Γιατί η Google περιόρισε σε 10 τα αποτελέσματα στο SERP

Τέλος εποχής για το SERP! Η Google “Σκοτώνει” τις 100 Θέσεις – Τι Σημαίνει Αυτό για το SEO Σου;

Είναι το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε… τουλάχιστον για τους SEO experts και τους rank trackers. Μια αθόρυβη, αλλά κολοσσιαία αλλαγή από την Google ανατρέπει τα πάντα, σβήνοντας τις σελίδες των 100 αποτελεσμάτων από τον χάρτη της αναζήτησης. Ξέχνα τις παλιές τακτικές και ετοιμάσου για μια νέα πραγματικότητα. Η Google μόλις έκανε το SERP (Search Engine Results Page) πιο περιορισμένο από ποτέ, και η επίδραση σε κάθε στρατηγική είναι ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ.

Google disable &num=100 parameter

Google limits most users to 10 search results per page
Διαβάστε επίσης: Πώς να φτιάξω online επιχείρηση η οποία να πουλάει;

Η Σιωπηλή Επανάσταση: Τι Ακριβώς Άλλαξε;

Η Google, γνωστή για τις αιφνίδιες κινήσεις της, προχώρησε σε μια αλλαγή που έχει περάσει απαρατήρητη από πολλούς, αλλά είναι θεμελιώδης. Μια συγκεκριμένη παράμετρος που επέτρεπε στους χρήστες (και στα εργαλεία) να ζητούν έως και 100 αποτελέσματα ανά σελίδα απενεργοποιήθηκε. Πλέον, το μέγιστο όριο είναι σταθερά στα 10 αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει ότι τα παραδοσιακά “SERPs” των 10, 20, 50, ή 100 θέσεων ανήκουν στο παρελθόν. Τώρα υπάρχει μόνο μία επιλογή: τα κορυφαία 10 αποτελέσματα. Αυτή η απλοποίηση θα έχει δραματικές συνέπειες για όλα τα σαιτ που κάνουν SEO.

Αντίο Rank Tracking; Γιατί Αυτό Είναι Καταστροφικό;

Αν η δουλειά σου είναι να παρακολουθείς τις θέσεις των λέξεων-κλειδιών σου, τότε έχεις ήδη αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Πώς μπορείς να παρακολουθήσεις την κατάταξη μιας λέξης-κλειδιού αν η σελίδα σου βρίσκεται στη θέση 25, όταν η Google πλέον εμφανίζει μόνο της πρώτες 10 θέσεις; Τα rank trackers, όπως τα γνωρίζαμε, βασίζονταν στην ικανότητα να “σαρώσουν” βαθύτερα τις σελίδες αποτελεσμάτων για να βρουν πού ακριβώς βρίσκεται ο ιστότοπός σου. Με αυτή την αλλαγή, η παρακολούθηση της θέσης σου εκτός της πρώτης δεκάδας γίνεται αδύνατη με τις παραδοσιακές μεθόδους.

Διαβάστε επίσης: Online παιχνίδια καζίνο και τεχνητή νοημοσύνη

Η Νέα Πραγματικότητα: Πρέπει να Είσαι στο Top 10 ή να “Εξαφανιστείς;

Η επιδίωξη του “Top 10”  δεν ήταν ποτέ πιο κρίσιμη. Αν ο ιστότοπός σου δεν βρίσκεται στις 10 πρώτες θέσεις για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, τότε, από πρακτική άποψη, δεν υπάρχεις. Η Google, με αυτή την κίνηση, στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η ποιότητα είναι το παν, όχι η ποσότητα. Δεν αρκεί πλέον να είσαι στη σελίδα 2 ή 3, αφού αυτές οι σελίδες, με τη μορφή που τις ξέρουμε, έχουν καταργηθεί. Ο μόνος τρόπος να κερδίσεις την ορατότητα είναι να βρίσκεσαι στην κορυφή.

