3 μεγάλοι απατεώνες
Πως ο Τσέχος Victor Lustig πούλησε τον πύργο του Άιφελ και μάλιστα 2 φορές, ο Charles Ponzi εφεύρε την οικονομική πυραμίδα και ο Bernie Madoff εξαπάτησε μερικά από τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ, και μερικές από της πρωτοκλασάτες τράπεζες προκαλώντας ζημιές για 50 δις $.
Ποιοι ήταν αυτοί οι άνθρωποι και πως κατάφεραν να βρουν τα θύματα τους.
Η απάντηση βρίσκετε στην ανθρώπινη φύση και στην λέξη “απληστία”. Η απληστία σε συνδυασμό με την έλλειψη οικονομικής παιδείας είναι το κοκτέιλ που σκάει πιο δυνατό από το γνωστό κοκτέιλ Μολότοφ ΄-)
1)Victor Lustig – ο άνθρωπος που πούλησε τον πύργο του Άιφελ 2 φορές.
Το 1925 ο Lustig διαβάζει στης εφημερίδες ότι ο η συντήρηση του πύργου του Άιφελ κοστίζει πολύ στο Γαλλικό κράτος και αμέσως συλλαμβάνει το σχέδιο πώλησης του πύργου.
Καλεί 6 μεγάλους εμπόρους μετάλλων και παρουσιαζόμενος για εκπρόσωπος του Γαλλικού κράτος ο πονηρός Τσέχος τους ζητάει να επιθεωρήσουν τον πύργο και να κάνουν της προσφορές τους. Κερδίζοντας μια τσάντα γεμάτη λεφτά φεύγει για την Βιέννη ενώ ο εξαπατημένος Γάλλος έμπορος δεν υποβάλλει μήνυση από ντροπή για το συμβάν.
Μετά από μερικούς μήνες επιστρέφει στο Παρίσι όπου στήνει το ίδιο κόλπο με 6 διαφορετικούς εμπόρους μετάλλων και κατορθώνει να διαφύγει με τα χρήματα πριν συλληφθεί από την αστυνομία.
Λέγετε ότι ο Lustig κατάφερε να εξαπατήσει και τον Al Capone πείθοντας τον να επενδύσει 40000 δολάρια στο Χρηματιστήριο, όπου αφού κράτησε τα χρήματα σε θησαυροφυλάκιο για 2 μήνες, είπε στον γκάνκστερ ότι το deal δεν έγινε και του τα επέστρεψε. Ο Al Capone έκπληκτος με την τιμιότητα του Lustig του έδωσε 5000 δολάρια ως αμοιβή.
Το 1947 πεθαίνει στο Αλκατράζ μετά από 10 χρόνια παραμονής εκεί.
2) Charles Ponzi ο πατέρας της πυραμίδας
Ο Πόντσι είναι Ιταλός μετανάστης που έρχεται στης ΗΠΑ το 1903 με 3$ στην τσέπη του. Το 1907 πηγαίνει στον Καναδά όπου εργάζεται σε μια τράπεζα κατορθώνοντας να φτάσει ως διευθυντής. Η τράπεζα δίνει 6% τόκο όταν όλες οι άλλες τράπεζες δίνουν 3% και οι πελάτες κάνουν ουρές για να καταθέσουν τα χρήματα τους. Σύντομα όμως γίνετε γνωστό ότι η τράπεζα έχει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και πληρώνει τους υψηλούς τόκους από τα λεφτά των νέων πελατών. Αυτό είναι και το τέλος της τράπεζας Ζαρόσι.
Το 1919 ο Πόντσι τυχαία βρίσκει σε ένα γράμμα από την Ισπανία, ένα ειδικό ταχυδρομικό γραμματόσημο που χρησιμοποιείτε για να καλύψει τα ταχυδρομικά έξοδα του αποστολέα στον παραλήπτη. Του κάνει εντύπωση ότι ενώ το ειδικό γραμματόσημο στην Ισπανία κοστίζει 0,01 σεντ αν ανταλλαγεί στης ΗΠΑ κοστίζει 0,06 σεντ. Το συμπέρασμα είναι ότι αν επενδύσει 1 εκατ δολάρια στην Ισπανία στην αγορά τέτοιον γραμματοσήμων, στης ΗΠΑ θα έχει κέρδη εξαπλάσια.
Φτιάχνει αμέσως την εταιρεία “Securities Exchange Company” για αγοραπωλησία αυτόν τον γραμματοσήμων, υποσχόμενος στους καταθέτες 50% κέρδος σε 45 μέρες. Οι πελάτες είναι χιλιάδες και ο Ponzi γίνετε εκατομμυριούχος. Φυσικά η πυραμίδα κάποια στιγμή καταρρέει αφού δεν υπάρχουν νέοι πελάτες και ο Πόντσι οδηγείτε στην φυλακή για 5 χρόνια.
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα περνάει στην Νότια Αμερική σε συνθήκες φτώχιας.
Η εταιρεία του Madoff είναι κλασσικό σχήμα Πόντσι, οικονομική πυραμίδα όπου οι τελευταίοι χρηματοδοτούν τους πρώτους σε κάτι το οποίο δεν κάνει τίποτε εκτός να ελκύει νέα θύματα.
Το ποσοστό κέρδους που υποσχόταν στα θύματα του ο Madoff ήταν 46% το χρόνο. Μεγάλα ονόματα του Χόλιγουντ, τράπεζες και φιλανθρωπικά ιδρύματα συγκαταλέγονταν στους πελάτες του. Τελικά το Αμερικανικό Δημόσιο ανακάλυψε την απάτη, και του επέβαλε ποινή φυλάκισης 150 χρόνια, υπολογίζοντας ότι χάθηκαν συνολικά 50 δις $.
Έτσι στήνονται οι μεγάλες απάτες.
Λέτε σε μερικά χρόνια να προσθέσω στην λίστα και το όνομα πρώην πρωθυπουργού που διαχειρίστηκε το εξωτερικό χρέος μιας μικρής χώρας?
“Ένα ψέμα όσο μεγαλύτερο είναι τόσο πιο ευκολότερα γίνετε πιστευτώ – Γκαίμπελς”
Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.
1 Comment
Μανωλης Ισχακης |
February 28, 201210:02 amΠίστευω, το σημαντικότερο κακό είναι οτι εκτός απο την απατεωνιά, δημιούργησαν και πολλά αρνητικά απόνερα σε μεγάλες και άξιες βιομηχανίες, όπως του δικτυακού marketing