καλάθια θα σου μείνουν τα 4. Νομίζω ότι καταλαβαίνετε την λογική μου. Ο γούγλης έχει πάει στην λογική της wikipedia και άρχισε να δείχνει μεγαλήτερη σημασία σε τέτοιους συνδέσμους “Δείτε εδώ το σαιτ μας, Κάντε κλικ εδώ για περισσότερες πληροφορίες, Εδώ θα βρείτε περισσότερα κτλ” Η λογική αυτή προέρχεται από το γεγονός ότι αν ένας άνθρωπος αρέσει κάτι σε μια ιστοσελίδα, πχ ένα άρθρο, θα το μοιραστεί με τους φίλους του με το URL, και όχι με την συγκεκριμένη λέξη κλειδί. Έτσι το λινκ είναι φυσικό και ακριβώς αυτά τα λινκ έχουν πέρασει τώρα.

2. Σύνδεσμοι που περιέχουν το όνομα του σαιτ (domain name). Εδώ κάνει προώθηση του brand και όχι της λέξης κλειδί κάτι που μετά το penguin update ο γούγλης δείχνει να τιμά ιδιαίτερα.

Σχήμα διασποράς συνδέσμων

Ένας φίλος προτείνει το παρακάτω σχήμα διασποράς συνδέσμων, με το οποίο συμφωνό απόλυτα και συστήνω.

Ας πούμε ότι μια ιστοσελίδα έχει 100 συνδέσμους. Μοίρασε τους με τον παρακάτω τρόπο :

35 λινκ να δείχνουν προς εσωτερικές σελίδες με διαφορετικές λέξεις κλειδιά, καλό είναι να χρησιμοποιούνται φράσεις αντί λέξεις κλειδιά, πχ. “μπαράκια με ροκ μουσική στην Τούμπα.”, αντί για μπαράκια, ή μπαράκια Τούμπα.
35 λίνκ να δείχνουν προς την αρχική σελίδα. Τα 20 από αυτά να έχουν ως λέξη κλειδί το domain name, τα 10 λινκ την φράση “κάνε κλικ εδώ” και τα 5 κάτι άλλο άσχετο.
30 λινκ να οδηγούν προς την αρχική σελίδα ή προς σχετικές εσωτερικές σελίδες με την χρήση λέξης κλειδί την επικεφαλίδα του άρθρου, πχ “10 τρόποι να μαυρίσεις γρήγορα”.

Ισχύει, με μεγαλύτερη βαρύτητα, η αποφυγή άσχετων συνδέσμων, χαμηλής ποιότητας, αγοράς συνδέσμων κτλ.

Χρυσή Συμβουλή!

Αν το σαιτ που έφτιαχνες επί 2,3 χρόνια με τόσο κόπο και μεράκι και που το χαιρόσουν στην πρώτη θέση για της δικές σου λέξεις κλειδιά, και έβγαζες ένα μισθό από το adsense εξαφανίστηκε μετά την έλευση του πιγκουίνου μην απογοητευτείς και τα παρατήσεις. Φτιάξε ένα καινούριο και κάνε 301 redirect το παλιό προς το καινούριο. Με συνεχή δουλειά σε 6 μήνες θα επανέλθεις με το νέο σαιτ εκεί που ήταν το παλιό. Όλο το παιχνίδι είναι οι σύνδεσμοι. Αν καταφέρνεις να έχεις περισσότερους από 1000 από διαφορετικά domain δεν υπάρχει περίπτωση να σε αγγίξουν τα ζώα του γούγλη. ΄-) Καλή επιτυχία.

Drop Your Comment