Το σαιτ μου δέχτηκε ποινή από την γκουκλ. Τι να κάνω τώρα;

google-dont be evilΣτο blog.kissmetrics.com διάβασα ένα υπέροχο άρθρο που έλεγε ότι η Google επιτελεί λειτούργημα προσφέροντας της υπηρεσίες της, και θυμήθηκα τους καθηγητές μου στο σχολείο που χρησιμοποιούσαν την ίδια λέξη για να δώσουν αξία στο επάγγελμα τους. Αν εξαιρέσω 4-5 από τους εκατοντάδες καθηγητές που είχα σε όλες της σχολικές βαθμίδες κανείς τους δεν ξεπερνούσε την μετριότητα και έβλεπαν την δουλειά τους ως μια κανονική δουλειά που είχε όμως πολύ περισσότερα προνόμια από της άλλες δουλειές.

Έτσι και η γκουκλ μπορεί να λέει ότι την ενδιαφέρει οι χρήστες της να βρίσκουν ακριβείς πληροφορίες, μοναδικό περιεχόμενο και τους καλύτερες συγγραφείς, όμως ο μοναδικός της σκοπός είναι το κέρδος. Τίποτα το μεμπτό θα μου πείτε αφού αν δεν έχω κέρδος από μια δουλειά γιατί να την κάνω;  Σημασία δεν έχει τι λες, ούτε το τι κάνεις, αλλά πως το σερβίρεις στην μάζα και πως καλύπτεις τα ίχνη πίσω σου για να μην υπάρχουν αποδείξεις το πόσο πολιτικό λαμόγιο είσαι. ΄-) Η τέχνη του μάρκετιγκ σε όλο της το μεγαλείο. Όταν όμως δεν παίζεις σύμφωνα με τους κανόνες της γκουκλ τότε το ψαχτίρι σου επιβάλει ποινές για να σε φέρει στον σωστό δρόμο, εκείνον που έχει χαράξει μόνο του και που της φέρνει τα μεγαλύτερα κέρδη.

►►► Εισερχόμενοι σύνδεσμοι ή social signals? Ποιο είναι ποιο ισχυρό;

Τι ποινές μπορεί να σου δώσει η γκουκλ;

Οι ποινές χωρίζονται σε προσωρινές και μόνιμες. Στης πρώτες κάποια στιγμή θα εκπέσει η ποινή και το τιμωρημένο σαιτ θα επανέλθει εκεί που ήταν, η εκεί κοντά που ήταν πριν, ενώ στης μόνιμες χειροκίνητες ποινές η καλύτερη λύση είναι να εγκαταλείψεις το τιμωρημένο σαιτ και να φτιάξεις καινούριο συμμορφώμενος πλέον με της εντολές της μηχανής αναζήτησης. Έχεις πλέον την εμπειρία για το τι ακολουθεί όταν κάνεις “αταξίες”.

Προσωρινές ποινές
Μπορεί το σαιτ σου να δεχτεί προσωρινή ποινή που έχει κάποια χρονική διάρκεια.

Μόνιμες ποινές
Εξαφανίζεσαι από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Πως να καταλάβω ότι το σαιτ μου έχει δεχτεί ποινή από την google;

Τα πέναλτι είναι δυο ειδών:

  • Αυτόματα τα οποία επιβάλλονται από τον λογάριθμο της μηχανής.
  • Χειροκίνητα τα οποία τα επιβάλλει κάποιος υπάλληλος της εταιρείας.

