Είναι το T-shirt τεστ έλεγχος αφοσίωσης;

red t-shirt problogger.grΔιάβασα σήμερα δυο πολύ ενδιαφέροντα άρθρα:
www.novavizia.com/17349.html
www.noop.nl/2011/12/the-t-shirt-test.html
που μου έδωσαν το ερέθισμα και την έμπνευση να γράψω το παρόν άρθρο στο problogger.gr. Ο Ολλανδός Jurgen Appelo έθεσε τα εξής ερωτήματα προσπαθώντας να δώσει απάντηση σε ένα άλλο ερώτημα:

Γιατί κάποιοι εργαζόμενοι σε κάποιες εταιρεία φοράνε με υπερηφάνεια εταιρικά μπλουζάκια και άλλοι όχι; Προφανώς αναφέρεται εκτός εργασίας, αφού σε πολλές εταιρείες είναι υποχρεωτικό κατά την ώρα της εργασίας τους οι εργαζόμενοι να φοράνε στολή εργασίας. Όταν η εργαζόμενοι σε μια εταιρεία φοράνε με περιφάνεια μπλουζάκια με το όνομα και το σήμα της εταιρείας στην οποία εργάζονται τότε αυτή η εταιρεία έχει περάσει το T-shirt τεστ.

Τι είναι όμως το T-shirt τεστ;

Είναι ένας απλός τρόπος για να καταλάβει ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας αν οι εργαζόμενοι στην δουλειά του τρέφουν αισθήματα αγάπης, αφοσίωσης και αλληλεγγύης προς την εταιρεία, τα πιστεύω της, τους στόχους και της αξίες της. Στην Ελλάδα τέτοιες εταιρείες μετρώνται στα δάχτυλα τον δυο χεριών. Ίσως και να είπα πολλές. 🙂 Η εταιρική κουλτούρα στην Ελλάδα είναι πολύ πιο διαφορετική από εταιρείες στης ΗΠΑ ή στην Γερμανία, Αγγλία. Αναφερόμενος στον ιδιωτικό τομέα, δουλεύουμε στο 80% γιατί απλά βρήκαμε την συγκεκριμένη δουλειά χωρίς να μας ενδιαφέρουν προοπτικές, μέλλον, πρόσθετες παροχές κτλ, και αλλάζουμε δουλειά με την ίδια ευκολία που ένας πολιτικός “ξεχνά” της υποσχέσεις του. ;-). Αυτά είναι εξωτικές έννοιες που δεν υπάρχουν σε Ελληνικές εταιρείες. Μας ενδιαφέρει ως εργαζόμενοι να λαμβάνουμε στην ώρα τον μισθό μας και να δουλεύουμε τόσο όσα είναι και τα λεφτά. Οι εργοδότες από την πλευρά τους, ενδιαφέρονται να πληρώσουν όσο το δυνατόν λιγότερα, να φοροδιαφεύγουν, να μην υπάρχουν απεργίες στην δουλειά τους, και να αποκομίσουν το μέγιστο κέρδος ξεζουμίζοντας τον εργαζόμενο και πετώντας τον μόλις γίνει “ακριβός”, προσλαμβάνοντας στην θέση του τον οποιονδήποτε κοστίζει φθηνότερα. Δεν είναι όμως του παρόντος να γράψω για την Ελληνική μιζέρια οπότε ας δούμε τι συμβαίνει στην Ολλανδία, όπου τα πράγματα είναι διαφορετικά οπότε και οι ερωτήσεις του Jurgen Appelo έχουν λογικό υπόβαθρο. Ας επιστρέψουμε στο τεστ του μπλουζακιού.

5 απλές ερωτήσεις

Το τεστ περιέχει 5 απλές ερωτήσεις όπου η απάντηση είναι μια και μοναδική (Ναι).

