Ποιοτικά σαιτ vs μη ποιοτικά=0:1
Η google έκανε την υπέρβαση της στην προσπάθεια να επιβάλλει τα ποιοτικά σαιτ. Με την έλευση της panda τέθηκαν τα θεμέλια για να καθαρίσει το SERP από ιστοσελίδες χαμηλής ποιότητας και την θέση τους να πάρουν ποιοτικά σαιτ. Όταν μια ιστοσελίδα είναι καλή και έχει να σου δώσει πράγματα που σου είναι χρήσιμα είναι λογικό να εμφανίζεται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης έτσι ώστε να μπορούν να την βρίσκουν περισσότεροι αναγνώστες και να την διαβάζουν.
Αυτή ήταν η ιδέα. Όμως τα πράγματα δεν έγιναν ακριβώς όπως το σκέφτηκαν τα “μυαλά” της google. Μια βόλτα στην μηχανή θα σας πείσει ότι συνεχίζουν να υπάρχουν πολλά σαιτ “σκουπιδια” που κατά κάποιο μαγικό τρόπο δεν επηρεάστηκαν από το φίλτρο. Τα δυνατά link κατάφεραν να τα κρατήσουν ψηλά .
Όμως ο κόσμος που ζούμε δεν είναι ιδανικά πλασμένος, και στο ίντερνετ ισχύει το ίδιο. Έτσι υπάρχουν άνθρωποι και εταιρείες με τεράστια budget που προσπαθούν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα στης μηχανές αναζήτησης αναγκάζοντας της να προβάλουν τα δικά τους σαιτ.
Ποιος είναι ο σκοπός? Φυσικά το κέρδος. Η επισκεψημότητα φέρνει κόσμο, ο οποίος μετατρέπετε σε πελάτες, αν πουλάς κάτι από την ιστοσελίδα σου. Το μεγάλο traffic επίσης προσελκύει διαφημιστές, που φέρνουν χρήματα. Έτσι πολλές καλές ιστοσελίδες διαβάζονται από ελάχιστα άτομα, και για να της βρεις πρέπει να ξέρεις ακριβώς το όνομα τους.
Ο Amit Singhal στο επίσημο ιστολόγιο της google αναφέρει 23 προτροπές που πρέπει να έχει στο μυαλό του κάποιος ο οποίος φτιάχνει ένα ποιοτικό σαιτ. Θεωρώ ότι αυτές οι 10 είναι οι ποιο σημαντικές:
– Θα εμπιστευόσασταν τις πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο;
– Πιστεύετε ότι αυτό το άρθρο γράφτηκε από επαγγελματία ή από ερασιτέχνη;
– Θα δίνατε τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας σε αυτό το site;
– Υπάρχουν γραμματικά, ορθογραφικά και στιλιστικά λάθη σε αυτό το άρθρο;
– Το άρθρο που διαβάζετε περιέχει πληροφορίες η οποίες είναι αυθεντικές, μοναδικές ή αποτέλεσμα έρευνας και προσφέρει ουσιαστική αξία σε σύγκριση με άλλες σελίδες;
– Υπάρχει ποιοτικός έλεγχος στο περιεχόμενο, και στο άρθρο περιγράφονται και δύο πλευρές μιας ιστορίας, ή δίνετε μόνο μονόδρομος λόγος;
– Πιστεύεται ότι το άρθρο επιμελήθηκε αρκετά πριν την δημοσίευση του, ή μήπως φαίνεται προχειρότητα ή βιασύνη;
– Πιστεύεται ότι αυτή η ιστοσελίδα σας παρέχει έγκυρη ενημέρωση; Θεωρείτε ο όνομα της αρκετά σοβαρό έτσι ώστε να την εμπιστευτείτε;
– Θα μοιραζόσασταν κάποιο άρθρο με κάποιον φίλο σας από αυτό το σαιτ;
Αν κοιτάξουμε πιο προσεκτικά προσπαθώντας να ακολουθήσουμε την λογική του Amit θα δούμε ότι επικεντρώνει την προσοχή του αποκλειστικά και μόνο στο ποιοτικό περιεχόμενο. Θα συμφωνούσα μαζί του αν μιλούσαμε για βιβλία και όχι για σαιτ. Ένα βιβλίο για να είναι καλό πρέπει να έχει πρώτα από όλα καλή ιστορία. Η καλή ιστορία είναι το θεμέλιο για να μπορέσει ένα βιβλίο να φτάσει στης καρδιές των αναγνωστών. Όμως τα σαιτ λειτουργούν διαφορετικά. Αυτά που λέει ο Amit ισχύουν για ενημερωτικά ιστολόγια. Ειδησιογραφικά portal, εφημερίδες, blog ενημέρωσης.
Αν και εδώ θέλω να τονίσω ότι ακριβώς εκεί λέγονται τα μεγαλύτερα ψέμματα. Και ο κόσμος τα πιστεύει πιο εύκολα όταν τα ακούει ακριβώς από εφημερίδες ή τηλεοπτικά κανάλια μεγάλου βεληνεκούς. Το ψέμα πάντα γίνετε εύκολα πιστευτώ όταν σου το σερβίρουν επώνυμοι.
Το ίντερνετ δημιουργήθηκε για να είναι ελεύθερο. Ελεύθερο μέσω έκφρασης του καθένα, ο οποίος έχει την δυνατότητα να εκφράσει την γνώμη του ή την βλακεία του χωρίς να τον λογοκρίνει κανένας. Κανείς δεν ελέγχει κεντρικά την λειτουργία του ίντερνετ. Έτσι πιστεύουμε. ΄-) Στο Ιράν και στην Κίνα έχουν διαφορετική γνώμη. Να μην ξεφεύγω όμως από το θέμα μας που είναι η ποιοτική ενημέρωση στα σαιτ.
Μαζί με την ποιοτική ενημέρωση και τα καλά σαιτ θα συνυπάρχουν και τα λεγόμενα “κακά”. Η google κατά καιρούς έχει δηλώσει ότι αντιπαθεί τους SEO guru, αφού τους θεωρεί spammer, και κάνει ότι είναι δυνατόν να περιορίσει την δράση τους. Όμως εδώ θα αναφέρω κάτι που η google δεν λέει:
– Θέλω να μείνουν στο παιχνίδι αυτοί οι άνθρωποι που ξέρουν να κάνουν πραγματικό SEO. Σκοπός του panda, penguin update ήταν να διώξω τους αεριτζήδες, και τους πιτσιρικάδες που έφτιαξαν σε μισή ώρα ένα autoblog και το σπρώχνουν με αυτοματοποιημένα προγράμματα στης πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων, δείχνοντας μου της αδυναμίες μου ως μηχανή.
Συμβουλή
Όταν κάνετε αναζήτηση για μια λέξη κλειδί μην κοιτάτε μόνο την πρώτη σελίδα, αλλά ρίξτε μια ματιά και στην επόμενες 2-3. Χρησιμοποιήστε διαφορετικές λέξεις κλειδιά, συνώνυμα, και μην εμπιστεύεστε στο 100% κανένα σαιτ. Σκοπός της δημιουργίας τους είναι το κέρδος.
Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.