Όσοι ασχολούμαστε με την προώθηση ιστοσελίδων (SEO) κάθε μέρα συναντάμε διαφορετικούς πελάτες που μας προσεγγίζουν με σκοπό να εμφανίσουμε το σαιτ τους στην πρώτη σελίδα. Θα μπορούσα να τους χωρίσω σε 4 κατηγορίες:

clients vs seo optimizer
Πελάτες εναντίων ειδικού SEO

1 Κατηγορία πελατών SEO

Οι συνειδητοποιημένοι που ξέρουν τι θέλουν, ξέρουν πόσο θα τους κοστίσει, ξέρουν ότι η προώθηση ιστοσελίδων θα διαρκέσει μίνιμουμ 6 μήνες και γνωρίζουν άριστα το αντικείμενο της δουλειάς τους. Είναι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων 3+ χρόνια και έχουν ασχοληθεί είτε οι ίδιοι, είτε έχουν πληρώσει κάποια εταιρεία να τους κάνει SEO στο σαιτ τους.

Τα σαιτ τους είναι συνήθως μεγάλα και έχουν υποστήριξη από web designer και προγραμματιστή, το περιεχόμενο τους απευθύνεται σε συγκεκριμένο target group και συνήθως ψάχνουν για συνδυασμό διαφήμισης awdord, SEO και ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα. Γνωρίζουν ότι είναι καλύτερα να δημιουργούν το brand name τους και ποντάρουν περισσότερο στην σελίδα τους στο facebook, μαζί με ισχυρή παρουσία στο twitter, google+ για να διευρύνουν της γνωριμίες τους και να κάνουν ακόμη πιο αναγνωρίσιμο το προϊόν που πουλάνε, καθώς και την εταιρεία τους.  Γνωρίζουν την αγορά και ξέρουν το value for money. Γρήγορα θα βρείτε κοινή γλώσσα και σε 3 στης 5 περιπτώσεις η τιμή θα είναι χαμηλότερη και ειδικά για της ανάγκες τους.

Προτιμούν περισσότερο να συνεργάζονται με εταιρείες παρά με freelancer. 2 στους 5 θα εντυπωσιαστούν περισσότερο από το μέρος όπου βρίσκεται το γραφείο, τον χώρος υποδοχής, τα έπιπλα και την διακόσμηση, καθώς και την όμορφη γραμματέα, παρά από τα “κονέ” και της γνώσεις που έχει ο ειδικός SEO. Με τέτοιους πελάτες χρειάζεσαι μισή ώρα για να καθορίσετε της λεπτομέρειες και να υπογράψετε το συμβόλαιο συνεργασίας. Τέτοιοι πελάτες αποτελούν την χαρά κάθε SEO επαγγελματία.

2 Κατηγορία πελατών SEO

Ψάχνονται πιο ειδικά. Έχουν εταιρική ιστοσελίδα τουλάχιστον 2 χρόνια + και σαφώς κάποιος της έχει κάνει search engin optimization. Μπορεί στην αρχή, μπορεί και τώρα. Γνωρίζουν το αντικείμενο τους και αναζητούν καλύτερη τιμή από αυτή που έχουν. Θα είναι ικανοποιημένοι αν βρουν 10% φθηνότερη τιμή χωρίς να σκεφτούν ότι το κόστος συμβαδίζει με την ποιότητα.

Όχι πάντα όμως σε 8 στης 10 περιπτώσεις. Πάντα υπάρχει λόγος που μια τιμή είναι χαμηλότερη. Αν αυτός ο λόγος δεν επηρεάζεται από την ποιότητα, τότε αξίζει να αγοράσεις, αν όμως “κλέβουν” από την ποιότητα για να δώσουν καλύτερη τιμή (7 στους 10 έμποροι το κάνουν), τότε απλά κάνατε λάθος επιλογή που θα την πληρώσετε αργότερα. ΄-)

Ξέρουν πως να βλέπουν τα αποτελέσματα αναζήτησης στο google.gr, google.com και χρησιμοποιούν δωρεάν εργαλεία SEO για να παρακολουθούν το SERP. Τους θεωρώ καλούς πελάτες αφού βρίσκω κοινή γλώσσα μαζί τους και με την κατάλληλη εκπαίδευση πετυχαίνουμε μαζί τα ζητούμενα αποτελέσματα.

3 Κατηγορία πελατών SEO

Ψάχνονται γενικά. Δεν βιάζονται να εμπιστευτούν το σαιτ τους  σε κάποιον προωθητή ιστοσελίδων, παρά κάνουν έρευνα αγοράς. Θέλουν να πάρουν τιμές για να συγκρίνουν. Δεν έχουν πάρει απόφαση να αρχίσουν αμέσως την βελτιστοποίηση, οπότε είναι καλύτερο να τους δώσεις μια τιμή, να το σκεφτούνε και συζητάτε ξανά. Οι μισοί δεν πρόκειται να σε ξαναενοχλήσουν που είναι 50% κέρδος για τον προσωπικό σου χρόνο.

