Πως το blogging έγινε από χόμπι, επάγγελμα?
Το blogging γίνετε επάγγελμα όταν λάβεις στα χέρια σου τα πρώτα 1000 ευρώ έχοντας φτιάξει μια ιστοσελίδα, ένα blog, ένα site, έχεις καταφέρει να εμφανίσεις από το πουθενά μια δουλειά σου στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, έχεις αναγκάσει της μηχανές να την θεωρούν σπουδαία. Αυτή είναι η αρχή.
Το να γράφεις είναι τέχνη, είναι αγάπη και μεράκι που υπάρχει στην ψυχή σου και θέλεις να το βγάλεις κάπου. Ο συγγραφέας είναι ιδιαίτερο άτομο με ευαισθησίες και ανησυχίες όμως όταν γράφει για να πουλήσει ένα βιβλίο ο σκοπός του είναι το κέρδος, έτσι και στο blogging ο κάθε blogger που γράφει επαγγελματικά ενδιαφέρεται πως θα έχει έσοδα από την εργασία του.
Το blogging, ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης, είναι ίσως η πιο αντιπροσωπευτική μορφή της κινητήριας δύναμης που υπάρχει πίσω από το διαδίκτυο, της ανάγκης για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων. Που οφείλετε όμως η ραγδαία εξέλιξη και επιτυχία του;
Σίγουρα πολύ πριν την εμφάνισή του άλλα μέσα ικανοποίησης αυτής της ανάγκης υπήρχαν και ήταν ήδη καθιερωμένα, όπως προγράμματα σαν το Usenet ή τα διάφορα Bulletin Boards. Και ακόμα νωρίτερα, από τα πρώιμα κιόλας βήματα του Internet, οι mailing lists μεσουρανούσαν.
Γατί λοιπόν αυτά τα μέσα, με τόσα χρόνια προβάδισμα, βρίσκονται σήμερα σε πιο μειονεκτική θέση από τα blogs; Ο κυριότερος ίσως λόγος ήταν η δημιουργία CMS (Content Management Systems) όπως το Joomla, Drupal, WordPress κτλ. που από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 έκαναν την δημιουργία blogs προσιτή στον καθένα με ελάχιστο ή καθόλου κόστος, σε λίγα λεπτά και χωρίς να χρειάζονται προγραμματιστικές γνώσεις. Με την χρήση τους, χιλιάδες απλών χρηστών έφτιαξαν blogs, τα οποία με την σειρά τους προσέλκυσαν πολλαπλάσιο αριθμό άλλων χρηστών.
Και κάπου εδώ με την δυναμική και δημοτικότητα τους διαρκώς να αυξάνεται έγινε προφανές ότι τα blog θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από άτομα που θα ήθελαν να προσεγγίσουν το ευρύ κοινό και (φυσικά) με το αζημίωτο. Από του πρώτους που τα χρησιμοποίησαν (και ακόμα τα χρησιμοποιούν) είναι οι διαφορές διαφημιστικές εταιρείες που στα blog βρήκαν ένα φθηνό αλλά και ισχυρό μέσο για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Σημειώστε ότι μέχρι σήμερα αποτελούν την μεγαλύτερη πηγή εσόδων (που για δημοφιλή blog μπορεί να φτάσουν τις αρκετές χιλιάδες ευρώ). Εκτός όμως από προϊόντα και υπηρεσίες τα blog προωθούν και διαμορφώνουν ιδέες και απόψεις, γεγονός που έκανε κάθε άτομο βασισμένο στο κοινωνικό σύνολο (π.χ. πολίτικος, καλλιτέχνης, δημοσιογράφος) να ασχοληθεί μαζί τους.
Σημειώστε επίσης ότι δείγμα της δυναμικής και εξέλιξης των blog είναι και ο ταχέα αναπτυσσόμενος κλάδος επαγγελματιών που αναπτύσσεται στο κέντρο τους. Πολλοί προγραμματιστές, συγγραφείς και social marketing advisors έχουν δεί την φήμη (και τις δουλειές) τους να εκτοξεύεται λόγω ενός επιτυχημένου blog.