Τι είναι SERP?
SERP είναι τα αρχικά από την φράση Search Engine Result Page, δηλαδή σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Κάθε μηχανή αναζήτησης εμφανίζει σε κατάταξη ανά 10 της ιστοσελίδες που θεωρεί ότι είναι πιο σχετικές με την λέξη κλειδί που της δίνουμε για να ψάξει. Όταν ψάχνεις συχνά για την συγκεκριμένη λέξη κλειδί και κάνεις κλικ σε κάποια ιστοσελίδα (πχ την δική σου) τότε αυτόματα η μηχανή σε οδηγεί στα εξατομικευμένα αποτελέσματα του SERP και η ιστοσελίδα σου εμφανίζετε ολοένα και ψηλότερα. Αυτό το βλέπεις όμως μόνο εσύ.
Οι υπόλοιποι χρήστες του ίντερνετ βλέπουν διαφορετικά αποτελέσματα. Και εσύ αναρωτιέσαι γιατί βλέπεις το σαιτ σου στην πρώτη θέση για την λέξη κλειδί που σε ενδιαφέρει ενώ στην πραγματικότητα αυτό δεν ισχύει. Η απάντηση είναι ότι φταίει η εξατομικευμένη αναζήτηση.
Αν θέλεις να βλέπεις αληθινά αποτελέσματα κατάταξης πρέπει πρώτα να απενεργοποιήσεις την εξατομικευμένη αναζήτηση, και μετά να ψάξεις με την λέξη κλειδί που σε ενδιαφέρει. Σε αντίθετη περίπτωση σε κάθε αναζήτηση σου θα βλέπεις λάθος αποτελέσματα, θα βλέπεις την ιστοσελίδα σου στης πρώτες θέσεις όμως στην πραγματικότητα δεν θα είναι.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Η Google παρακολουθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους την συμπεριφορά των χρηστών : ποιες λέξεις κλειδιά χρησιμοποιείς, σε ποια σαιτ κάνεις κλικ, πόση ώρα μένεις σε ένα σαιτ και πολλά άλλα, με σκοπό να μπορέσει να καταλάβει την αξία ενός σαιτ και να ξέρει πως να εμφανίσει καλύτερα τα αποτελέσματα έτσι ώστε να θεωρείτε όσο το δυνατόν αξιόπιστη. Γιατί αν πληγεί η αξιοπιστία της στην εμφάνιση των αποτελεσμάτων οι χρήστες θα σταματήσουν να την χρησιμοποιούν. Σκέψου εσύ να ψάχνεις για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και η μηχανή να σου εμφανίζει στα πρώτα 10 αποτελέσματα 3-4 σαιτ που πουλάνε σπίτια, ή ντομάτες πχ. Θα ξαναχρησιμοποιήσεις αυτήν την μηχανή? Όχι βέβαια. Άλλωστε υπάρχουν πολλές μηχανές αναζήτησης που η κάθε μια της έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Η google όμως έχει καθιερωθεί στην Ελληνική αγορά κρατώντας ένα ποσοστό 90%.
Συμβουλή προς SEO ειδικούς
Όταν ψάχνεις κάτι στην μηχανή αναζήτησης μην κάνεις κλικ στα σαιτ τον ανταγωνιστών σου. Αν θέλεις να δεις το σαι του ανταγωνιστή σου πάρε το λινκ από την σελίδα αποτελεσμάτων και βάλε το στο browser, ή γράψε το με το πληκτρολόγιο.
Απενεργοποίηση των εξατομικευμένων αποτελεσμάτων.
Αν θέλεις να απενεργοποιήσεις τα εξατομικευμένα αποτελέσματα διάβασε το άρθρο Απενεργοποίηση της εξατομικευμένης αναζήτηση στο Google
Proudly powered by WordPress. Theme by Infigo Software.