Συμβουλές για να Γίνεις ο Νικητής σε Αυτό το Παιχνίδι

Για να επιβιώσεις και να ευδοκιμήσεις σε αυτό το νέο, πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, πρέπει να προσαρμόσεις τη στρατηγική SEO σου. Η απλή βελτιστοποίηση δεν αρκεί. Χρειάζονται πιο στοχευμένες, αποτελεσματικές και ποιοτικές κινήσεις.

1. Εστίασε στη Πρόθεση του Χρήστη (User Intent): Αντί να κυνηγάς αμέτρητες λέξεις-κλειδιά, επικεντρώσου στο να κατανοήσεις τι πραγματικά ψάχνει ο χρήστης. Δημιούργησε περιεχόμενο που απαντά άμεσα και πλήρως στις ερωτήσεις του. Ένα άρθρο που λύνει ένα πρόβλημα έχει περισσότερες πιθανότητες να ανέβει ψηλά από δέκα που απλά περιγράφουν ένα θέμα.

2. Βελτιστοποίηση για τα Featured Snippets: Τα featured snippets και τα knowledge panels είναι πλέον πιο σημαντικά από ποτέ. Ουσιαστικά, αποτελούν την “υπερ-πρώτη” θέση. Δομήσε το περιεχόμενό σου με ξεκάθαρες επικεφαλίδες (H2, H3), bullet points και πίνακες, ώστε η Google να μπορεί εύκολα να το αναγνωρίσει ως πιθανό snippet.

3. Δημιουργία Αρχής (E-A-T): Η Google συνεχώς τονίζει τη σημασία του Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness. Βεβαιώσου ότι το περιεχόμενό σου είναι γραμμένο από ειδικούς, ότι ο ιστότοπός σου είναι αξιόπιστος (ασφαλής, με καλές κριτικές) και ότι αποτελεί πηγή εξουσίας στον τομέα του.

4. Βελτίωση της Ταχύτητας και της Εμπειρίας Χρήστη (UX): Η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας και η συνολική εμπειρία χρήστη (UX) είναι πλέον καθοριστικοί παράγοντες κατάταξης. Ένας ιστότοπος που φορτώνει αργά και είναι δύσχρηστος δεν έχει καμία πιθανότητα να ανταγωνιστεί για μια θέση στο Top 10. Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights για να βελτιώσεις τις επιδόσεις σου.

5. Επένδυση σε Backlinks Υψηλής Ποιότητας: Οι backlinks εξακολουθούν να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς παράγοντες κατάταξης. Αντί να κυνηγάς δεκάδες backlinks από αμφίβολες πηγές, επένδυσε σε ποιοτικά links από αξιόπιστους και σχετικούς ιστότοπους. Ένα link από μια έγκυρη πηγή έχει πολλαπλάσια αξία.

How to Increase Number of Search Results Per Page on Google

Μόνο τα καλύτερα 10 σαιτ θα εμφανίζονται στης δωρεάν αναζητήσεις της Google

Τα 10 αποτελέσματα είναι μια ρεαλιστική προεπιλογή που εξισορροπεί την αναγνωσιμότητα, την ταχύτητα, τα οικονομικά του προϊόντος και την ιστορική σύμβαση, ενώ υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για χρήστες που χρειάζονται περισσότερα.

Πηγές: https://support.google.com/websearch/thread/291344437/my-results-per-page-have-suddenly-gone-from-100-to-10-on-google-and-there-seems-to-no-way-to-fix?hl=en
https://www.quora.com/Why-are-you-limited-to-10-results-per-page-with-Google-searches

1 Comment

Γιάννης Μπασινάς |

September 20, 202510:07 am

Αυτό σημαίνει κυρίως υψηλότερο κόστος και πιο αργή συλλογή αποτελεσμάτων, καθώς θα χρειαστεί να κάνετε σελιδοποίηση αντί να βγάζετε 100 αποτελέσματα ταυτόχρονα. Τα περισσότερα εργαλεία SEO πιθανότατα θα αυξήσουν τις τιμές ή θα περιορίσουν τα ερωτήματα. Άλλος ένας τρόπος να αυξήσουν τιμές οι εταιρείες που προσφέρουν SEO υπηρεσίες.

Drop Your Comment

Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software. | Web development & SEO