google panda updateΣτης 24/02/2011 η google δημιούργησε το πρώτο  panda update σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει τα σαιτ που είχαν χαμηλή ποιότητα περιεχομένου, που όμως δεν τα εμπόδιζε να καταλαμβάνουν της πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης για λέξεις κλειδιά με μεγάλη κίνηση. Έτσι παρατηρούνταν το φαινόμενο ποιοτικότερα σαιτ να εμφανίζονται μετά τα πρώτα 5 αποτελέσματα ή και στην δεύτερη σελίδα ενώ άλλα φτιαγμένα αποκλειστικά για διαφήμιση να είναι “καρφωμένα” στο top 3. Η google προσπαθώντας να βάλει μια τάξη στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της δημιούργησε την panda που κατάφερε να εξαφανίσει πολλά “κακά” σαιτ που είχαν ελάχιστο περιεχόμενο.

Από τότε το panda update ενσωματώθηκε στον γενικό αλγόριθμο της μηχανής και λειτουργεί κανονικά και σήμερα. Ας υποθέσουμε ότι είσαι ένας SE Optimizer που φτιάχνει σαιτ με μοναδικό σκοπό να κερδίζει είτε από διαφημίσεις, είτε ως affiliate πουλώντας προϊόντα και υπηρεσίες  άλλων.

Αν αναρωτιέσαι γιατί να πληρώνεις για SEO.

Τα σαιτ αυτά αποτελούνται από μερικές σελίδες ή άρθρα και δεν προσδοκούν στο ποιοτικό περιεχόμενο για να πουλήσουν. Χρειάζονται συνδέσμους. Παλιότερα χιλιάδες από όπου να’ ναι, τώρα λίγοι καλοί θα κάνουν την δουλειά τους. Υπάρχουν σαιτ που πουλάνε συνδέσμους και που παρ ‘όλες της μεγαλόφωνες επιδείξεις της γκουγκλ συνεχίζουν να κάνουν αυτήν την δουλειά χωρίς να έχουν επηρεαστεί, αυτοί ή οι πελάτες τους, από τα καπρίτσια του αλγόριθμου. Αυτό δείχνει ότι υπάρχουν τρόποι διαφορετικοί από αυτούς που διαβάζεις στα περισσότερα φόρουμ που συνεχίζουν να δουλεύουν και να έχουν αποτελέσματα. Αν είσαι χρόνια στην δουλειά σίγουρα τους ξέρεις, και δεν είμαι εγώ αυτός που θα σου πει κάτι καινούριο, αν όχι συνέχισε να διαβάζεις ΄-)

Πως να αποφύγεις την τιμωρία του panda;

1  Δημιούργησε μοναδικό περιεχόμενο στο σαιτ σου. Γράφε συχνά, γράφε μεγάλα κείμενα με πάνω από 1000 λέξεις όπου προσπάθησε να κάνεις ανάλυση της θέσεις σου, αλλά και να προκαλέσεις διάλογο με τους επισκέπτες σου.

2  Βρες τα άρθρα σου που είναι χαμηλότερης ποιότητας και ποσότητας λέξεων και είτε μεγάλωσε τα, είτε διέγραψε τα.

3  Απέφυγε το διπλό περιεχόμενο. (dublicated content).

4  Προσπάθησε να εξειδικευτείς σε κάτι. Είναι λογικό να μην μπορείς να τα κάνεις όλα, οπότε η εξειδίκευση είναι το κλειδί της επιτυχίας. Διάβασε, μάθε και επικεντρώσου σε κάτι που σου αρέσει και γίνε ειδικός σε αυτό. Δίνε βοήθειες και συμβουλές στους αναγνώστες σου και εκείνοι θα σε ανταμείβουν με σχόλια.

5  Χρησιμοποίησε τα κοινωνικά δίκτυα. Ζούμε σε μια εποχή όπου η πληροφορία μοιράζεται και κάνει τον γύρω του κόσμου σε ελάχιστο χρόνο. Υπάρχουν τόσα πολλά κοινωνικά δίκτυα που πραγματικά δεν ξέρεις που να μοιράσεις της πληροφορίες όμως η χρήση των 5 μεγάλων στην αρχή είναι αρκετή. (facebook, twitter, poogle plus, linkedin, pinterest).

