Επιστροφή στα βασικά: σχεδιασμός ιστοσελίδας, στοχευμένο κοινό, ποιοτικό περιεχόμενο

3 βασικά πράγματα για επιτυχημένο σαιτ

Κάθε ιδιοκτήτης επαγγελματικής ιστοσελίδας αναρωτιέται πως θα μπορέσει να πετύχει καλύτερες κατατάξεις στα οργανικά αποτελέσματα στην μηχανή αναζήτησης της google για περισσότερες λέξεις κλειδιά ώστε να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες. Αν μια επιχείρηση δεν καταφέρνει να πουλήσει τα προϊόντα ή της υπηρεσίες της οδηγείτε σε μαρασμό και κλείνει. Σήμερα θα δώσουμε βάση σε 3 παράγοντες επιτυχίας (ranking factors) οι οποίοι μπορούν να γείρουν την ζυγαριά της επιτυχίας προς το μέρος σας.

1. Σχεδιασμός ιστοσελίδας

κατασκευή και σχεδιασμός ιστοσελίδωνΚάθε σπίτι αρχίζει να χτίζετε από τα θεμέλια και το ίδιο ισχύει και στην κατασκευή ιστοσελίδων. Το πρώτο πράγμα είναι η καταγραφή σε χαρτί των επιθυμιών και τον στόχων του ιδιοκτήτη ώστε ο web designer να καταλάβει ποιο είναι το ζητούμενο και να προτείνει αντίστοιχες λύσεις. Το σαιτ πρέπει να είναι όμορφο, γρήγορο, με καθαρό κώδικα αν γράφετε ως custom λύση ή αν είναι σε WordPress ή κάποιο άλλο CMS πρέπει να δοθεί σημασία σε όλες εκείνες της λεπτομέρειες ώστε να φορτώνει γρήγορα, να είναι responsive, να είναι εύχρηστο και λειτουργικό και να προσφέρει με 1,2 κλικ της απαραίτητες πληροφορίες στον επισκέπτη. Όλα αυτά είναι κοινή λογική όμως πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και e-shop ξεκινούν από την αρχή εσφαλμένα και μετά στην πορεία προσπαθούν να λύσουν εκείνα τα μικρά προβλήματα που πλέον έχουν γίνει τεράστια και η λύση τους θα κοστίσει πολύ ακριβά. Ένα σωστά σχεδιασμένο από την αρχή σαιτ με σωστή onsite βελτιστοποίηση στον κώδικα είναι η μισή δουλειά. Και αν γίνει σωστά θα διευκολύνει πάρα πολύ στην συνέχεια.

2. Στοχευμένο κοινό

Ως ιδιοκτήτης του σαιτ “Μεταφράσεις Βουλγαρικά” μπορώ να μοιραστώ μαζί σας την γνώση ότι αν αυτό δεν φτάνει στο σωστό κοινό το οποίο αναζητά επίσημες μεταφράσεις Ελληνικά – Βουλγαρικά έχει χάσει τον λόγο δημιουργίας τους. Η αναζήτηση στοχευμένου κοινού είναι ο βασικός παράγοντας που θα αναδείξει την επιτυχία κάθε σαιτ. Αν καθημερινά μπαίνουν στην σελίδα 50 επισκέπτες οι οποίοι αναζητούν στα οργανικά αποτελέσματα της google λέξεις κλειδιά σχετικές με μεταφράσεις εγγράφων, και οι 10 από αυτούς τηλεφωνήσουν ή στείλουν email για προσφορά, η ιστοσελίδα έχει κάνει την δουλειά του πωλητού. Τώρα πρέπει και εγώ να κάνω την δουλειά μου δίνοντας την σωστή τιμή ώστε να κερδίσω τον πελάτη. Και μην νομίζετε ότι πάντα η φθηνότερη τιμή κερδίζει τον πελάτη. Φυσικά πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν “πελάτες” οι οποίοι αναζητούν την φθηνότερη προσφορά, όμως εσύ πρέπει να έχεις την τελευταία γνώμη στον καθορισμό της τιμής. Για κάθε τρένο υπάρχουν και οι αντίστοιχοι επιβάτες.

Η αγορά, ο ανταγωνισμός, το επίπεδο εξειδίκευσης και η ανάγκη να γίνει μια δουλειά σήμερα θα καθορίσουν της τιμές στης οποίες θα πουλάς. Αν μπορείς να αντέξεις θα κερδίσεις εκείνο το μερίδιο της αγοράς που αξίζεις, αν όχι κάποιος άλλος θα σε αντικαταστήσει. Έτσι λειτουργεί η αγορά.

