Διαβάζοντας ένα άρθρο του Matt McGee με τίτλο The seo success pyramid αποτέλεσε την έμπνευση για το παρόν άρθρο. Ο Matt το έγραψε τον Ιανουάριο του 2008 όμως από τότε πολλά πράγματα άλλαξαν στην προώθηση ιστοσελίδων. Ειδικά μετά τα panda & penguin update που άλλαξαν τα δεδομένα στο SEO και γέμισαν τα ταμεία της γκουκλ με πολλά δις δολάρια. Αυτός άλλωστε ήταν και ο σκοπός. Να καταπολεμηθεί το ατέλειωτο σπαμ, και να οδηγηθούν οι εταιρείες να διαφημίζονται μέσω της Adwords, προσδοκώντας καλύτερα αποτελέσματα στην κατάταξη των αποτελεσμάτων.

Προώθηση ιστοσελίδων

Όμως ενώ ο στόχος της γκουγλ επιτευχθεί γεμίζοντας τα ταμεία της, αυτή η κίνηση αύξησε και την αγορά συνδέσμων δίνοντας της ακόμη μεγαλύτερα μεγέθη και νέους πελάτες που θέλουν να κάνουν μια καλύτερη τοποθέτηση των χρημάτων τους, με σκοπό την κάλυψη καλύτερων θέσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης για της λέξεις κλειδιά που τους ενδιαφέρουν.

 

SEO pyramid
Πυραμίδα προώθησης ιστοσελίδων

 

Ανάλυση της πυραμίδας της επιτυχίας στην προώθηση σαιτ

Στην βάση βρίσκονται:  Δέσμευση, Σχεδιασμός, Προϊόν/Υπηρεσία, Εκπαίδευση και Υπομονή. Ακολουθούν ο Σχεδιασμός και η Χρηστικότητα, ή έρευνα για λέξεις κλειδιά, και ανταγωνισμού, η Ανάλυση και τα κατάλληλα Εργαλεία. Μια βαθμίδα πιο πάνω βρίσκονται η Προσβασιμότητα των μηχανών αναζήτησης στην ιστοσελίδα, το περιεχόμενο και οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι. Στην δεύτερη θέση είναι η Κοινωνική και Τοπική Ανιχνευσιμότητα μαζί με την Διαχείριση φήμης, και στην κορυφή βρίσκεται η Εμπιστοσύνη.

Το SEO (προώθηση ιστοσελίδων) όμως δεν πέθανε αφού οι έξυπνοι σπάμερ δημιούργησαν καινούρια εργαλεία με τα οποία να καταπολεμούν τον πιγκουίνο και το πάντα, αποφεύγοντας της ποινές και την εξαφάνιση από το SERP.  Μήπως η γκουγκλ έπρεπε να πει “Συγγνώμη, κάτοχοι ιστοσελίδων, επειδή είμαστε ανίσχυροι να αντιμετωπίσουμε τους spam συνδέσμους , και αυτό αντανακλάται στα κέρδη μας, θα προσαρμόσουμε τον αλγόριθμο έτσι, ούτως ώστε μελλοντικά, να μην χρησιμοποιείτε συνδέσμους, όπως κάνετε τώρα στα άρθρα σας, παρόλο που σήμερα, για εμάς, οι σύνδεσμοι αποτελούν βασικό κριτήριο σχετικότητας και κύρους. Αν θέλετε να συνεχίσετε να έχετε επισκεψημότητα στην ιστοσελίδα σας διαφημιστείτε στο Adwords. Έτσι θα πεθάνει το SEO και ο νέος βασιλιάς θα λέγεται Adwords.

Λογαριασμοί χωρίς τον ξενοδόχο. ΄-) αφού οι υπηρεσίες προώθησης ιστοσελίδων δίνουν δουλειά σε χιλιάδες webmasters σε όλο τον κόσμο που εργάζονται από απόσταση σε όλες της γωνιές της γης. Όπως και εγώ άλλωστε.

Trust!

Στο άρθρο μας όμως η εμπιστοσύνη σε ένα σαιτ πάντα ήταν και θα παραμείνει βασικό κριτήριο επιλογής, και από εκεί υπηρεσίας ή προϊόντος.  Όταν εμπιστεύεσαι την Toyota ως όνομα από την προσωπική σου πείρα, θα ξανααγοράσεις δικό της αυτοκίνητο, το ίδιο ισχύει και για την Amazon αλλά και για όλους όσους επενδύουν στο brand name τους.  Αν κάποιος μείνει ευχαριστημένος από την κατασκευή ή προώθηση του σάιτ του από εμένα θα το πει στους φίλους του και θα μου ζητήσει ξανά να κάνω SEO σε κάποιον παλιό ή νέο προϊόν του αφού έχει την προηγούμενη εμπειρία. Ότι ισχύει στον πραγματικό κόσμο τον επιχειρήσεων ισχύει και στον εικονικό.

Analytics

Πως θα ξέρεις αν αυτό που κάνεις θα έχει επιτυχία αν δεν έχεις τρόπους μέτρησης; Μέτρησε, ανάλυσε, προσάρμοσε στρατηγικές και κάνε πειράματα, μέχρι να πετύχεις τον στόχο που έθεσες στην αρχή του project. Η προετοιμασία και η διαδικασία επιτυχίας είναι τα κλειδιά κάθε επιτυχημένου προϊόντος. Δεν υπάρχει λευκή η μαύρη γνώση, αλλά μόνο γνώση, καθώς και σωστή αξιοποίηση της με σκοπό την δημιουργία υπεραξίας. Μάθαινε από τα λάθη των άλλων.

Σχετικά άρθρα:

http://www.problogger.gr/id2464-o-kosmos-tou-seo-meta-ta-panda-penguin-update.html

http://www.problogger.gr/id2404-google-authorship.html

http://www.problogger.gr/id2378-piotika-set-vs-mi-piotika01.html

http://www.problogger.gr/id2346-google-penguin-simvoules-katapolemisis.html

 

 

Google+ Comments

Last edit:

Share this with your friends:



Comments are closed.