Αυτοί που θα επιστρέψουν στο δεύτερο ραντεβού θα έχουν συγκεκριμένες ερωτήσεις που θα οδηγήσουν την συζήτηση είτε στην υπογραφή συμβολαίου, είτε όχι. Η τιμή των παρεχόμενων υπηρεσιών παίζει βασικό ρόλο στην ψυχολογία αυτού του group και με της κατάλληλες ερωτήσεις μπορείς να κοσκινίσεις τους επόμενους. ΄-)

4 Κατηγορία πελατών SEO

Οι χαβαλετζήδες. Χωρίζονται σε καλούς και κακούς. Με τους καλούς θα καλαμπουρίσεις, ενώ με τους κακούς θα μαλώσεις. Άκουσαν από κάποιον φίλο ή συγγενή τους την λέξη SEO και θεωρώντας την κάτι μοντέρνο είπαν να επισκεφτούν κάποιον ειδικό SEO ή μια εταιρεία που εκτός από σχεδιασμό και κατασκευή σαιτ προσφέρει και βελτιστοποίηση, προώθηση ιστοσελίδων και να πάρουν μια προσφορά. Δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν υπηρεσίες, παρά μόνο να ξοδέψουν τον δικό σας χρόνο. Οι ερωτήσεις τους δεκάδες, αστείες οι περισσότερες, γεγονός που δείχνει ότι έχεις απέναντι σου άσχετους.

7 στους 10 έχουν κάποιο προσωπικό ιστολόγιο, φτιαγμένο σε δωρεάν πλατφόρμα (Blogger, WordPress.com) και για το κέφι τους θέλουν να το εμφανίσουν στην πρώτη θέση, όχι απλά στην πρώτη σελίδα. ΄-) Δεν αναρωτιούνται ούτε γιατί, ούτε πως. Η ερωτήσεις τους συνήθως είναι “Μπορείς να μας συνδέσεις με την γκουκλ για να μας πει τι θέλει για να μας εμφανίσει πρώτους;”, ή “Και μόνος μου θα κάνω σεο, απλά πες μου που να βάζω της λέξεις”, ή “Από αυτά που διάβασα, κατάλαβα ότι χρειάζομαι μπλοκ για να εμφανιστώ στην πρώτη θέση, αλλά πήρα να σας ρωτήσω μήπως χρειάζεται και κάτι άλλο”.

Η καλύτερη αντιμετώπιση τέτοιον πελατών είναι αν είσαι εταιρεία να τους προωθήσεις στην γραμματεία για πληροφορίες, και αν είσαι freelancer να τους πεις ευγενικά ότι ο χρόνος σου είναι περιορισμένος. Αν τους πεις τιμή για να ασχοληθείς με το ιστολόγιο τους τικανειηγαταστακεραμιδια. blogspot.gr μπορεί να σε χαρακτηρίσουν με τέτοια κοσμητικά επίθετα που θα έκαναν έμπορο στην κεντρική λαχαναγορά με 20 χρόνια εργασίας να κοκκινίσει.

Μου έχουν τύχει απίθανοι ηλίθιοι τύποι που με απειλούσαν με εξώδικα και δικηγόρους, με μηνύσεις εκτός από τα δικαστήρια Αθηνών, στον Άρειο Πάγο και την εγγραφή του ονόματός μου σε μαύρες λίστες του Υπουργείου Οικονομικών κτλ.

Παράδειγμα ηλίθιου χαβαλετζή:

Πάνος – Αυτή η εργασία κοστίζει 10 ευρώ.

Ηλίθιος – Εμένα μου είπανε ότι κοστίζει 6 ευρώ.

Πάνος – Αγόρασε την τότε από εκεί

Ηλίθιος – Εγώ θέλω να την αγοράσω από σένα για 6 ευρώ, πρέπει να μου κάνεις έκπτωση

Πάνος – Υπηρετήσαμε μαζί στον στρατό και πρέπει να σου κάνω ευνοϊκή μεταχείριση;

Ηλίθιος – Έδωσα το μειλ σου στους δικηγόρους μου να σου στείλουν εξώδικο, ενημέρωσα το ΣΔΟΕ κτλ για την αντιεπαγγελματική συμπεριφορά σου, και θα δεις τι θα πάθεις…..

Πάνος – Δεν πρόκειται να ασχοληθώ μαζί σου.

Κάτι που εγώ θεωρώ αστείο, ένας ηλίθιος μπορεί να το θεωρεί γεγονός ζωτικής σημασίας και αν έχει την οικονομική δυνατότητα να τραβήξει στα άκρα, μπορείς να μπλεχτείς σε τραγελαφικές κωμικοτραγικές καταστάσεις που είναι ψυχοφθόρες και ζημιογόνες για την ψυχική σου υγεία. Οπότε “άφησε τον τρελό στην τρέλα του” και μην διαπληκτίζεσαι αφού ο ηλίθιος θα σε κατεβάσει στο επίπεδο του και θα σε νικήσει με πείρα.

Σχετικοί σύνδεσμοι

http://www.problogger.gr/id2632-marketing-mix.html
http://www.problogger.gr/id2603-grigores-seo-simvoules.html
http://www.problogger.gr/id2642-mathima-seo-gia-38500.html
http://www.blog7.org/2013/01/blog-post.html
http://www.problogger.gr/id2011-poso-kostizi-i-kataskevi-enos-website.html

 

Google+ Comments

Last edit:

Share this with your friends:



Comments are closed.