Το SEO άλλαξε

Φέτος ήταν η χρονιά που η google αποφάσισε να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού μεταβάλλοντας τον αλγόριθμο της μηχανής αναζήτησης εμφανίζοντας δυο ζωάκια (panda, penguin) στο οπλοστάσιο της για να μειώσει το spam και να καθαρίσει την κατάταξη αποτελεσμάτων από ιστοσελίδες με χαμηλό περιεχόμενο, καθώς και σαιτ ειδικά φτιαγμένα για να εμφανίζονται στης πρώτες θέσης αναζήτησης που όμως δεν προσφέρουν τίποτα στον αναγνώστη. Η προώθηση ιστοσελίδων πλέον ΠΡΕΠΕΙ να γίνεται διαφορετικά και να στοχεύει στην ικανοποίηση των αναγκών τον επισκεπτών και όχι της μηχανής. Αν οι άνθρωποι αρέσουν ένα σαιτ τότε θα το επισκεφτούν ξανά και θα νιώθουν σιγουριά καθώς και εμπιστοσύνη που είναι το ζητούμενο κάθε SEO optimizer που ασχολείται επαγγελματικά με την προώθηση σαιτ στο Ίντερνετ.

diversify-your-network
Diversify your network

Το στοίχημα ήταν μεγάλο όμως η μηχανή κατάφερε να το κερδίσει, ειδικά στα αγγλόφωνα σαιτ. Το SERP έγινε καλύτερο και ο μέσος χρήστης βρίσκει ιστοσελίδες που έχουν χρηστικότητα, περιεχόμενο και ενδιαφέρων όταν κάνει αναζήτηση με λέξεις κλειδιά. Τα Exact Match Domains (EMDs) φαίνεται να μειώθηκαν και πλέον δεν κερδίζουν εύκολες θέσεις στην κατάταξη. Τι έμεινε όμως στους SEO master για να συνεχίσουν να ασκούν το επάγγελμα που η google τους δημιούργησε; Πως θα καταφέρουν να εμφανίζουν σαιτ στο top3, και να πληρώνονται από πελάτες για την δουλειά τους;

Ερωτήσεις που θα προσπαθήσω να απαντήσω παρακάτω.

Προώθηση σαιτ

Το 2013 το SEO δεν θα είναι πια το ίδιο. Αν και οι σύνδεσμοι συνεχίζουν να βασιλεύουν, τώρα πια δεν αρκεί το αυτοματοποιημένο λογισμικό να τους δημιουργεί κατά χιλιάδες. Η μυστική λέξη κλειδί είναι ” diversify”. Ποικιλία και διαφοροποίηση των πάντων σε ότι αφορά το off-site optimization. Τοποθετώντας τα αυγά σε διαφορετικά καλάθια πετυχαίνεις την σωτηρία τους, αφού αν σπάσει το ένα καλάθι, έχεις άλλα δέκα γερά. Η προώθηση σαιτ η blog (seo optimizacia) γίνετε ευκολότερα με την χρήση ποιοτικού περιεχομένου που “μιλάει” στους επισκέπτες δίνοντας τους απαντήσεις στης ερωτήσεις τους. Αυτό είναι το ζητούμενο πλέον.

1. Ποικιλία στην λέξη κλειδί (anchor text)

Παλιά η λέξη κλειδί η οποία μας ενδιέφερε χρησιμοποιούνταν κατά κόρων σε όλους σχεδόν τους εισερχόμενους συνδέσμους, δημιουργώντας ουσιαστικά spam. Ο πιγκουίνος χτύπησε ακριβώς αυτό. Εσένα θα σου άρεσε να δεις τέτοιον σύνδεσμο? :

“Αν θέλεις να αγοράσεις μάλλινα πουλόβερ μπορείς να τα βρεις στο μανάβικο του Γιάννη στην Καλλιθέα.”

Η λέξη κλειδί είναι “μάλλινα πουλόβερ” όμως το περιεχόμενο που την περικλείει δεν είναι σχετικό οπότε εύκολα γίνεται αντιληπτό ως μη φυσικό. Και ακολουθεί ο πιγκουίνος. ΄-). Συμβουλή: Ψάχνουμε συνδέσμους από ποιοτικά σαιτ σχετικά με τον περιεχόμενο του σαιτ το οποίο προωθούμε, και χρησιμοποιούμε διαφορετική λέξη κλειδί (συνώνυμα, ενικός, πληθυντικός αριθμός, σχετική έννοια).

2. Ποικιλία στους συνδέσμους (links)

Ένας από τους καλύτερους τρόπους να πάρουμε καλής ποιότητας συνδέσμους είναι το guest post. Να γράψουμε μερικά άρθρα και να τα μοιράσουμε σε ιστοσελίδες αξίας και υψηλού page rank έχοντας 1-2 σχετικούς συνδέσμους προς δικά μας σαιτ. Υπάρχουν χιλιάδες blog που αναζητούν τέτοια guest post, όπως και το www.problogger.gr και επιβραβεύουν με link, που αξίζει. Σκοπός εδώ δεν είναι να γράψουμε ένα άρθρο και να το στείλουμε σε 1000 ιστολόγια αμφιβόλου ποιότητας που θα το δημοσιεύουν και εμείς θα δούμε να βουλιάζουμε στο ranking αντί να πηγαίνουμε μπροστά.

50.000 εισερχόμενοι σύνδεσμοι από 500 διαφορετικά σαιτ, τα περισσότερα dofollow, και σχετικά στο δικό μας περιεχόμενο, χτισμένα σταδιακά στον χρόνο,  είναι καλή αναλογία που μας δίνει την σωστή βάση για να ελπίζουμε ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο προώθησης ιστοσελίδων.

Για την καλύτερη ανάλυση συνδέσμων χρησιμοποίησε το ahrefs.com. Εδώ θα διαβάσεις την κριτική του.

3. Ποικιλία στο marketing – outsourcing

Το 2013 είναι η χρονιά που ίσως χρειαστείτε βοήθεια στην βελτιστοποίηση ιστοσελίδων δίνοντας μέρος της δουλειάς (link building, web design) σε άλλους που είναι απόλυτα εξειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο, αντί να προσπαθείτε να τα κάνετε όλα μόνος σας. Η μαγική λέξη λέγεται “outsourcing” και όσοι την χρησιμοποιούν βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές τους, έχοντας συγκριτικό πλεονέκτημα. Αν κρίνεις ότι κάτι κάποιος άλλος θα μπορούσε να το κάνει καλύτερα από εσένα, δώσε του το, και συγκεντρώσου επάνω στα αντικείμενα που κατέχεις,  επικεντρώνοντας της δυνάμεις σου στον Πελάτη.

Προώθηση ιστοσελίδων και πελάτες

Αυτός είναι ο τελικός σου κριτής άλλωστε, για το συνολικό προϊόν που του πουλάς. Παρέχοντας υπηρεσίες, δεν πουλάς απλά έναν προϊόν, και πας στον επόμενο πελάτη, αλλά δημιουργείς την υποδομή ο ευχαριστημένος πελάτης να φέρει τους φίλους του και να κάνετε νέες δουλειές.

Η μηχανή αναζήτησης άλλαξε, προσπαθώντας να εξελιχθεί φροντίζοντας τους πελάτες της, το ίδιο πρέπει να κάνουν και όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με κατασκευή, βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων αν θέλουν να μείνουν στο παιχνίδι.

 

Google+ Comments

Last edit:

Share this with your friends:



Comments are closed.