6 factors που κάνουν ένα άρθρο viral

viral-marketingΘέλεις οι δικές σου δημοσιεύσεις και status στα social networks να φτάνουν σε χιλιάδες και γιατί όχι εκατομμύρια αναγνώστες; Όμως δεν ξέρεις το πώς; Η μαγική λέξη ονομάζεται viral και λειτουργεί ακριβώς όπως και ο ιός. Σκοπός είναι να προσεγγίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών στο σαιτ σου επιδιώκοντας τους από το organic search traffic και όχι από της πληρωμένες διαφημίσεις.

Ποια είναι τα αίτια ένα δημοσίευμα σε blog, μια είδηση, μια ανακοίνωση, η ένα facebook, google plus status να γίνει viral; Παρακάτω θα αναφέρω εκείνους τους 6 παράγοντες που κάνουν την διαφορά μεταξύ εκείνου του κειμένου που διαβάζεται και αφομοιώνετε εύκολα από μεγάλη μάζα ανθρώπων, και εκείνου που όλοι το προσπερνάνε, χωρίς να του δώσουν την πρέπουσα προσοχή.

Άλλωστε τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν αντανάκλαση της κοινωνίας με την μόνη διαφορά ότι απουσιάζει η φυσική επαφή. Και για όσους έχουν συνηθίσει να κοιτάνε εικόνες η βίντεο στο παρόν άρθρο, αυτά απουσιάζουν επίτηδες, αφού οι πληροφορίες κρύβονται στο κείμενο.

Τι να το κάνω το σαιτ;

1. Γέλιο

Σε όλους μας αρέσει να γελάμε και τα κοινωνικά δίκτυα το γνωρίζουν άριστα αυτό. Άλλωστε χρησιμοποιούμε τα social network για να διασκεδάσουμε κυρίως και αν ένα status είναι αστείο και βγάζει γέλιο έχει περισσότερες πιθανότητες εύκολα να μοιραστεί σε πολλούς αναγνώστες, αυξάνοντας την δημοτικότητα του δημιουργού του.

2. Μίσος

Όσο αγαπιόμαστε, τόσο και μισούμαστε. Η αγάπη και το μίσος εναλλάσσονται στην καθημερινότητα και αποτελούν εκείνα τα δυο αισθήματα που επηρεάζουν περισσότερο την ψυχοσύνθεση μας. Το μίσος ενώνει, όπως και οι κοινοί εχθροί οπότε αν το γέλιο δεν λειτούργησε ως μέσω δίαυλος επικοινωνίας με τους πελάτες σας δοκιμάστε το μίσος.

3. Φόβος / Αβεβαιότητα

Αν σπείρεις τον φόβο στην μάζα τότε οι άνθρωποι που την αποτελούν θα αρχίσουν να αναζητούν συμμάχους για να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους, αφού το 90% είναι δειλοί που φοβούνται να κοιτάξουν κατάματα τους φόβους τους. Δες ως παράδειγμα τους πολιτικούς πόσο έντεχνα χρησιμοποιούν τον φόβο και την αβεβαιότητα για να πετύχουν τους σκοπούς τους.

4. Σοκ / Έκπληξη

Viral σημαίνει κάτι που δεν το περιμένεις και όταν συμβαίνει το απροσδόκητο το effect είναι τρομακτικό. Αν δείτε ένα βίντεο όπου κάποιος κόβει το χέρι του με μαχαίρι, και αμέσως μετά το ξανά κολλάει χωρίς εμφανείς ζημιές, ή ένας τύπος που τρέχει ως μαϊμού, χρησιμοποιώντας τα χέρια του ως πόδια, θα ξαφνιαστείτε ή θα σοκαριστείτε, όμως και στης δυο περιπτώσεις οι πιθανότητες να μοιραστείτε το περιεχόμενο με τους φίλους σας στα κοινωνικά δίκτυα αυξάνει γεωμετρικά.

5. Cute effect

Το facebook δείχνει να είναι φτιαγμένο γι αυτό. Γατάκια, σκυλάκια, ζωάκια γενικά αλλά και μωρά τα οποία είναι τόσο γλυκά που δεν μπορείς να τους αντισταθείς και τα μοιράζεσαι με τους φίλους σου πιστεύοντας ότι κάνεις μια καλή πράξη. Ειδικά αν το target group σας είναι γυναίκες 15-45 ετών το μητρικό τους ένστικτο ενεργοποιείται τόσο ισχυρά που ακολουθεί χιονοστιβάδα από like, share, comments της κάθε γάτας, μωρού και σκύλου που τους χαμογελά όμορφα. Ο κόσμος στον οποίο ζούμε είναι ένα μοναχικό μέρος όπου κάθε συνείδηση έχει χτίσει τα δικά της τείχη στην προσπάθεια να αποφύγει την απόρριψη, τον φόβο και την αβεβαιότητα και δυσκολεύεται να δεχτεί αγάπη, φροντίδα και στοργή.

6. Timing

Η επιλογή του σωστού χρόνου, του σωστού τόπου και του σωστού ακροατηρίου είναι θεμελιώδεις αρχές. Δεν αξίζει να πω κάτι μπροστά σε κοινό το οποίο δεν θα το καταλάβει και θα το προσπεράσει επειδή είτε δεν είναι επι του παρόντος, είτε γιατί είναι σε λάθος τόπο. Η ροή τον πληροφοριών θα μετακυλήσει και το δικό σας status δεν θα μπορέσει να γίνει viral εν τη γεννέση του.

Γιατί επιδιώκω να κάνω κάτι viral;

Όπως ανέφερα και στην αρχή ο σκοπός είναι να φτάσω σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα ανθρώπων επιδιώκοντας να αυξήσω της επισκέψεις από τα οργανικά αποτελέσματα στης αναζητήσεις της μηχανής. Αν το άρθρο, η φωτογραφία η το βίντεο που θέλω να γίνει viral διαφημίζει μια ιστοσελίδα όπως η Acer laptops που αναφέρετε σε review των λάπτοπ, τάμπλετ και smartphone της Acer και θέλω να δείξω σε μεγάλο κοινό αυτά τα προϊόντα τότε η χρήση viral τεχνικών είναι απαραίτητη.

Όσοι ασχολούνται με διαφήμιση και markering γνωρίζουν άριστα την δύναμη του κοινού, τώρα έχει έρθει ο καιρός να την γνωρίσουν και οι κάτοχοι ιστοσελίδων.

Last edit:

Share this with your friends:



Comments are closed.