Πως να αναγνωρίσω της αυτόματες ποινές; Υπάρχουν ενδείξεις και ποιες;

  1. Κάνε μια αναζήτηση χρησιμοποιώντας το εξής site:problogger.gr προώθηση ιστοσελίδων αφού φυσικά γράψεις τα αντίστοιχα δικά σου όνομα σαιτ και λέξη κλειδί. Στα πρώτα 10 αποτελέσματα πρέπει να εμφανίζονται η αρχική σου σελίδα καθώς και διάφορα δικά σου άρθρα. Αν δεν υπάρχουν έχεις δεχτεί ποινή. 🙁
  2. Εκεί που εμφανιζόσουν στην πρώτη σελίδα, ξαφνικά έχεις πάει πίσω στην δεύτερη η την τρίτη σελίδα, η και εκτός των πρώτον 100 αποτελεσμάτων.
  3. Το PR σου από 2,3,4 πηγαίνει στο 0 (μηδέν) η στο N/A.
  4. Το σαιτ σου δεν εμφανίζεται στα cached search results. Κάνοντας μια αναζήτηση για http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:problogger.gr δεν βρίσκεις τίποτα.

Λογικά μετά από παρόμοια κατάσταση ακολουθεί η ερώτηση “Γιατί η google τιμωρεί το σαιτ μου;”

Η απάντηση κρύβεται στα που ακολουθούν, και καλό είναι να τα γνωρίζεις για να τα αποφεύγεις:

  • Αγορά συνδέσμων.
  • Ανταλλαγή συνδέσμων με άσχετα σαιτ με το δικό σου περιεχόμενο.
  • Διπλό περιεχόμενο, η κλεμμένο περιεχόμενο, η εξαιρετικά χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο.
  • Πολλά λάθη 3xx, 4xx, 5xx
  • Υπερβολική χρήση του H1 tag
  • Υπερβολική χρήση λέξεων κλειδιών και μιας η δυο συγκεκριμένων λέξεων κλειδιών (Keyword stuffing) (Anchor text overuse).
  • Footer σύνδεσμοι
  • Μη ύπαρξη χάρτη sitemap στο σαιτ
  • Κρυφοί σύνδεσμοι και κρυφό περιεχόμενο συνήθως στο χρώμα του σάιτ έτσι ώστε να μην βλέπονται παρα μόνο όταν επιλεγούν με το ποντίκι.
  • Κακό hosting αφού το σαιτ “πέφτει” πολύ συχνά η κάνει περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα να φορτώσει.
  • Λέξεις κλειδιά στο όνομα του σαιτ (EMD domains) skilotrofes.gr είναι ένα πολύ καλό όνομα για σαιτ (το όνομα είναι πραγματικό) και αν είναι επιχείρηση που πουλάει σκυλοτροφές έχει κάνει διάνα στην επιλογή του ονόματος όμως στα αποτελέσματα αναζήτησης για την λέξη skilotrofes, σκυλοτροφές, το συγκεκριμένο σαιτ δεν εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα.
  • Affiliate links
  • Site-wide links πολλά σε αριθμό και άσχετα με το περιεχόμενο σου.
  • Σπαμ στα σχόλια. Αν έχεις εγκαταλείψει το σαιτ σου και το έχουν φλομώσει στα spam σχόλια γεμίζοντας το με συνδέσμους που οδηγούν σε πορνοσάιτ η σαιτ που πουλάνε βιάγκρα η σαιτ που έχουν malware το λάθος είναι δικό σου. Μην επιτρέπεις να εμφανίζονται αυτόματα σχόλια επειδή βαριέσαι να τα διαχειριστείς. Όλα τα καλά blog και σαιτ έχουν manual moderated content.
  • Χρήση black hat SEO τεχνικών
  • Hacked content
  • Σύνδεσμοι σε ύποπτα σαιτ
  • Spam reports από χρήστες που έχουν αναφέρει στην γκουκλ ότι θεωρούν το σαιτ σου ως σπαμ
  • Προσθήκη συνδέσμων με το κιλό και σε μια μέρα. Το Link building πρέπει να γίνεται σταδιακά, συνεχώς και με επιλογή συνδέσμων σχετικών με το περιεχόμενο μας.
  • Landing pages. Αν φτιάξεις 10 ιστολόγια μιας σελίδας και τα βελτιστοποιείσης το καθένα για ξεχωριστή λέξη κλειδί, αποσκοπόντας να εμφανιστούν σε καλές θέσεις στο SERP το πυθανότερο να δεχτείς goggle penalty.
  • Over-optimization penalty. Μερικές φορές στην προσπάθεια μας να πετύχουμε γρηγορότερα αποτελέσματα υπερβάλουμε στην προώθηση του σαιτ με αποτέλεσμα να δεχτούμε ποινή.
  • Πάρα πολύ εξερχόμενοι σύνδεσμοι. Καλό είναι να υπάρχουν εξερχόμενοι σύνδεσμοι από το δικό μας άρθρο όμως αυτοί να οδηγούν σε σχετικά σαιτ όπου ο αναγνώστης θα βρει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό που διαβάζει. Έτσι δίνουμε αξία στο δικό μας άρθρο και ο αναγνώστης μένει ευχαριστημένος, όμως και εδώ ισχύει το παν μέτρον άριστων.
  • Ελάχιστοι εξερχόμενοι σύνδεσμοι
  • Redirection. Αν έχεις δεχτεί ποινή από την μηχανή και χρησιμοποιήσεις 301 για να πας σε άλλο σαιτ μόνιμα η ποινή μεταφέρεται στο καινούριο σαιτ.
  • Domain με κακή ιστορία. Πριν αγοράσεις ένα όνομα κάνε μια έρευνα αγοράς για το παρελθόν του, αν υπάρχει. Αν πριν εκεί ήταν στημένο ένα πορνοσαιτ, η σαιτ χαμηλής ποιότητας που είχε χιλιάδες εισερχόμενους συνδέσμους από αυτόματο λογισμικό δεν αξίζει να το αγοράσεις.
  • Πάρα πολλές διαφημίσεις. Όταν το ποσοστό τον διαφημίσεων σε μια σελίδα ξεπερνά το 50% του περιεχομένου το σαιτ χάνει αυτόματα την αξία του. Τι να διαβάσει ο επισκέπτης; Πολλοί webmasters στην προσπάθεια τους να κερδίζουν το μέγιστό από της διαφημίσεις adsense η από διάφορα affiliate γεμίζουν το σαιτ τους με διαφημίσεις κάνοντας το αποκρουστικό.