6  Βελτίωσε το bounce rate. Κάνε έναν λογαριασμό στο google analytics και παρακολούθησε το το ποσοστό επισκεπτών που φεύγουν από το σαιτ σου, μετά την επίσκεψη μιας μόνο σελίδας.  Αυτό δείχνει ότι κάτι δεν τους αρέσει και φεύγουν αμέσως μετά την επίσκεψη. Αν τους άρεσε θα έκαναν μια βόλτα στο σαιτ. Όταν το bounce rate αρχίζει να γίνεται χαμηλότερο αυτό σημαίνει ότι το σαιτ “κρατάει” τους επισκέπτες του με το περιεχόμενο του.

7 SEO τεχνικές που δουλεύουν μετά τα google panda,penguin update

7  Κάνε το σαιτ σου εύκολο στην περιήγηση. Εδώ ισχύει ο κανόνας KISS (keep it simple stupid) Μπορεί να μην είναι εντελώς ηλίθιοι οι περισσότεροι επισκέπτες σου όμως αν ένα σαιτ απευθύνεται σε μαζικό κοινό πρέπει να είναι ευκολοπροσβάσιμο.  Δες το παράδειγμα του στρατού όπου οι λοχίες εκπαίδευσης απευθύνονται στους 18-30 ετών φαντάρους ως 12-χρονα παιδάκια, προσπαθώντας να τους μάθουν τα βασικά της εκπαίδευσης. Δεν είναι τυχαίο.  Άλλωστε κανείς δεν έχασε φτιάχνοντας κάτι που να απευθύνεται στους πολλούς.

8  Γράφε για τους ανθρώπους και όχι για της μηχανές αναζήτησης. Η μηχανή θα βρει το καλό άρθρο και θα το κατατάξει κατάλληλα, είτε κάνεις SEO για αυτό, είτε όχι. Αργά η γρήγορα το καλό θα εμφανιστεί εκεί που του αξίζει και το κακό άρθρο θα εξαφανιστεί. Η έννοια χρόνος είναι αντίστροφη της έννοιας κέρδος.

9  Χρησιμοποίησε διαφορετικές λέξεις κλειδιά μέσα στο άρθρο σου, “παίξε” με την χρήση ενικού και πληθυντικού, χρησιμοποίησε συνώνυμα, το όνομα του blog, brand name κτλ. Μην κάνεις το λάθος να έχεις την ίδια λέξη κλειδί παντού. Στους εξωτερικούς συνδέσμους επίσης δοκίμασε αυτό το κόλπο. Υπογραφές σε φόρουμ, όνομα στα σχόλια σε blog κτλ.

10  Ψάχνε συνέχεια για ποιοτικούς συνδέσμους που είναι σχετικοί με το δικό σου αντικείμενο. Όχι ότι ένας απευθείας σύνδεσμος από το mashable θα σου έρθει άσχημα όμως όταν τα link είναι relative είναι καλύτερα.

Στης 24/04/2012 “γεννήθηκε” το “penguin update”,  ένα ακόμη πρόσθετο στον αλγόριθμο της μηχανής που τιμωρεί τους “κακούς” συνδέσμους. Διάβασε το άρθρο του Jason Acidre Anti-Penguin Link Building Plan για να μάθεις πως μπορείς να αποφύγεις την δαγκάνα του πιγκουίνου.

Και μην ξεχνάς ότι η προώθηση ιστοσελίδων είναι μαραθώνιος δρόμος και όχι αγώνας 100 μέτρων. Το SEO άλλαξε και έγινε SEO 2.0 Εδώ μπορείς να δεις ποιες είναι οι 8 διαφορές μεταξύ τους, όμως σε καμιά περίπτωση δεν είναι νεκρό. Όπως αλλάζουν τα πράγματα στην ζωή και έρχονται καινούρια έτσι και η προώθηση ιστοσελίδων μεταβάλλεται και εξελίσσεται, ακολουθώντας παράλληλο δρόμο με τα γεγονότα.

 

Google+ Comments

Last edit:

Share this with your friends:



2 Responses to “Πως να αποφύγουμε την τιμωρία της panda?”

    Έχω ακούσει ότι αν ένα σαιτ έχει χτυπηθεί από την πάντα μπορεί να επανέλθει όμως αν το δαγκώσει ο πινγκουίνος καλύτερα να το εγκαταλείψεις και να κάνεις καινούριο.

  • Γιώργο, συμφωνώ με την γνώμη σου. Ο πιγκουίνος δαγκώνει άσχημα και το κόστος επαναφοράς είναι μεγάλο. Αν δεν έχεις κάποιο μεγάλο σαιτ που να θέλεις πολύ να υπάρχει είναι καλύτερα να φτιάξεις ένα καινούριο και να μην κάνεις τα ίδια λάθη.

  • Comments are closed.