  • Θα φορούσες ένα μπλουζάκι με το όνομα σου;
  • Με το όνομα της συζύγου σου;
  • Με το όνομα του παιδιών σου;
  • Με το όνομα, ή την φωτογραφία του σκύλου σου;

Και ακολουθεί η ερώτηση-κλειδί:

  • Θα φορούσες μπλουζάκι με το όνομα η το Logo της εταιρείας στην οποία εργάζεσαι;

Αν εδώ υπάρχει οποιαδήποτε διαφορετική απάντηση εκτός του Ναι τότε η εταιρεία κάτι κάνει λάθος στην προσωπική σχέση της με τους εργαζομένους της.

Ας δούμε πως βλέπει το θέμα ένας εργοδότης:

Ο εργοδότης συνήθως διαιρεί το προσωπικό που δουλεύει για αυτόν σε δυο μεγάλες ομάδες.
– Α ομάδα είναι τα διευθυντικά στελέχη που ουσιαστικά ασκούν εξουσία και εφαρμόζουν την πολιτική της εταιρείας, όπου βασικός σκοπός είναι το κέρδος.
– Β ομάδα είναι όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, από τον φύλακα μέχρι τον προϊστάμενο.

Είναι διαφορετική η αντιμετώπιση προς της δυο ομάδες. Τα διευθυντικά στελέχη πρέπει να απολαμβάνουν παροχές και προσοχή αντάξια των αποτελεσμάτων που φέρνουν στην εταιρεία. Το υπόλοιπο προσωπικό είναι αναλώσιμο προϊόν που μεγεθύνεται η συρρικνώνεται ανάλογα με της απαιτήσεις της αγοράς. Το αφεντικό πληρώνει τους manager για να ασχολούνται με την βήτα ομάδα.

Έτσι αναφέρομαι και εξετάζω μόνο την άλφα ομάδα. Από την στιγμή που πληρώνω μισθό και παρέχω ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη (μπόνους, πριμ, μετοχές, εταιρικά ταξίδια, εταιρικό αυτοκίνητο, κινητό, laptop, team building, escort υπηρεσίες κλπ) με ενδιαφέρουν τρία πράγματα:

  • αφοσίωση στην εταιρεία
  • αποφυγή οικονομικών καταχρήσεων
  • επίτευξη στόχων και μεγιστοποίηση του κέρδους

Και όταν βλέπω τα διευθυντικά στελέχη να φοράνε εταιρικά t-shirt εκτός εργασίας θεωρώ ότι ή είναι ευχαριστημένοι με της συνθήκες εργασίας και το κάνουν με την θέληση τους, ή είναι γλειφτο-κόλακες και μου ρίχνουν στάχτη στα μάτια. 😉 Αν όμως κανείς τους δεν φορά εταιρικό μπλουζάκι τότε μάλλον κάτι τρέχει.

Κάνε το τεστ με τα μπλουζάκια

Αν είσαι εργοδότης ( σε Ευρωπαϊκή εταιρεία) και δίνεις δουλειά σε αρκετό κόσμο δοκίμασε το t-shirt τεστ στα διευθυντικά σου στελέχη να δεις αντιδράσεις και να μετρήσεις καταστάσεις. Αν τα φοράνε εκτός εργασίας, με την θέληση τους, τότε το κλίμα στην δουλειά είναι θετικό και τους έχεις “κερδίσει”, οπότε λογικά και τα οικονομικά αποτελέσματα πρέπει να είναι καλύτερα αφού ευχαριστημένοι μάνατζερ εργάζονται με περισσότερο πάθος και αφοσίωση. Έχεις δημιουργήσει ένα team και έχεις πετύχει να έχεις συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σου στην αγορά, αφού εκτός από προϊών διαθέτεις και συμπαγή ομάδα που ενδιαφέρεται να το πουλήσει. Αν αποτύχεις στο τεστ, ας αποτελεί σημείο αναφοράς και συλλογισμού καθώς και αλλαγής πορείας έτσι ώστε να θέσεις νέες βάσεις και να δημιουργήσεις της κατάλληλες προϋποθέσεις επιτυχίας που θα ξεχωρίσουν την εταιρεία σου από την μάζα.

Google+ Comments

Last edit:

Share this with your friends:



Comments are closed.