Διάβασε : Πως να αποφύγουμε την τιμωρία της panda?

Τι να κάνεις για να σώσεις ένα σαιτ που έχει δεχτεί ποινή;

Παρόλο που η γκουγκλ δημιούργησε ένα νέο εργαλείο το Disavow tool για να διαγράψεις “κακούς συνδέσμους”, είμαι της γνώμης να μην το χρησιμοποιήσεις.

  • Χρησιμοποίησε ένα εργαλείο όπως το screaming frog seo spider για να κάνεις μια ανάλυση των στοιχείων της ιστοσελίδας σου και διόρθωσε όλα τα λάθη που θα δεις εκεί.
  • Αν έχεις mac χρησιμοποίησε το SEOSpyder από την MobilioDevelopment το καλύτερο εργαλείο ανάλυσης ιστοσελίδων.
  • Στείλε ένα request reconsideration στην google για να επανεξετάσει το σαιτ σου εφόσον έχεις κάνει της απαραίτητες αλλαγές.
  • Μην είσαι ανυπόμονος.
  • Διάβασε το guidelines της google και προσπάθησε να το εφαρμόσεις

Η SEO προώθηση ιστοσελίδων είναι ένα παιχνίδι που όμως απαιτεί πολλές τεχνικές γνώσεις, ατέλειωτες ώρες δουλειάς και αυτοβελτίωσης, δεκάδες επαγγελματικά εργαλεία ανάλυσης, υπομονή και επιμονή και συνεχές διάβασμα στο ίντερνετ για ότι καινούριο βγαίνει. Έχοντας την γνώση και την λογική ανάλυση, δημιουργείς το σχετικό πλεονέκτημα έναντι της τεράστιας υπολογιστικής ισχύς της google σε μια προσπάθεια να επηρεάσεις τα αποτελέσματα αναζήτησης της.

Πιστεύεις ότι θα την νικήσεις;

Last edit:

Share this with your friends:



Comments are closed.