3. Ποιοτικό περιεχόμενο

Την σχεδίαση του σαιτ μπορούν να την αντιγράψουν οι ανταγωνιστές σου, το μοντέλο διοίκησης της επιχείρησης σου επίσης, μπορούν να κλέβουν πελάτες σου όμως δεν μπορούν να αντιγράψουν εσένα. Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, με τα υπέρ και τα κατά του, με της ισχυρές και ασθενείς πλευρές του όμως αν βρεις εκείνον που ταιριάζει στην ανάγκες της επιχείρησης σου έχεις ήδη το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι τον ανταγωνιστών σου. Αν φτάσεις στο σημείο να έχεις και το απόλυτο πλεονέκτημα τότε κυριαρχείς στην αγορά.

Για να δημιουργήσεις ποιοτικό περιεχόμενο για την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημα σου πρέπει να εμπιστευτείς κάποιον επαγγελματία copywriter. Αυτός θα γράψει τα κείμενα που πουλάνε, που μαγνητίζουν τους επισκέπτες, που γίνονται viral στα κοινωνικά δίκτυα και μοιράζονται σε χιλιάδες ανθρώπους γιατί περιέχουν συγκεκριμένο μήνυμα το οποίο αγγίζει. Η δουλειά του διαφημιστή είναι εξαιρετικά δύσκολη αφού πρέπει να βρει τον κατάλληλο τρόπο ώστε μέσω της διαφήμισης να πουλήσει το προϊόν ή την υπηρεσία σου.

Τα έχω και τα 3 όμως έχω μικρές πωλήσεις, γιατί;

Ας υποθέσουμε ότι το σαιτ σου συγκεντρώνει τα 3 παραπάνω πράγματα, όμως οι πωλήσεις σου είναι λίγες και ίσα ίσα που καταφέρνεις στον τέλος του μήνα να καλύψεις τα έξοδα σου, χωρίς όμως κέρδη. Αυτή η κατάσταση αν συνεχιστεί θα σε αναγκάσει να αναζητήσεις δάνεια για να μπορείς να συντηρήσεις την επιχείρηση σου ή θα την κλείσεις μη μπορώντας να ανταπεξέλθεις στα λειτουργικά έξοδα. Τα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις εδώ είναι δυο:

  1. Adwords διαφήμιση
  2. SEO ετήσιο συμβόλαιο

Η διαφήμιση Adwords αν στηθεί σωστά θα φέρει άμεσα πελάτες στο μαγαζί σου. Και αν μοιράσεις σωστά τον προϋπολογισμό σου μπορείς να υπολογίσεις τι κερδίζεις. Το ετήσιο συμβόλαιο με κάποια εταιρεία που προσφέρει προώθηση ιστοσελίδων SEO θα αργήσει τουλάχιστον 3,4 μήνες για να δείξει αποτελέσματα όμως η σωστή δουλειά θα δημιουργήσει την βάση για να σε βρίσκουν στο Google organic search για μεγάλο αριθμό λέξεων κλειδιά και ειδικά για τοπικές αναζητήσεις (local searches).

Συνδιασμός adwords + SEO

Το ιδανικό είναι ο συνδυασμός διαφήμισης και SEO ώστε να έχεις την απόλυτη παρουσία στο SERP και στο τέλος κάθε μήνα να ελέγχεις ποια κανάλια φέρνουν περισσότερο κόσμο στο ηλεκτρονικό κατάστημα σου, και αντίστοιχα να αυξάνεις ή να μειώνεις το budget σου. Το κόστος όμως είναι μεγάλο και οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να το επωμιστούν με αποτέλεσμα να εξαφανίζονται και την θέση τους να καταλαμβάνουν αυτοί που έχουν μεγάλα budget. Δοκίμασε να πουλήσεις κάτι όπου δραστηριοποιούνται χιλιάδες επιχειρήσεις και θα με καταλάβεις. Η επιλογή της κατάλληλης niche και του κατάλληλου κοινού είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση της επιχείρησης σου.

Αν σου φαίνονται ενδιαφέροντα τα παραπάνω και έχεις τον αντίστοιχο προϋπολογισμό, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου για να αναζητήσουμε τρόπους συνεργασίας.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.